Forvirret, skræmt. Hvad skal jeg gøre? (LANGT)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg skriver nok mest for at få andres syn på sagen. I det mit eget hoved ikke kan finde ud af hvad eller hvorfor.

Jeg elsker min kæreste meget højt, og vores familie er det vigtigste for mig i hele verden. Men selvfølgelig er der jo opture og nedture, som der vel er i de fleste forhold.

Vi har været sammen i mange år efterhånden, og jeg kunne aldrig forestille mig et liv vi ikke var sammen i.

For 7-8 år siden, før jeg mødte min kæreste, var jeg sammen med byens mest populære fyr blandt stort set alle pigerne. jeg var ellers slet ikke en af de populære piger, så jeg var lykkelig for at han ville være sammen med mig. det var kun noget engangs, da han i forvejen havde en kæreste på det tidspunkt  Jeg havde mødt ham 10 måneder tidligere til noget der blev holdt i byen, og jeg faldt fuldstændig for ham, og var vild med ham læææænge efter. Og vi var så sammen til denne her byfest 10 måneder efter første gang jeg sådan rigtigt mødte ham, hvor vi snakkede sammen. jeg var stadig vild med ham på det tidspunkt, og nok 1-2 år efter også. Undskyld hvis det lyder rodet.

Sidan da har jeg ikke snakket med ham andet end et par måneder frem og så først igen for vel omkring ½ år siden, hvor han skrev til mig på facebook. og siden da har vi skrevet lidt over facebook og sms og snakket i telefon en enkelt gang. Det har mest været lidt småflirten, ikke noget vildt, da jeg jo har en kæreste, som jeg oprigtigt elsker. Men ham her mr X kalder jeg ham lige, han og jeg havde virkelig fantastisk sex, og det var gengældt, altså vi syntes begge det var fantastisk. Og derfor har han jævnligt sagt at det kunne være lækkert hvis jeg kom forbi og sådan og sådan (han bor i den by jeg er opvokset i, og hvor mine forældre bor nu - han er jo også derfra, bare 3 år ældre end mig). det er ikke noget nogen af os har tænkt os at gøre mere ved (tror jeg ikke - jeg har i hvert tilfælde ikke), da jeg jo er i et forhold, han er så single nu.

Men de seneste uger vi har skrevet sammen har vi bare lært en masse om hinanden at kende, for eksempel at vi elsker det samme musik (og jeg som troede at der næsten ingen mænd fandtes med samme musiksmag som mig), og i det hele taget at vi har en del tilfælles på den måde. Og der har nok været lidt mindre snak om sex, hvilket passer mig fint, da det andet nok var for grænseoverskridende og forkert for mig. måske er det blevet lidt mere venskabssnak.

De sidste 3 nætter har jeg haft meget mystiske drømme og drømt meget intenst (mindst 3 forskellige drømme hver nat jeg har kunne huske - og der plejer at gå uger mellem at jeg kan huske mine drømme). det gør også at jeg er mere træt om dagen synes jeg. Men de sidste 2 nætter har mine drømme været om ham. Kan ikke længere huske præcis hvordan og hvorledes, men det kunne jeg dog da jeg vågnede. i Nat drømte jeg blandt andet at vi var sammen, og husker følelsen af at jeg bare var så lykkelig. Og da jeg vågnede fik jeg den der øv-følelse, fordi det ikke var rigtigt - bare nogle minutter indtil det gik op for mig hvad for et liv jeg egentlig havde, og min familie jeg elsker højt og alt det.

Men de drømme..... de har gjort et eller andet ved mig, det kan jeg godt mærke. Det er som om der dybt nede i mig ligger nogle følelser begravet der stadig er der, meget dybt nede. Nogle jeg virkelig i sandhed troede var væk. Og de er der ikke helt ved overfladen, kan ligesom bare fornemme dem. Og det skræmmer mig, og det forvirrer mig. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg elsker min kæreste og min familie, og vil aldrig leve uden. Men jeg tænker alligevel konstant på det jeg kan mærke nede i mig. Det er som en tung og meget varm sæk, der ligesom hejser sig længere og længere op i mig, ganske forsigtigt.

Må sige at jeg ikke er intereseret i at stoppe med at snakke med ham hr X, for jeg har aldrig rigtig haft drenge/mandevenner, og det er virkelig rart at have, og det vil jeg ikke miste.

Er jeg ved at blive skør? Er der overhoved nogen der har nogen idé til hvad der sker med mig, og hvad jeg skal gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

Den lykkelige

Jeg har prøvet lidt det samme.. men tror desværre det eneste der vil få dig væk fra det og på andre tanker er at doppe kontakten med ham.. Ellers vil du hele tiden have det i baghovedet..
Det jo nok et eller andet sted fordi du ikke er "færdig" med ham, men hvis i nu fandt sammen og forelskelsen lagde sig, så ville du måske ikke have det sådan eller så godt med ham som du har med din nuværende kæreste.. Du virker jo til at elske din kæreste og familie, så min mening er at det nok er bedst at gå videre med det også droppe den anden, samt kontakten.. Ellers vil den altid "nage" dig.. Ikke noget ondt ment, men synes jo heller ikke din nuværende er "tjent" med det.. så du må nok tage et valg..

Anmeld

5. februar 2011

Pena

Med mindre du 100% vil miste din kæreste så bliver du nødt til at droppe al kontakt med ham. Du leger rigtig meget med ilden, og ja det synes jeg ærlig talt ikke du kan være bekendt.

Hvad hvis din kæreste gjorde det samme mod dig.

Og du siger det er din drengeven. Hmm er det nu også rigtigt. Jeg skriver ikke på den måde med mine drengevenner, eller har drømme om dem.

Jeg tror du har brug for bekræftelsen og flirten, men tænk meget grundigt over hvad konsekvensen kan blive.

Ja undskyld hvis jeg lyder lidt kontant, men når man selv har oplevet utroskab ved man at der ikke længere er tale om en uskyldig leg.

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

Pena skriver:

Med mindre du 100% vil miste din kæreste så bliver du nødt til at droppe al kontakt med ham. Du leger rigtig meget med ilden, og ja det synes jeg ærlig talt ikke du kan være bekendt.

Og du siger det er din drengeven. Hmm er det nu også rigtigt. Jeg skriver ikke på den måde med mine drengevenner, eller har drømme om dem.

Jeg tror du har brug for bekræftelsen og flirten, men tænk meget grundigt over hvad konsekvensen kan blive.

Ja undskyld hvis jeg lyder lidt kontant, men når man selv har oplevet utroskab ved man at der ikke længere er tale om en uskyldig leg.

Jeg har også selv oplevet utroskab, og det er bestemt ikke sjovt, og slet ikke noget jeg selv er intereseret i at udsætte en anden for. Jeg er bare i tvivl om jeg skal lægge mere i det end det egentlig er, eller hvad jeg tror det er i hvert tilfælde. Vil jo helst at jeg kan slå de tanker lidt ud af hoved og så nøjes med venskab med ham her. For vi snakker virkelig godt sammen.

Og jeg er ikke intereseret i at såre min kæreste, og ved også godt at han ikke er tjent med det, så det er også derfor jeg måske søger lidt afklaring og hjælp til hvordan jeg skal komme videre. og selvom man måske for den opfattelse er jeg altså ikke en total egoistisk person og følelseskold eller noget som helst, vi har bare nogle ting i vores liv, ikke engang selve forholdet, mere livet, som måske gør det hårdt til tider. og det får nok mig til at træffe egoistiske valg. Selvom jeg altså ikke har gjort noget med ham her den anden, andet end snak over sms og facebook.

Anmeld

5. februar 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Jeg har også selv oplevet utroskab, og det er bestemt ikke sjovt, og slet ikke noget jeg selv er intereseret i at udsætte en anden for. Jeg er bare i tvivl om jeg skal lægge mere i det end det egentlig er, eller hvad jeg tror det er i hvert tilfælde. Vil jo helst at jeg kan slå de tanker lidt ud af hoved og så nøjes med venskab med ham her. For vi snakker virkelig godt sammen.

Og jeg er ikke intereseret i at såre min kæreste, og ved også godt at han ikke er tjent med det, så det er også derfor jeg måske søger lidt afklaring og hjælp til hvordan jeg skal komme videre. og selvom man måske for den opfattelse er jeg altså ikke en total egoistisk person og følelseskold eller noget som helst, vi har bare nogle ting i vores liv, ikke engang selve forholdet, mere livet, som måske gør det hårdt til tider. og det får nok mig til at træffe egoistiske valg. Selvom jeg altså ikke har gjort noget med ham her den anden, andet end snak over sms og facebook.

Det ikke for at træde på dig eller være grov..
Men for mig at se er du ude i det.. Jeg ville blive meget ked hvis min kæreste gjorde de ting og havde de tanker om en anden, så for mig er det allerede forkert.. Og tror bare eneste måde er at droppe alt med ham.. Ellers vil du hele tiden tænke på ham, drømme om ham osv..

Anmeld

5. februar 2011

Den lykkelige

Pena skriver:

Du fik vist lige sagt/formuleret det jeg tænkte..

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

milopilo skriver:

Jeg har prøvet lidt det samme.. men tror desværre det eneste der vil få dig væk fra det og på andre tanker er at doppe kontakten med ham.. Ellers vil du hele tiden have det i baghovedet..
Det jo nok et eller andet sted fordi du ikke er "færdig" med ham, men hvis i nu fandt sammen og forelskelsen lagde sig, så ville du måske ikke have det sådan eller så godt med ham som du har med din nuværende kæreste.. Du virker jo til at elske din kæreste og familie, så min mening er at det nok er bedst at gå videre med det også droppe den anden, samt kontakten.. Ellers vil den altid "nage" dig.. Ikke noget ondt ment, men synes jo heller ikke din nuværende er "tjent" med det.. så du må nok tage et valg..

Ja du har nok ret i at jeg ikke føler jeg er færdig med ham, netop fordi det kun blev det engangsnoget og han havde en kæreste. Så jeg har vel aldrig fundet ud af om der reelt var noget, andet end bare sex.

jeg ved hellerikke om de følelser jeg kan mærke overhoved er den gamle forelskelse. måske er det mere fascination. For han fascinerer mig virkelig. Kan leve lidt som han vil, tager en masse ud og rejser og oplever ting osv. osv., så måske er det mere det. Jeg ved det ikke.

Anmeld

5. februar 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Ja du har nok ret i at jeg ikke føler jeg er færdig med ham, netop fordi det kun blev det engangsnoget og han havde en kæreste. Så jeg har vel aldrig fundet ud af om der reelt var noget, andet end bare sex.

jeg ved hellerikke om de følelser jeg kan mærke overhoved er den gamle forelskelse. måske er det mere fascination. For han fascinerer mig virkelig. Kan leve lidt som han vil, tager en masse ud og rejser og oplever ting osv. osv., så måske er det mere det. Jeg ved det ikke.

Ja jeg tror nok nemlig det lige præcis er det der gør det.. Har prøvet præcis det samme.. Altså ikke med min nuværende men en tidligere kæreste jeg var sammen med i 7 år.. endte så med at gå fra ham pga ham her den nye fyr som jeg bare var helt forgabt i og som virkelig også fasinerede mig.. det var som om han kunne det hele.. han levede på "toppen" af det hele osv.. Så flyttede ud af fælles ejerbolig med ham jeg havde kendt i 7 år.. og det viste sig at være et total flop da jeg havde været sammen med den nye i halvandet år.. For det var meget facade og da frelskelsen havde lagt sig var det jo ikke så spændende.. og der begyndte jeg at kunne se hvad jeg så var gået fra

Anmeld

5. februar 2011

SussieThyssen

Livet er jo ikke nemt søde ven.
Hvis det var det, ville vi intet lære.

Hvis han er, som du beskriver, så er han vant til at få de piger han vil, og så er DU blevet vildtet lige nu. Det er nemlig spændende at jage en pige som dig, og så se hvor langt han kan føre dig.
Se realistisk på det..jo mere du bliver hooked og fristet, jo mere vil det hive dig ud på skråplanet.
Du har ALT at miste, han har intet.
Alene det at han skriver til dig, hvad han kunne tænke sig at gøre, hvis I var alene, siger mig, at han er jægeren på jagt efter storvildt.
Åhhjo..jeg kender den type.

Han er åhhh så god en ven..jo godmorgen min bare..han er en god ven, lige til han har fået dig i kassen, og så er han parat til at forføre den næste, søde og lidt troskyldige pige, som han udmærket ved ligger på maven for hans charme.

Og du..trænger til at gå ud og tage et koldt styrtebad
Og sæt dig så ned og gennemlev den fantasi....i FANTASIEN.
Skriv den ned..skriv en rigtig saftig historie, lige til et erotisk blad, og slet den så bagefter, så ingen får den læst ved en fejl

På den måde slipper du underbevidstheden løs, og det du drømmer om i underbevidstheden, kan blive udlevet uden at nogen tager skade deraf, og du får styr på drømmene.
Og så synes jeg da, at du må se at få peppet din mands og dit liv sammen lidt op, så ikke du risikerer at komme til at kede dig, for det du rent faktisk trænger til, er at blive bekræftet og opfattet som det du er...nemlig en varm, levende og erotisk kvinde.

Hvis det kan trøste dig, så har jeg selv stået i samme situation som dig, og set utalige kvinder stå i nøjagtigt samme sted.
Der er kun een vej..smid ham ud af dit liv..jo før jo bedre..han er IKKE en ven..men en fristelse.
En rigtig ven, kan man tale med om alt, men han vil aldrig invitere dig hjem til sin lejlighed med hvad deraf følger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. februar 2011

Anonym trådstarter

milopilo skriver:

Ja jeg tror nok nemlig det lige præcis er det der gør det.. Har prøvet præcis det samme.. Altså ikke med min nuværende men en tidligere kæreste jeg var sammen med i 7 år.. endte så med at gå fra ham pga ham her den nye fyr som jeg bare var helt forgabt i og som virkelig også fasinerede mig.. det var som om han kunne det hele.. han levede på "toppen" af det hele osv.. Så flyttede ud af fælles ejerbolig med ham jeg havde kendt i 7 år.. og det viste sig at være et total flop da jeg havde været sammen med den nye i halvandet år.. For det var meget facade og da frelskelsen havde lagt sig var det jo ikke så spændende.. og der begyndte jeg at kunne se hvad jeg så var gået fra

Ja det er nok nogenlunde det samme. Dog er jeg ikke intereseret i at gå fra min kæreste, så langt i det er jeg slet ikke. Jeg ved desuden heller ikke om ham den anden overhoved er intereseret i mig sådan, det kunne jeg godt forestille mig at han slet ikke er.

Ville ønske jeg bare kunne glemme det, og så fortsætte med mit forhold men have den anden som ven bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.