mærker liv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.998 visninger
15 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Anonym trådstarter

i November måned, var jeg i tvivl om, om jeg var gravid.. Jeg tog en test, og den viste negativ, siden dengang har jeg haft min mens, nogenlunde til tiden, og den er kommet hver gang! 

Men, nu syntes jeg at jeg er begyndt at mærke liv.. Når jeg ligger i min seng og skal til at sove, er det som om der kommer nogle små hurtige spjet eller spark nede fra mit underliv, første gang jeg mærkede det blev jeg helt forskrækket.. 

Nu, undre det mig bare, at jeg kan mærke dette.. Da jeg har min mens! Jeg ved godt der ikke er andet for, end at tage en test og finde ud af det..

Havde bare lige brug for at komme ud med det, og måske hører andre synsvinkler. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Lilac

Spændende! Jeg ville tage et smut til lægen - hvis du er gravid, har din livmoderhals ændret farve fra rødlig til lilla 

Anmeld

6. februar 2011

Kay

skynd dig og test!! glæder mig til at høre svaret

for at den viser det du ønsker

Anmeld

6. februar 2011

Bavianis

Man kan godt have små kramper/sammentrækninger i livmoderen, der kan minde om spark. Normalt når man kan mærke barnet sparke, er man så langt henne, at maven er ret stor, så det er nok usandsynligt at du skulle være 4-4,5 md henne uden at vide det...

Men man ved selvfølgelig aldrig, så held og lykke.

Anmeld

6. februar 2011

Kb

Bavianis skriver:

Man kan godt have små kramper/sammentrækninger i livmoderen, der kan minde om spark. Normalt når man kan mærke barnet sparke, er man så langt henne, at maven er ret stor, så det er nok usandsynligt at du skulle være 4-4,5 md henne uden at vide det...

Men man ved selvfølgelig aldrig, så held og lykke.

Ja det vil jeg nu også sige.

Hvis du skulle være blevet gravid i oktober/november, så ville du ikke være mere end 12 uger henne nu, eller noget i den stil, på det tidspunkt kan man altså ikke mærke liv.... Og ja som bavianis skriver, så er maven som regel temmelig stor når man mærker liv for første gang.

Du har negative graviditetstest, du får menstruation reglemæssigt - det må betyde ingen graviditet. Beklager meget....

Nogen gange kan man ønske sig en graviditet SÅ meget man kan bilde sig de mærkeligste symptomer ind. 

Anmeld

6. februar 2011

Anonym trådstarter

Altså, det er ikke noget jeg ønsker og jeg prøver heller ikke at blive gravid.. Så at det er ønsketænkning tror jeg bestemt ikke! 

Sammentrækninger i livmoderen kan det måske være??

Og, jo der er nogle der mærker liv når de er i 14-15 uge? Og man behøver jo ikke have en stor mave, det er jo meget forskelligt fra person til person, og jeg har tænkt over, at min mave er vokset!

Det lyder skørt, men der er jo kun 1 måde at få svaret på.. Så tror jeg køber en test imorgen, og tester så tirsdag morgen, så må vi se hvad der sker.  

Anmeld

6. februar 2011

tinasmor

Jeg tænker at hvis det var i november så ville du jo kun være ca 14 uger henne. Det er meget sjældent at man mærker liv så tidligt. Specielt som første gangs mor.

Anmeld

6. februar 2011

tinasmor

Kb skriver:

Hvis du skulle være blevet gravid i oktober/november, så ville du ikke være mere end 12 uger henne nu, eller noget i den stil, på det tidspunkt kan man altså ikke mærke liv.... Og ja som bavianis skriver, så er maven som regel temmelig stor når man mærker liv for første gang.

Du har negative graviditetstest, du får menstruation reglemæssigt - det må betyde ingen graviditet. Beklager meget....

Nogen gange kan man ønske sig en graviditet SÅ meget man kan bilde sig de mærkeligste symptomer ind. 

Sorry, havde ikke set andre indlæg. Så kom til at poste næsten lige som din.

Jeg er næsten 5 måneder henne og har endnu ikke mærket liv (går ind i uge 19) og du har ret, jeg er temmelig stor pt.

Anmeld

6. februar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Kb skriver:

jeg blev gravid i november måned.. og jeg må såvel tro på hun har mærket rigtigt - for beskrivelsen passer på mig.

Anmeld

6. februar 2011

SussieThyssen

Kb skriver:

Man kan sagtens mærke liv i 12. uge..det er vi en del der kan/har kunnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.