hvad vil i anbefale? :P

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Magsen

skal lave en kage til min mors fødselsdag på søndag - hun kan ikke lide mørke bunde, eller for tykke bunde, elsker nødder og sødt hehe

hvad synes i? helt fra bunde til fondant/sugarpaste/marcipan ?

håber der er nogen der har mod på at svare hehe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Ploffer

Min mor er præcis lige sådan, og hun elsker når jeg laver en kage til hende der består af lyse sukkerbrødsbunde, hvid chokolade creme og syrlig hindbærfromage  Og så overtrukket med smørcreme og fondant 

Anmeld

6. februar 2011

Magsen

Ploffer skriver:

Min mor er præcis lige sådan, og hun elsker når jeg laver en kage til hende der består af lyse sukkerbrødsbunde, hvid chokolade creme og syrlig hindbærfromage  Og så overtrukket med smørcreme og fondant 

iih lyder perfekt  

opskrift? 

Anmeld

6. februar 2011

muzen

jeg er helt enig med Ploffer det er nemlig super godt og hvis du rigtig vil kræse for hende laver du et 3 lag med cream cheese frosting også

alt et lag med hvid toblerone et lag med hindbærmousse og til sidst et lag med cream cheese frosting det er bare godt :-)

jeg har læst et sted at man kan male nødderne i en kaffekværn og komme dem i sukkerbrødsbundene

skal lige se om jeg kan finde opskriften

Anmeld

6. februar 2011

Ploffer

Maggieh skriver:

iih lyder perfekt  

opskrift? 

Jep, hvad vil du have opskrift på?

Anmeld

6. februar 2011

Magsen

Ploffer skriver:

Jep, hvad vil du have opskrift på?

det hele, hvis du gider ?

har opskrift på bunde men de er riigtig tykke :p så gerne det også

Anmeld

6. februar 2011

Magsen

muzen skriver:

jeg er helt enig med Ploffer det er nemlig super godt og hvis du rigtig vil kræse for hende laver du et 3 lag med cream cheese frosting også

alt et lag med hvid toblerone et lag med hindbærmousse og til sidst et lag med cream cheese frosting det er bare godt :-)

jeg har læst et sted at man kan male nødderne i en kaffekværn og komme dem i sukkerbrødsbundene

skal lige se om jeg kan finde opskriften

ih tak  

Anmeld

6. februar 2011

muzen

Sukkerbrødsbunde
(passer til en rund kage på 18-20 cm) så får du 3 lag

5 Æg
120 g Sukker
100 g Hvedemel
1 1/2 spsk Kartoffelmel
1 tsk Bagepulver

klip bagepapir ud til sider og bund, så bageformen er foret og efterlader en hel skarp og lige kage.

Del æggene i blommer og hvider. Pisk hviderne stive og sæt dem til side. Pisk blommerne og sukker til en lys og skummende masse. Bland mel, kartoffelmel og bagepulver og sigt det i massen, mens du folder det i med en dejskraber. Vær omhyggelig for at undgå "mel-lommer". Fold de stiftpiskede æggehvider i dejen og fordel den i bageformen. Bag kagen på næstnederste rille ved 175 C i 40-45 minutter (UDEN varmluftsblæser). Du må IKKE åbne ovnen i de første 30 minutter. Afkøl kagen. Når kagen er helt afkølet flækkes den i to eller tre bunde.

Smagsvarianter:

Vend 2-3 spsk finthakkede smuttede ristede mandler i dejen til sidst. Finthakkede nødder kan også anvendes.
Erstat 2 spsk kakaopulver med 2 spsk mel. Tilsæt kakaoen sammen med melet
Vend 2 spsk kokosmel i dejen til sidst
Vend reven skal af appelsin i dejen

Anmeld

6. februar 2011

JuliaNielsen

Hvad med en nøde chokoladekage, den er super lækker kan sende opskriften hvis du er interresseret ;-) så kan du jo kigge på det :-)

Anmeld

6. februar 2011

muzen

har lidt svært ved at skive indlæg lige nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.