Hvorfor må man ikke ønske(babyskøn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

4kløver

Hvorfor må man ikke sige at man ønsker sig det køn man vil ha. uden man får afvide bare den er sund og rask.(som man jo gør)

Ved min nr 1 ville jeg bare ha en pige som jeg også fik.. og ja jeg var blevet skuffet vis det var blevet en dreng..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Laulund87

Var du ligefrem blevet skuffet? Hvad ville du gøre hvis det nu rent faktisk var en dreng?

Jeg synes det er i orden, og naturligt, at have et lille ønske om et bestemt køn. Men ligefrem at blive skuffet over resultatet, forstår jeg ikke.

Anmeld

4. februar 2011

AnneBJ

4kløver skriver:

Hvorfor må man ikke sige at man ønsker sig det køn man vil ha. uden man får afvide bare den er sund og rask.(som man jo gør)

Ved min nr 1 ville jeg bare ha en pige som jeg også fik.. og ja jeg var blevet skuffet vis det var blevet en dreng..

Fordi etisk er det ikke korrekt.. Det er korrekt at glæde sig over at babyen er sund og rask, og være fuldstændig ligeglad med, om det er en dreng eller pige.

Når det er sagt, kan jeg sagtens følge dig. Jeg ønskede mig brændende en pige, og troede på det var det maven gemte. jeg fik at vide til MD at det er en dreng, og jeg var skuffet. Jeg græd som pisket den nat... Det var ikke noget jeg følte jeg kunne dele med min omgangskreds/familie osv., så jeg læssede af herinde.

Jeg blev beroliget, og forsikret om, at jeg nok skulle komme til at elske min lille dreng alligevel, og det gør ja da!! Uendeligt højt, og han er ikke engang født endnu. - hvad skal det ikke ende med

Men næste gang ønsker jeg mig da en pige - og så er det lidt mere legalt at sige, for "så har vi jo en af hver" ...  

Anmeld

4. februar 2011

PernilleB

kender det godt, sådan har jeg det osse selv... fik min prinsesse heldigvis... føler mig bare ikk som en der vil have en søn... ved ikk hvorfra det kommer...

Anmeld

4. februar 2011

Camilla1980

Laulund87 skriver:

Var du ligefrem blevet skuffet? Hvad ville du gøre hvis det nu rent faktisk var en dreng?

Jeg synes det er i orden, og naturligt, at have et lille ønske om et bestemt køn. Men ligefrem at blive skuffet over resultatet, forstår jeg ikke.

Helt enig her!

Anmeld

4. februar 2011

4kløver

AnneBJ skriver:

Fordi etisk er det ikke korrekt.. Det er korrekt at glæde sig over at babyen er sund og rask, og være fuldstændig ligeglad med, om det er en dreng eller pige.

Når det er sagt, kan jeg sagtens følge dig. Jeg ønskede mig brændende en pige, og troede på det var det maven gemte. jeg fik at vide til MD at det er en dreng, og jeg var skuffet. Jeg græd som pisket den nat... Det var ikke noget jeg følte jeg kunne dele med min omgangskreds/familie osv., så jeg læssede af herinde.

Jeg blev beroliget, og forsikret om, at jeg nok skulle komme til at elske min lille dreng alligevel, og det gør ja da!! Uendeligt højt, og han er ikke engang født endnu. - hvad skal det ikke ende med

Men næste gang ønsker jeg mig da en pige - og så er det lidt mere legalt at sige, for "så har vi jo en af hver" ...  

Husker da jeg fødte min pige sagde min mor at det var en pige og jordmor var lige kommet forbi og sagde dreng kunne  jeg mærke at jeg skulle tude. hvor lægen  lige fik sagt at hun nok lige skulle kigge igen men ja man elsker sit barn lige meget hvad

Anmeld

4. februar 2011

Missi

AnneBJ skriver:

------------------

Kender faktisk den følse rigtig rigtig godt, som blir beskrevet ovenover.

Min kæreste har to drenge i forvejen, og blev så gravid ved en kæmpe upser. vi havde endelig aftalt at vi ingen børn skulle have - nå men vi besluttede at vi skulle have det alligevel, og jeg havde virkelig et brændene ønske om at det skulle være en pige, vil være tilfreds så - viste at hvis jeg vil få en dreng vil jeg prøve at få en pige mere, men ved udmærket at jeg ikke får flere børn sammen med min kæreste... Da jeg til scanning fik afvide at jeg ventede en lille dreng, blev jeg SÅ ked af det, fustreret (staves) og samtidig pisse sur på mig selv over mine følser.
Nu er jeg kommet så langt og kan slet ikke vente til at bettemanden kommer ud - men sider stadig med et lille ønske om en pige en dag....

Anmeld

4. februar 2011

4kløver

Laulund87 skriver:

ja jeg var blevet skuffet. da jeg i 9måneder havde håbet på en pige.. men jeg havde da elsket ham..

Anmeld

4. februar 2011

Zeus

Da jeg ventede den store, ville jeg også SÅ gerne have en pige.. Prøvede på at bilde mig selv ind, at jeg nok ventede en dreng, for ikke at blive skuffet. 2 uger før termin, fik jeg af vide, at jeg skulle have min pige

Denne her gang ville jeg gerne have haft en dreng, og skulle faktisk lige sluge kamelen, da jeg fik af vide, at det var en pige mere... Men det tog også kun en dag eller to, og så var den på plads inde i hovedet...

Men det er nu nogen skønne skønne døtre jeg har fået mig

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

Tror mange kvinder inderst inde gerne vil have en pige..sådan har jeg da også selv haft det.
Jeg var ovenud lykkelig da jeg fik min første datter, og ligeså lykkelig, da jeg fik nr 2.
Men...blev godt nok forbløffet, dengang vi skulle have Nickolai.
Havde aldrig forestillet mig, at jeg nogensinde ville få en levende dreng, så da jeg først havde vendet mig til tanken, ville jeg ikke bytte for guld.
Og må indrømme, at selvom jeg elsker mine piger lige så højt som min søn..så er der nu noget om snakken vedr. "fars pige og mors dreng", for jo ældre han bliver jo nærmere knyttede bliver vi til hinanden.
Jeg ved ikke hvad det er, men det er dælme skønt at have en søn, og langt skønnere end jeg nogensinde havde forestillet mig

Men derfor må du love mig ikke at blive skuffet, hvis du nu får en dreng..når først han ligger i dine arme, er jeg ret sikker på, at du ikke vil bytte for guld

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.