hvad vil i anbefale? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

muzen

Hindbærmousse

150 g hindbær
1 spsk sukker
2 blade husblas
1/4 piskefløde

Husblas kommes i rigeligt vand. Hindbær moses med sukker. Fløden piskes meget stiv. Husblas smeltes ca 10 sekunder i mikroovnen og piskes i hinbærene. Flødeskummet vendes i og det blandes godt rundt. Kommes i kagen og moussen er stiv efter et døgn eller to.
Denne mængde passer til en alm. stor lagkage.
Man kan komme anden slags bær i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Magsen

JuliaNielsen skriver:

Hvad med en nøde chokoladekage, den er super lækker kan sende opskriften hvis du er interresseret ;-) så kan du jo kigge på det :-)

problemet er bare at hun ikke helt kan lide chokolade kage men er mere til lyse bunde .. 

men du skal have 1000 tak alligevel  

Anmeld

6. februar 2011

Magsen

muzen skriver:

Hindbærmousse

150 g hindbær
1 spsk sukker
2 blade husblas
1/4 piskefløde

Husblas kommes i rigeligt vand. Hindbær moses med sukker. Fløden piskes meget stiv. Husblas smeltes ca 10 sekunder i mikroovnen og piskes i hinbærene. Flødeskummet vendes i og det blandes godt rundt. Kommes i kagen og moussen er stiv efter et døgn eller to.
Denne mængde passer til en alm. stor lagkage.
Man kan komme anden slags bær i.

hvorfor har du svært med det? :p det går da ellers fint?

men 1000 tak 

Anmeld

6. februar 2011

muzen

Tobleronecream

200 g toblerone
1/4L piskeløde

Chokoladen smeltes i fløden på svag varme jeg bruger ca. blus 4 ud af 9.
DEN MÅ IKKE KOGE

når chokoladen er smeltet tages den af varmen og kommes i en skål og sættes i køleskabet til næste dag hvor man så pisker den som almindelig flødeskum.
men pas på ikke og pisk den for længe da den vil begynde og skilde af

Tobleronen kan erstattes med al slags chokolade. F.eks. daim (evt. marabou) eller halv marabou og halv blød nougat.

Anmeld

6. februar 2011

Ploffer

Maggieh skriver:

det hele, hvis du gider ?

har opskrift på bunde men de er riigtig tykke :p så gerne det også

Sukkerbrødsbunde :

3 æg

150 g sukker

2 tsk vanillesukker

1 tsk bagepulver

125 g mel

Æg og sukker piskes hvidt og skummende. Sigt resten af ingredienserne i og vend forsigtigt, til massen er ensartet.

Smøres ud på smurt bagepapir, på en bageplade. Bages ved 185 grader i 10-12 min. Vendes ud på sukkerdrysset bagepapir.

Hvid chokoladecreme :

200 g hvid chokolade

2½- 4 dl fløde, alt efter hvor kraftig i smagen, du vil have den

Varm fløden op til lige under kogepunktet, Tag den af varmen og rør hakket hvid chokolade i og rør til det er helt smeltet. Stil cremen på køl natten over og pisk den så op inden du lægger den i kagen.

Hindbærfromage :

400 g hindbær

100 g sukker

1 tsk vanillesukker

6 blade husblas

½ l piskefløde

Udblød husblasen i koldt vand i ca. 10 min.

Kog hindbærrene op med sukker og vanille. Når det har kogt i et par minutter tages det af varmen og den udblødte husblas røres i. Afkøl til stuetemperatur, og vend flødeskum i. Stil på køl til du skal lægge kagen sammen.

Bundene bliver ca, 1 cm tykke  når de er bagt, men de er simpelthen så luftige så jeg personligt synes at hvis de var tyndere, vil man næsten ikke smage andet end fyldet 

Smørcremen laver jeg bare ved at piske en hel masse flormelis sammen med lurpak og 1 spsk varmt vand og 1 tsk vanillesukker 

Spørg hvis der er andet jeg kan hjælpe med 

Rikke

Anmeld

6. februar 2011

JuliaNielsen

Maggieh skriver:

problemet er bare at hun ikke helt kan lide chokolade kage men er mere til lyse bunde .. 

men du skal have 1000 tak alligevel  

Det med chokoladekage er bare noget den hedder fordi der er chokoladestykker ovenpå samt valdnødder :-)

Til selve kagen skal der bruges

2 æg

300g Brun farin

175g mel

2 tsk bagepulver

1/4 salt

1 tsk vanillie essens

100g margarine

Også 100 g grovhakket chokolade ovenpå og 100g grovhakket valdnøddekerner :-) Og pyntes med flødeskum Hehe,

Så det er ikke en chokoladekage i den forstand. Min mor har vundet 1 og 2 plads for kagen :-)

Anmeld

6. februar 2011

muzen

den vil bare ikke være med til at jeg kopier fra min blog men nu har jeg sendt dig opskrifterne ;:-)

skal du bruge på MMF også?

Anmeld

6. februar 2011

muzen

MMF

1 portion rækker til en alm str lagkage, skal der være pynt på så anbefaler jeg en dobbelt

15 skumfiduser ( dem fra Netto er bedst, men ellers skal det være dem der kan "grilles")

2 spsk. vand

1 spsk olie smags neutral
ca 350 g. flormelis

skumfiduser + vand og olie kommes i en skål, varmes i mikro-ovn ( eller vandbad ) i indtil fiduser er smeltet ( omrøres ca. hvert 30 sek ) det må endelig ikke buller koge, og så er det ellers bare at tilsætte flormelis lidt ad gangen indtil det her konsistens så det kan modeleres, kan opbevares på køl i en pose, så skal det dog lige en tur i mikro i ca 10-15 sek når det skal bruges.

Skal MMF´en farves med frugt farve så er det nemmeste at komme det i inden flormelis, er det pastafarve så skal det æltes i tilsidst.

Brug flormelis eller maizena til at rulle ud med, jeg bruger ren maizena, mens andre foretrækker at bruge halvt af hver, her er det nok noget hvor man prøver sig frem.

RIGTIG GOD FORNØJELSE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.