Hvor meget vand bruger I???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.429 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. september 2008

Honningblomst

Har lige skulle aflæse vand og så tænkte jeg på hvor meget I andre mon bruger??
Vi er jo fire mennesker herhjemme og der går jo en del til.
Men hvor mange kubikmeter bruger I...
Knus Eva...som prøver at spare, men også gerne vil leve..:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2008

Rasmine

Garanteret for meget.
Tør ikke holde regnskab med det.
Og nyder mine lange bade, de dage jeg møder sent, og ingen unger er hjemme. :$

Anmeld

24. september 2008

Honningblomst

Mebach skriver:

Garanteret for meget.
Tør ikke holde regnskab med det.
Og nyder mine lange bade, de dage jeg møder sent, og ingen unger er hjemme. :$

Jeg har lige skulle tjekke mit forbrug og sende ind...synes nu det er super dejligt at holde øje...også med el og fjernvarme. Det gjorde jeg nu ikke før jeg blev alene, men når der kun er en sølle indkomst og lige mange børn, så har det jo lidt betydning...
Knus-

Anmeld

24. september 2008

Rasmine

Men det at du tjekker hvor meget du bruger, har det rent faktisk en betydning for forbruget?
Tænker du mere over hvor meget du bruger så?
Og sidste spørgsmål: Tager du kortere bade?
(Ville nødig undvære de varme, lange bade her om vinteren, men kan godt mærke på pengene at alting er dyrere end før)
:(

Anmeld

24. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Men det at du tjekker hvor meget du bruger, har det rent faktisk en betydning for forbruget? Tænker du mere over hvor meget du bruger så? Og sidste spørgsmål: Tager du kortere bade? (Ville nødig undvære de varme, lange bade her om vinteren, men kan godt mærke på pengene at alting er dyrere end før) :([/citat] Må indrømme at jeg ikke har tjekket vand, men jo jeg sparer lige meget hvad, har ikke råd til andet og gider heller ikke betale mere end godt er. Jeg er vokset op med en vandvarmer på 30 l. Så jeg skyller mig, slukker,shampoo i, tænder og skyller ud, slukker og balsam i og skyller så ud. Elpærer alle steder og slukker alt om natten, og så er der kun varme på wc'et og i stuen. Så jeg gør hvad jeg kan, men synes stadig det er lidt dyrt. Knus Eva..som skal have smidt et par mursten i cisternen(eller hvad det hedder...)

Anmeld

24. september 2008

Rasmine

Hvad?
Slukker du når du står inde under bruseren?
GISP?

Og hvad er nu det med cisternen?

Eneste spareråd jeg lige kan komme på er at handle i Rema, og så ellers vaske korte vaske, hvis tøjet ikke er ret beskidt.

Anmeld

24. september 2008

Honningblomst

Mebach skriver:

Hvad?
Slukker du når du står inde under bruseren?
GISP?

Og hvad er nu det med cisternen?

Eneste spareråd jeg lige kan komme på er at handle i Rema, og så ellers vaske korte vaske, hvis tøjet ikke er ret beskidt.

Ja, jeg lader da ikke vandet løbe når jeg vasker hår....en ting er at det koster for mig, men set på et større plan, så synes jeg faktisk også man skal tænke på miljøet.
Men jeg har altid gjort sådan og det samme gør mine unger...når vi børster tænder har vi et glas vand vi dypper i, så der render vandet heller ikke bare.:)
Handler i de billige butikker og laver ikke varmt mad hver dag...;) hader også at lave mad-griner-
Knus Eva..

Anmeld

24. september 2008

A.

det ved jeg god nok ikke men meeeget går i bad hver dag og den lille også og vi begge elsker at være i bad i laang tid..

Anmeld

24. september 2008

lonemus

Vi har ikke aflæst vand endnu, det skal vi først i midten af oktober måned.
Men sidste år brugte vi 84 kubikmeter vand, vi er 2 voksne og 2 børn.
Vi var sat til at bruge 85, så det passer altså meget godt.

Vi har en vandvarmer på 30 l., så her skal også spares på vandet, hvis vi alle skal i bad efter hinanden. Det har vi dog ikke oplevet endnu, da vi ofte bader ungerne om aftenen, og min mand og jeg bader selv om morgnen. Men vi har da snakket om, når ungerne bliver større, at vi skal have en større vandvarmer!

Jeg slukker ikke helt for vandet mens jeg vasker håret, men jeg skruer altså lidt ned for blusset, simpelthen for at have nok varmt vand.
Nå jeg børster tænder lader jeg ikke vandet rende, ej heller når jeg skræller kartofler. Det er gør jeg nu ikke så meget for at spare på vandet, men tænker mere på miljøet.

Så her i huset vil jeg ikke sige vi sparer meget, men vi tænker absolut over hvad vi bruger.

Ellers handler vi mest i Fakta, ellers i Super Brugsen eller Bilka. Varm mad laver vi kun hver 2. dag, og hver 2. dag spiser vi kold mad. Dog ikke pga forbruget, men fordi det passer bedst ind i vores hverdag, kun at spise varm mad hver 2. dag.

Lone - som altså har lys i gangen hele natten, så ungerne kan se at stå op.

Anmeld

24. september 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Vi har ikke aflæst vand endnu, det skal vi først i midten af oktober måned.
Men sidste år brugte vi 84 kubikmeter vand, vi er 2 voksne og 2 børn.
Vi var sat til at bruge 85, så det passer altså meget godt.

Vi har en vandvarmer på 30 l., så her skal også spares på vandet, hvis vi alle skal i bad efter hinanden. Det har vi dog ikke oplevet endnu, da vi ofte bader ungerne om aftenen, og min mand og jeg bader selv om morgnen. Men vi har da snakket om, når ungerne bliver større, at vi skal have en større vandvarmer!

Jeg slukker ikke helt for vandet mens jeg vasker håret, men jeg skruer altså lidt ned for blusset, simpelthen for at have nok varmt vand.
Nå jeg børster tænder lader jeg ikke vandet rende, ej heller når jeg skræller kartofler. Det er gør jeg nu ikke så meget for at spare på vandet, men tænker mere på miljøet.

Så her i huset vil jeg ikke sige vi sparer meget, men vi tænker absolut over hvad vi bruger.

Ellers handler vi mest i Fakta, ellers i Super Brugsen eller Bilka. Varm mad laver vi kun hver 2. dag, og hver 2. dag spiser vi kold mad. Dog ikke pga forbruget, men fordi det passer bedst ind i vores hverdag, kun at spise varm mad hver 2. dag.

Lone - som altså har lys i gangen hele natten, så ungerne kan se at stå op.

Ja, men miljøet er jo også det vigtigste...men i min lille familie er det nu også rart at kunne få lidt flere penge at leve for.:)
Jeg har ladet mig fortælle at det mest er de store tinge som køleskab, opvasker etc der virkelig sluger strøm, lamper skulle ikke være så slemme. Jeg har også altid lys i gangen, hvis drengene står op..det tænder automatisk og slukker igen efter lidt tid...så det er jo også med til at spare og super smart.:)
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.