"barnevognsvenlige" caféer i Århus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

misslea

aarhusmor skriver:

Nej der er ikke ro. Der er varmelamper udenfor, så folk sidder udenfor selvom det er vinter. Og mange går forbi, da det også er en genvej i byen. Der er dog ingen biler.

Okay-... vi må håbe, at Wilma kan få sovet lidt alligevel!!

Altså... hun har jo ikke noget problem med at sove, når vi går rundt i byen her i københavn med MASSER af larm...! Men det er selvfølgelig lidt noget andet, når barnevognen ikke bevæger sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Assi

Ved Emmerys har jeg før haft en barnevogn til at stå ude - de har jo en fantastisk brunch Der er ikke så meget larm der, synes jeg (sammenlignet med ved åen)

Anmeld

6. februar 2011

misslea

Assi skriver:

Ved Emmerys har jeg før haft en barnevogn til at stå ude - de har jo en fantastisk brunch Der er ikke så meget larm der, synes jeg (sammenlignet med ved åen)

FEDT!!! elsker Emmerys

Hvor ligger Emmerys? Har aldrig været i Århus nemlig

Anmeld

6. februar 2011

Mille83

Sofies forældre  - Det er virkelig et hit, der er højstole, legetæpper, man kan låne babyalarm, der er det hele og det er bare såååååå et hyggeligt sted gammeldags indrettet med sofaer og forskelligt porcelæn, var virkelig overrasket da jeg kom der, for her i Horsens må du knap nok have en baby med ind 

Anmeld

6. februar 2011

Mette.

misslea skriver:

Okay SUPER!!!

Er der lidt mere ro nede ved søen end midt på Strøget, eller hvordan?? Tænker bare, om hun vil kunne sove derude uden at blive vækket hele tiden!!

Nej, absolut ikke.. Der er for det meste godt gang i den nede ved åen, da det er der alle cafeerne er samlet og der folk mødes. Men jeg ser af og til folk have deres børn sovende lige udenfor..

Det kommer nok meget an på om hun er vand til lidt uro, min egen datter kan ikke finde ud af det. Men altså, ellers kan du jo sagtens tage hende med ind, problemet er bare de ikke er meget for man ammer andet end på amme-cafeerne.

Anmeld

6. februar 2011

misslea

Mette. skriver:

Nej, absolut ikke.. Der er for det meste godt gang i den nede ved åen, da det er der alle cafeerne er samlet og der folk mødes. Men jeg ser af og til folk have deres børn sovende lige udenfor..

Det kommer nok meget an på om hun er vand til lidt uro, min egen datter kan ikke finde ud af det. Men altså, ellers kan du jo sagtens tage hende med ind, problemet er bare de ikke er meget for man ammer andet end på amme-cafeerne.

okay... ja det kan jejg godt se så!

Altså... jeg aner faktisk ikke, hvor meget larm Wilma kan sove fra! Umiddelbart tror jeg godt, at hun vil kunne sove! Hun er vandt til at ligge og sove tungt i sin barnevogn mens jeg går Københavns gader tynde, og selvom jeg står stille og snakker med folk i LAAANG tid, så vågner hun ikke af sirener, billarm, dyt osv!! Hun plejer dog at stå og sove i vores gård, hvor der er nogenlunde ro.... så det blir spændende, hvor meget vi får hende til at sove! Ellers traver vi bare strøget tyndt i de par timer om dagen, hvor hun skal sove, for så skal hun nok sove ;o)

Og når hun er vågen, tager vi hende med i storcentrene i bæreselen.... det må være løsningen.... hehhe

Anmeld

6. februar 2011

misslea

Mille83 skriver:

Sofies forældre  - Det er virkelig et hit, der er højstole, legetæpper, man kan låne babyalarm, der er det hele og det er bare såååååå et hyggeligt sted gammeldags indrettet med sofaer og forskelligt porcelæn, var virkelig overrasket da jeg kom der, for her i Horsens må du knap nok have en baby med ind 

NØØØØJ der må vi helt sikkert ned... det lyder bare sååå hygsomt!!! Der er også andre heride, der har anbefalet stedet, så det skal helt sikkert afprøves...

ÅRHUS HERE WE COME....

Anmeld

6. februar 2011

trunte24

misslea skriver:

1000 tak - det var dejligt konkret... hehe!!

Det var da så lidt

Anmeld

8. februar 2011

Sara.

Nu har jeg ikke lige læst alle de andre svar, men her er lidt forskellige muligheder....

1) Sofies forældre: http://www.hossofiesforaeldre.dk/ Det er virkelig den mest hyggelig børnevenlige café i Århus...  Har brugt et hav af penge derinde... og de har bare de mest lækre kager! mums.... Man kan sidde ovenpå og nedenunder... og så er der gratis vand da ammende jo skal drikke MEGET vand :-) Barnevognen kan stå udenfor i deres gård eller lige foran caféen på gaden... Gaden caféen ligger på er ikke den store gå gade så der er ikke lige så meget larm som andre steder...

2) En café ved åen.... Folk stiller barnevognen foran. Der kan være en del larm, men mine børn har sovet fra det....  Der er ofte nogle gode brunch....

3)bruuns galleri... Der er en elevator ved siden af en kinesisk restaurent... den kører op til 6 sal som er en café eller 7 sal som er amme café... Personligt synes jeg ikke om maden på deres café... alt for lidt, dårlig lavet og til alt for høj pris... Amme caféen består af nogle små sofaer og borde hvor man så ammer sit barn / gir mad... der er også mikrobølge ovn.... og pusleplads... dejligt sted at amme 0g man kommer ofte i snak med de andre som sidder der også...

(salling og magasin har også amme café men ikke lige stor som bruuns...)

Men synes nu der er mange hyggelige caféer rundt omkring og har aldrig oplevet nogen fortælle mig at jeg ikke må amme........

Held og lykke. God tur :-)

Sara, fra Århus

Anmeld

8. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Mette. skriver:

Åen ligger nærmest i forlængelse af strøget, så det er lige op af hinanden. Nede ved åen er der et hav af cafeer som tilbyder alt muligt forskelligt, så der er hvertfald lidt for enhver smag..

Det er en "wannabe nyhavn"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.