Rki

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Anonym trådstarter

Nogen af jer som er i RKI eller kender nogen?

Hvordan kommer man ud af RKI?

Nogen der har prøvet at søge gældsernæring?

Fik i det eller fik i afslag?

Og hvad skal der til før man kan få gældsernæring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Jibbe

Man kommer ud af RKI ved at betale det man skylder. Der er ikke andre måder. Gældssanering er meget svært at få hvis gælden ikke er pga ens firma går konkurs fx. Ens alder bliver også taget i betragtning og hvis du er ung nok så mener de der er en chance for at du engang kan betale tilbage. Prøv at Google det.

Anmeld

4. februar 2011

Louise mortil4

Nogen af jer som er i RKI eller kender nogen?

Hvordan kommer man ud af RKI?

Nogen der har prøvet at søge gældsernæring?

Fik i det eller fik i afslag?

Og hvad skal der til før man kan få gældsernæring?

Vi har været i RKI. Man står i RKI til gælden er betalt eller til den har stået der 5 år så bliver den vist slettet i RKI men man skylder jo pengene endnu.

Kan desværre ikke hjælpe  med gældssanering men tror nok det er noget med at det ikke må være forbrugs gæld altså noget man har brugt til forbrug (tøj rejser og andre ting i den stil) Også skal man vist ha betalt noget af det af for at bevise at man gerne vil, men at gælden er for stor. Det er vist også noget med at hvis man er ung er der større risiko for afslag da de så kan vurdere at man godt kan betale gælden af med tiden da man har lang tid til det. Men er slet slet ikke sikker.

Har du prøvet at google?

Anmeld

4. februar 2011

ekzunz

Undskyld og jeg ved godt at det er fuldstændig irrelevant - men det hedder altså ikke gælds-ernæring, det hedder gældssanering. Så er det også lettere at google noget brugbart frem

Anmeld

4. februar 2011

henh01

Nemlig som de andre siger, man må ikke være for ung, gælden skal være kæmpe stor og virkelig være urealitisk at banke af selv.

-Bliver man da godkendt, bestemmer fogden hvormeget de mener I kan afdrage over de næste 5-7 år og det er ikke småpenge. Kender et par stykker der har fået den og de måtte næsten gå fra hus og hjem på trods af at have små børn at skulle forsørge. Og selvom det siges at man er fri som en fugl efter at have fået denne, vil man aldrig kunne låne penge hos de kreditorer hvortil man søger den.

RKI kommer man ganske simpelt ud af ved at betale det skyldne. Førhen hed det sig at man uanset afvikling eller ej var registreret i 5 år, sådan er det ikke længere. Nu er man slettet så snart gælden er betalt.

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Må ærlig indrømme at jeg ikke har Google det.

Synes det var nemmer at spørger her

Jeg er 33år og har en gæld på ca. 900.000. Her i blandt er en bil, forbrugs lån og et tab på et hus. Har jeg mon en mulighed for gældsernæring?

Og hvem skal man evt. snakker med!

Anmeld

4. februar 2011

henh01

Hov vil lige tilføje at jeg har en veninde på 27 der har fået afslag på trods af at hendes hus har været på tvang og hun i denne forbindelse alene skylder over en mill kroner til forskellige kreditorer.

Anmeld

4. februar 2011

Louise mortil4

Anonym skriver:

Jeg er 33år og har en gæld på ca. 900.000. Her i blandt er en bil, forbrugs lån og et tab på et hus. Har jeg mon en mulighed for gældsernæring?

Det tror jeg desværre ikke du har i forhold til forbrugs lånet, men med bil og hus lån/tab ved jeg ikke

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hov vil lige tilføje at jeg har en veninde på 27 der har fået afslag på trods af at hendes hus har været på tvang og hun i denne forbindelse alene skylder over en mill kroner til forskellige kreditorer.

Så kan jeg godt se mine chancer ikke er særlig store

Anmeld

4. februar 2011

henh01

Anonym skriver:

Det tror jeg ikke du har. Desværre.. Du har masser år at afdrage i, kommer selvf også an på din situation - hvormeget du tjener om du er alene eller ej osv

Men umiddelbart vil jeg mene du vil få afslag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.