Hvor ofte taler i med jeres mor/far ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

SiLiMiMa

snakker hver dag eller sms'er. Det føles helt forkert, hvis vi ikke hører fra hinanden

ses 2-4 gange i ugen.

mine forældre bor 11 km fra hvor vi bor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

B&J

Har dog ingen far...

men snakker med min mor hver dag og nogle gange flere gange om dagen

Anmeld

6. februar 2011

Dansker i England

Jeg taler i tlf med min mor en eller to gange om måneden (i ca to til tre min pr gang) og ser vel mine forældre to til tre gange om året. For mig er det ikke nødvendigt at tale med/se dem oftere.

Anmeld

6. februar 2011

Sof

Jeg bor 2 opgange fra min mor og søster, så vi snakker/ses rigtig mange gange om ugen.

Min far har jeg ikke set siden 2000 og har heller ingen intentioner om det

Anmeld

6. februar 2011

LotteGabriella

Jeg sms'er nok med min mor hver anden dag. Min far skriver jeg vel med 1 gang om ugen, og jeg ser mine forældre ca. 1 gang om måneden, da de bor ca 450 km væk

Anmeld

6. februar 2011

Mi

Jeg snakker med min mor hver dag, og oftest flere gange om dagen. Vi ses også flere gange om ugen, ikke ret lang tid af gangen. Vi bor 5 km fra hinanden og min søster bor også kun 2 km fra mig. Vi mødes alle tre lige til morgenmad eller jeg køre ind forbi mor og far når jeg alligevel er i Varde.

Hvis du taler i halve timer med din mor, så forstår jeg da godt, at du ikke kan det hver dag, men hvis det bare lige er 5-10 min til at sige hej, så kan det vel godt passes ind i en hverdag. Hun kan jo bare ringe når børnene er i seng.

Jeg kan i hvert fald ikke undvære at snakke med min mor. Det er helt underligt om aftenen hvis hun ikke har haft ringet, men så ringer jeg jo bare til hende

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. februar 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hej Piger...

Vil li høre jer hvor ofte i taler i tlf /og ses med jeres mor (forældre).

Min mor hun ringer stort set hver dag, året rundt... tror måske der er 14 dage sammenlagt på et helt år hvor hun ikke ringer eller smsér i løbet af dagen. Hun er hjemmegående, og keder sig måske en del, da min far stadig er i arbejde. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal "ha det med det". Egentlig er det fint nok - da jeg også har en del tid som studerende til at snakke om " ingenting", men til tider kan jeg blive mega irriteret over at hun ringer bare for at høre hvad vi laver, hvad vi skal have til aftensmad.. og ja bare ringer for at ringe!

Jeg starter på arbejde nu imorgen - 8,5 timer dagligt, py blir hårdt! Og der har jeg altså ikke overskud til at skulle snakke om ingenting med min mor hver dag... men får alligevel dårlig samvittighed hvis der bare går 2 dage vi ikk har snakket.

Derudover - hvor ofte SER i så jeres forlældre? Vi ser mine forældre ca. 1 gang om ugen, ofte kan der også gå 14 dage imellem. Og egentlig er det vel fint nok?!! Mine forældre vil dog gerne ses mere, de presser ikke på - men jeg kan fornemme de gerne vil ses mere. Vi har ca. 30 min kørsel til dem... Det som om de ikke helt forstår at vi også har svigerfamilen (Som også vil ses hele tiden!!) og venner som man gerne vil se... Jeg synes jeg går rundt med en konstant dårlig samvitiighed over vi ikke "ser dem nok".

Jeg har en søster som pt er på barsel. Jeg føler at de oftere/hele tiden ser hinanden, som om jeg lidt er det "sorte får" fordi jeg simpelthen også gerne vil ha en slappe-af dag hjemme indimellem!

Sidst vil jeg nævne vi alle har det rigtig godt med hinanden også min søster og jeg - og de ved ikke jeg går og føler mig "presset" og stresset over min dårlige samvittighed.. Som måske er noget pjat?!

Tak hvis i læste med så langt ;-)

Jeg ser mine forældre dagligt og taler med dem dagligt...hvis jeg da ikke lige er i kbh en weekend, eller på ferie...Det er på samme måde med min ene søster. Den anden søster ser nok mine forældre 5 gange om året og taler vel med dem en gang om ugen.

Jeg synes da bare man skal gøre som man har lyst til og orker...så længe man ikek blander sig i hinandens liv, så er det vel til at holde ud.

Jeg bor 5 m. fra mine forældre og min søster 30 m. og den anden søster bor 200km væk.

Mine børns hverdag og liv ville langt fra være så godt som det er nu hvis ikke det var for mine forældre... så jeg nyder at bo i vores lille vej-familie-kollektiv. Det er kun postbudet der kan blive lidt forvirret..

Anmeld

6. februar 2011

Carina1977

Jeg snakker med min mor minimum et par gange i ugen, somregel mere. Min far snakker jeg aldrig med. Min mor ringer/sms´er kun, hvis der er noget hun vil....hun kunne aldrig finde på at gøre det bare fordi hun kedede sig

Jeg kunne godt forestille mig at det kunne være lidt belastende, når nu man også har en familie der skal hænge sammen.

Min mor bor ikke andet end 2-300 meter herfra, og jeg har stadig mit privatliv.

Anmeld

6. februar 2011

Isabella_mor

min far snakker jeg med måske en gang om ugen, især nu hvor vi har fået et barn, så skal han jo lige ringe og høre hvordan det går.. og fortælle om sin arbejdsplan for en måned underlig ting men det gør han altså.

min mor ringer måske engang imellem, det har dog været meget her på det sidste, men ikke så meget.. heldigvis.

og så ser jeg dem måske et par gange om året.. no biggy..

Anmeld

6. februar 2011

Den lykkelige

Vi sms'er sammen hver dag..

Snakker sammen i telefon en gang om ugen ca.. ses ca. hver 14. dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.