TbCp skriver:
Jeg forsøger at opdrage Liva til at være lige den hun vil!
Og skulle jeg glemme det og komme til at gøre hende alt for "prinsesse-agtig" så skal hun nok selv sige fra. Hun vil ligeså gerne have en fin Hello Kitty bluse på som hun vil have en sej en med Spiderman. Hun leger lige meget med dukkehus og my little pony, som hun leger med boremaskine og sværd.
Jeg synes faktisk det er fantastisk dejligt at vi har et barn der ikke kun vil danse rundt i et tylskørt....
selvom jeg da ind imellem ville ønske hun ville sidde bare lidt mere stille og læse i en bog 
Jeg synes ikke selv at vi er pyldrede forældre. Selvfølgelig kommer vi farende hvis det er direkte livsfarligt det hun er ved at kaste sig ud i, men fordi hun vælter på sin cykel eller falder ned af sofaen fordi hun hopper lidt for vildt, det tager hun ikke skade af og det har da også gjort, tror da at det er derfor, at vi ikke har et barn der vræler over det mindste, samtidig ved hun at har hun brug for hjælp så er det bare at kalde, så kommer vi selvfølgelig med det samme.
Det mener jeg er vigtigt, at barnet ved at man vil være der når de har brug for en, det tror jeg nemlig også giver barnet mod på selv at prøve nogle ting.
må jeg lige sige, at nu har jeg jo "observeret" jer og du er en helt anden mor end en anden mor jeg har tæt inde på livet. det er meget interessant og jeg kan enormt godt lide den måde Liva bare springer ud i livet fuld af selvtillid på! og så faldt hun ned ad gyngen, både forfra og bagfra ude i haven, men det var jo ikke værre end at hun kravlede op og tog en svingtur til
Liva er SEJ!
jeg fik engang at vide at jeg var en "drengemor" fordi jeg ikke var sådan en pylremor
det synes jeg var så spøjst. jeg havde aldrig selv overvejet at jeg var designet til at få det ene eller det andet køn! jeg havde desuden overhovedet heller ikke børn på det tidspunkt! men jeg har det meget som jeg har set dig være, Tina, at SELVFØLGELIG må man gerne få anerkendt at man har slået sig når man slår sig, men der er ingen grund til at jeg skal komme farende og hyle åååååh neeeeeej i det sekund Sol rammer græsset fra gyngen af. For det ER kun græs og gyngen hænger kun en halv meter over jorden, du ved 
jeg havde jo, før fødslen, læst en masse om at det er sundt at lege vildt med sin baby, altså hænge på hovedet, flyve, svinge osv. og normalt hører man kvinder sige "han/hun mangler en far til at gøre de her ting, for en far kan lege vildt". det er overhovedet ikke tilfældet herhjemme!! og jeg er helt overbevist om, at det ikke ville være anderledes hvis vi havde en søn, Søren ville stadig foretrække at man sad stiiille og rooooligt og legede sammen. Så må moren jo træne armmusklerne og svinge osv 
og mht til hvis jeg havde en søn der græd meget. uanset om jeg havde en søn eller en datter der græd meget ville det nok bekymre mig, men hvis det bare var sådan barnet var af natur, ville jeg nok finde ud af at anerkende de følelser der gjorde at barnet begyndte at græde. jeg ville aldrig sige til min søn at han var en værre tudeprins fx. da jeg skrev min bacheloropgave læste jeg en undersøgelse der viste at indtil ca. skolealderen græder piger og drenge lige meget. Derefter græder drenge stort set aldrig og piger oftere end før
hvis ikke det handler om forskellige måder at opdrage på, så ved jeg ikke...
og det synes jeg er virkelig uhyggeligt! både at piger evt bruger gråd til andet end at udtrykke ked af det hed. men også at drenge føler de IKKE må bruge gråd hvis de er kede af det.