thilde-tusindfryd skriver:
ok, tough mama...men det kan godt være, det er nødvendigt at lade dem lære af smerte.
Men ville du så også gøre det samme, hvis det var en pige ?
For interessant er det jo, at vi kan have nok så mange meninger og ideer om, at piger og drenge skal opdrages ens, hvad pylren og lov til at vise følelser angår, men hvordan reagerer vi i praksis ?
Er vi mere beskyttende overfor vores piger og afvisende overfor vore drenge, hvis de er nogle værre tude-marie'er ? Hvis din dreng nu var enormt følsom og græd ved det mindste.......hele tiden...hvordan ville du reagere ? (spørgsmålet gælder også til jer andre
)
Tja...
De første gange blev han da overrasket over at det faktisk godt kunne mærkes at han tog den forlæns ned. Men efter få gange og man sagde til ham; freder, med benene først... Hvortil man bare fik et bølle blik og så tog han den forlæns.
Ved, jeg ikke ville gøre det anderledes hvis det var en pige, for hvorfor? Det gavner ingen at være og gøre sit barn pyller/ angst og råbe ved hver 'farlig' ting; stop, pas på...
Ved at vores barn ikke er en der er pakket ind i bobbelplast og det ville det heller ikke være hvis det var en pige.
Heller ikke hvis h*n falder og ser op på en mor/ far med panik i hele ansigt. Det har vi ihvertfald aldrig gjort herhjemme, her er det med frisk stemme; hovsa da, op igen. Slog du dig? Skal mor puste?
Jeg er og bliver aldrig afvisende over for frederic, han må gerne vise følelser på ligefod som alle andre uden at han bliver døbt pyllerhoved. Her er det okay at vise at man er ked af det, vred eller frustreret. Han ved at han kan komme og sige hvad der er galt, uden at blive grint ad.
Han kan lige så væld have dårlige dage som os andre og det skal han have lov til.
Ved fra flere at frederic er en utrolig velafbalanceret dreng, med stort hjerte.
Ved at jeg er sådan både over for vores egen dreng og de andre fætre og kusine, der alle ligger i alder 3 år, 2,3 år og 20 mdr.
Jeg bliver selv den dag idag spurgt om jeg er sikker på at jeg er en pige... Tja, det var jeg ihvertfald sidste gang jeg kigged efter, netop fordi jeg aldrig er blevet pakket ind i vat og opdraget til at verden altså ikke er farlig. Havde lige så mange blå mærker og skrammer som drengene osv.