Mistanke om graviditet udenfor livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Update:

Har nu ringet til lægen og de vil se mig senere i dag. Pyyyyyha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

oo

jeg var gravid udenfor livmoderen i 2009 og der var det over 3 dage sådan at om natten kunne jeg intet for smerter men om dagen var det løjet så meget af at jeg kunne ligge og stirre ind i væggen uden at krympe for meget

til sidst blev det dog så voldsomt med smerterne at jeg ikke kunne trække vejret helt ned i lungerne fordi det gjorde ondt.

det er en længere historie hvorfor jeg ikke ringede 112 med det samme, men i hvert fald: det lyder ikke godt og det er godt du har ringet til lægen og skal ses på senere idag!

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg var gravid udenfor livmoderen i 2009 og der var det over 3 dage sådan at om natten kunne jeg intet for smerter men om dagen var det løjet så meget af at jeg kunne ligge og stirre ind i væggen uden at krympe for meget

til sidst blev det dog så voldsomt med smerterne at jeg ikke kunne trække vejret helt ned i lungerne fordi det gjorde ondt.

det er en længere historie hvorfor jeg ikke ringede 112 med det samme, men i hvert fald: det lyder ikke godt og det er godt du har ringet til lægen og skal ses på senere idag!

Puha, lyder ikke godt, lyder lidt som mig :/

Anmeld

4. februar 2011

oo

Anonym skriver:

Puha, lyder ikke godt, lyder lidt som mig :/

ja det var det jeg tænkte da jeg læste din beskrivelse men nu kigger de på dig og så må man håbe på det bedste

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

ja det var det jeg tænkte da jeg læste din beskrivelse men nu kigger de på dig og så må man håbe på det bedste

Jo tak skal du have.

Anmeld

4. februar 2011

Mettemus

Anonym skriver:

Smerterne varierer mellem at være voldsomme i hele underlivsregionen og så til at gøre mest ondt i højre side. I nat kunne jeg slet ikke rejse mig op pga. smerterne, da jeg var ved at besvime, hvis jeg rejste mig.

Hvordan fandt du ud af, at du var gravid uden for livmoderen?

Det lyder som noget du skal til lægen med lige meget hvad!

Første gang fandt jeg ud af det ved lægen efter at have haft ondt i maven et par dage (vidste ikke at jeg var gravid). Hun sendte mig videre til scanning på sygehuset fordi hun syntes jeg havde for ondt  til at det kunne være sundt. --> akut kikkrtoperation hvor de fjernede min venstre æggeleder

Anden gang vidste jeg at jeg var gravid. Jeg fik pludselig voldsomme smerter og gik på tre timer fra slet ikke at have ondt og til ikke at kunne sidde op uden at besvime.. Røg med ambulance til Skejby hvor de akutopererede igen og fandt ud af at graviditeten havde sat sig i arvævet fra sidste operation og at min livmoder var sprunget så jeg blødte kraftigt ud i bughulen.

Så igen: ring til lægen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.