Mistanke om graviditet udenfor livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.266 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg er ifølge planen herinde 5-4, tog to tests i dagene omkring udebleven mens, har ikke taget nogen side.

I nat vågnede jeg med de SINDSSYGESTE underlivssmerter. Det gjorde simpelthen så ondt, at jeg ikke kunne trække vejret og begyndte at hyperventilere. Jeg fik kvalme og rystede og var totalt svimmel og det hele kørte rundt.

De kom i ryk og fortsatte i en 20 minutter, hvorefter de lige s stille begyndte at aftage. Her til morgen vågner jeg så, og har ikke de samme voldsomme smerter som i nat, men dog stadig nogle krampeagtige smerter i underlivet.

Hvad kan det være? Gravid uden for livmoderen eventuelt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

mortil3trustrup

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er ifølge planen herinde 5-4, tog to tests i dagene omkring udebleven mens, har ikke taget nogen side.

I nat vågnede jeg med de SINDSSYGESTE underlivssmerter. Det gjorde simpelthen så ondt, at jeg ikke kunne trække vejret og begyndte at hyperventilere. Jeg fik kvalme og rystede og var totalt svimmel og det hele kørte rundt.

De kom i ryk og fortsatte i en 20 minutter, hvorefter de lige s stille begyndte at aftage. Her til morgen vågner jeg så, og har ikke de samme voldsomme smerter som i nat, men dog stadig nogle krampeagtige smerter i underlivet.

Det lyder bestemt ikke rart syns helt bestemt du skal søge læge.

Håber ikke det er noget alvorligt men få det nu lige tjekket for en sikkerheds skyld.

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej piger.

Mener bestemt du lige skal kontakte lægen og blive tjekket.
En graviditet uden for livmoderen giver nemlig oftest voldsomme smerter, så jeg ville ikke sidde det overhørigt.
Håber ikke det er det...så du får et stort et stort trøsteknus

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. februar 2011

Mettemus

Hey hey

Hvis du er gravid uden for livmoderen sidder det højst sansynligt i den ene af dine æggeledere. Det betyder, at smerterne vil være stærke, men værst i den ene side af maven. Du vil ikke kunne hoppe uden at det gør sindssygt ondt.

Ring til lægen under alle omstændigheder - det kan være ret farligt!

Krydser fingre for at du "bare" er en af dem der får stærke ligamentsmerter

Knus og god bedring fra Mette som har haft to graviditeter uden for livmoderen

Anmeld

4. februar 2011

Frøken J.

Vil det sige det er bekymrende, hvis man har lidt stikkende smerter i/omkring den ene æggeleder, når man er gravid? For mig er det ikke voldsomme smerter, bare sådan en "dump" stikkende smerter..

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Mettemus skriver:

Hey hey

Hvis du er gravid uden for livmoderen sidder det højst sansynligt i den ene af dine æggeledere. Det betyder, at smerterne vil være stærke, men værst i den ene side af maven. Du vil ikke kunne hoppe uden at det gør sindssygt ondt.

Ring til lægen under alle omstændigheder - det kan være ret farligt!

Krydser fingre for at du "bare" er en af dem der får stærke ligamentsmerter

Knus og god bedring fra Mette som har haft to graviditeter uden for livmoderen

Smerterne varierer mellem at være voldsomme i hele underlivsregionen og så til at gøre mest ondt i højre side. I nat kunne jeg slet ikke rejse mig op pga. smerterne, da jeg var ved at besvime, hvis jeg rejste mig.

Hvordan fandt du ud af, at du var gravid uden for livmoderen?

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

Secrets skriver:

Vil det sige det er bekymrende, hvis man har lidt stikkende smerter i/omkring den ene æggeleder, når man er gravid? For mig er det ikke voldsomme smerter, bare sådan en "dump" stikkende smerter..

Nej...stikkende er de ikke..de er massive og krampelignende..det du beskriver der er typiske ligamentsmerter

Anmeld

4. februar 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

Nej...stikkende er de ikke..de er massive og krampelignende..det du beskriver der er typiske ligamentsmerter

Nå, pyha. Måske skulle jeg holde op med at være så paranoid. Tak, Sussie!

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Hvis smerterne ikke er voldsomme er det nok bare ligamentsmerter.

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

Secrets skriver:

Nå, pyha. Måske skulle jeg holde op med at være så paranoid. Tak, Sussie!

Det var så lidt søde ven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.