Rki

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Louise mortil4

henh01 skriver:

Nemlig som de andre siger, man må ikke være for ung, gælden skal være kæmpe stor og virkelig være urealitisk at banke af selv.

-Bliver man da godkendt, bestemmer fogden hvormeget de mener I kan afdrage over de næste 5-7 år og det er ikke småpenge. Kender et par stykker der har fået den og de måtte næsten gå fra hus og hjem på trods af at have små børn at skulle forsørge. Og selvom det siges at man er fri som en fugl efter at have fået denne, vil man aldrig kunne låne penge hos de kreditorer hvortil man søger den.

RKI kommer man ganske simpelt ud af ved at betale det skyldne. Førhen hed det sig at man uanset afvikling eller ej var registreret i 5 år, sådan er det ikke længere. Nu er man slettet så snart gælden er betalt.

er det ikke også noget med at man ikke må eje noget der er noget værd efter det (måske kun i en vis årrække) så som bil og hus og andre dyre ting?? Det er vist noget med at de komme og vurdere de ting man har og det der er noget værd tager de med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

henh01

Tror samtidig de i disse tider er mere strenge med hvemd er får den og hvem der ikke gør. Hvor mange af os har ikke været nødsaget til at sælge hus og gå fra hus og hjem pga krisen, der er så mange tvangsauktioner pt at man skulle tro det var løgn. Tab på hus tror jeg desværre ikke er nok til at kunne få det.

-Jeg selv har lige solgt et hus og kom ud med et underskud på 200 kg, men jeg har lavet en ordning med banken således er jeg gældfri om 7 år - det bliver 7 hårde år, men lyset er der. Måske du kunne snakke med banken om at samle hele din gæld og derfra afvikle med intentioner om at blive gældfri om måske 15 år?

Anmeld

4. februar 2011

henh01

Louise mortil4 skriver:

er det ikke også noget med at man ikke må eje noget der er noget værd efter det (måske kun i en vis årrække) så som bil og hus og andre dyre ting?? Det er vist noget med at de komme og vurdere de ting man har og det der er noget værd tager de med?

Der er så mange regler, man må ikke eje noget .- nogen kan få dispentation for at have en gammel bil hvis ikke de kan få dagligdagen ift arbejde, hente og bringe børn osv til at hænge sammen. Derudover må man ikke have optaget lån indenfor en vis tid og man må ikke tjene for meget.

Anmeld

4. februar 2011

wamse

Jeg står i Rki, og jeg forventer at søge gældssanering når jeg kan. Fik af vide, at der skulle gå 1 år. Har ingen anelse om jeg kan få det, men vil forsøge.

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Tror samtidig de i disse tider er mere strenge med hvemd er får den og hvem der ikke gør. Hvor mange af os har ikke været nødsaget til at sælge hus og gå fra hus og hjem pga krisen, der er så mange tvangsauktioner pt at man skulle tro det var løgn. Tab på hus tror jeg desværre ikke er nok til at kunne få det.

-Jeg selv har lige solgt et hus og kom ud med et underskud på 200 kg, men jeg har lavet en ordning med banken således er jeg gældfri om 7 år - det bliver 7 hårde år, men lyset er der. Måske du kunne snakke med banken om at samle hele din gæld og derfra afvikle med intentioner om at blive gældfri om måske 15 år?

Øv, hvor surt.

Men tror du har ret. Tror jeg prøver at ringe til banken på Mandag.

Tak, for hjælpen og svar

Anmeld

4. februar 2011

henh01

wamse skriver:

Jeg står i Rki, og jeg forventer at søge gældssanering når jeg kan. Fik af vide, at der skulle gå 1 år. Har ingen anelse om jeg kan få det, men vil forsøge.

Man kan højst få et nej.

Har hørt det er noget af en hård mølle at skulle igennem, så held og lykke.

Anmeld

4. februar 2011

wamse

henh01 skriver:

Man kan højst få et nej.

Mange tak 

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Man kan højst få et nej.

Tak

Anmeld

4. februar 2011

Pena

Anonym skriver:

Må ærlig indrømme at jeg ikke har Google det.

Synes det var nemmer at spørger her

Jeg er 33år og har en gæld på ca. 900.000. Her i blandt er en bil, forbrugs lån og et tab på et hus. Har jeg mon en mulighed for gældsernæring?

Og hvem skal man evt. snakker med!

Tror desværre din alder er dig imod. Men prøv da at tage en snak med din bank om hvilke muligheder der er. Ihvertfald så du kan komme ud af RKI.

Det er altid en god ide at tage kontakt til sine kreditorer for at få en afbetalingsordning. De fleste er til at tale med. Nogen er endda villige til at nedskrive lånet. MEN er du allerede endt i RKI er det ikke sikkert de er villige til at lytte. Men det er da forsøget værd.

HUSK som nævnt før at skal du google det hedder det gælds sanering.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.