Flytter til Hvidovre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

ooo

...hospital snart. Jeg har en million milliard aftaler på hospitalet, og skal åbenbart tjekkes for vildt mange ting.

Jeg har lige præcis en bmi der er stor nok til at jeg er kommet med i et forsøg om gravide, kost og motion. Det er fast en gang om måneden at jeg skal til samtale med en diætist på Hvidovre, plus at hun ringer til mig en gang om måneden, og jeg skal bruge en skridttæller en uge af gangen hver fjerde uge.

Så har jeg astma, og det skal der også tjekkes op på.

Og så er der endelig det med at jeg får behandling for en depression, så jeg skal have flere besøg hos en overlæge, jordemoderbesøg, og en ekstra scanning for det. (Scanningen er helt okay. Det brokker jeg mig ikke over.)

Og så er der jo alle de andre ting man skal som gravid. Det er helt vildt så mange besøg jeg aflægger Hvidovre hospital, det ville ikke gøre noget, hvis ikke det lige var får det at jeg ikke selv kan køre, eller har lyst til at tage bussen så længe jeg knækker mig. Hvilket jeg jo stadig gør. Yes sir, jeg er super heldig.

Det er da godt at jeg ikke har noget fuldtidsjob lige nu, for så havde jeg da ikke tid til at være gravid.

Det er træls at skulle så meget til Hvidovre, men samtidig er det jo ret betryggende at der bliver taget så meget hånd om en, og ens dårligdomme.

Ej, det lyder som et værre brok indlæg, og det er det egentlig ikke. Jeg havde bare ikke troet at det var så omfattende at være gravid.

Kram fra Mette - der er ved at finde to personers teltet frem, campingblusset og guitaren, så der er lidt at tage sig til på de lange aftener foran Hvidovre hospital

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Metchen skriver:

...hospital snart. Jeg har en million milliard aftaler på hospitalet, og skal åbenbart tjekkes for vildt mange ting.

Jeg har lige præcis en bmi der er stor nok til at jeg er kommet med i et forsøg om gravide, kost og motion. Det er fast en gang om måneden at jeg skal til samtale med en diætist på Hvidovre, plus at hun ringer til mig en gang om måneden, og jeg skal bruge en skridttæller en uge af gangen hver fjerde uge.

Og så er der endelig det med at jeg får behandling for en depression, så jeg skal have flere besøg hos en overlæge, jordemoderbesøg, og en ekstra scanning for det. (Scanningen er helt okay. Det brokker jeg mig ikke over.)

Og så er der jo alle de andre ting man skal som gravid. Det er helt vildt så mange besøg jeg aflægger Hvidovre hospital, det ville ikke gøre noget, hvis ikke det lige var får det at jeg ikke selv kan køre, eller har lyst til at tage bussen så længe jeg knækker mig. Hvilket jeg jo stadig gør. Yes sir, jeg er super heldig.

Det er da godt at jeg ikke har noget fuldtidsjob lige nu, for så havde jeg da ikke tid til at være gravid.

Det er træls at skulle så meget til Hvidovre, men samtidig er det jo ret betryggende at der bliver taget så meget hånd om en, og ens dårligdomme.

Ej, det lyder som et værre brok indlæg, og det er det egentlig ikke. Jeg havde bare ikke troet at det var så omfattende at være gravid.

Kram fra Mette - der er ved at finde to personers teltet frem, campingblusset og guitaren, så der er lidt at tage sig til på de lange aftener foran Hvidovre hospital

hold ta ellers op mand!!!!

jo jo det er rart nok at de følger op osv.... men... nåh ja hvis ikke du stadig var på brækvognen havde det ikke værte så slemt.... jeg håber da snart de stopper

Anmeld

3. februar 2011

otlitrom

Metchen skriver:

Du må endelig sige til, hvis der er noget udstyr du mangler. Bjørnen lever jo af at sælge/pakke/slå op/slå ned/afprøve campingudstyr. Han skal nok være behjælpelig til yderst NS-venlige priser!

Spøg til side! Det lyder noget omstændigt. Den eneste bonus jeg lige hurtigt ser er scaningen. Fedt nok Men jeg kan ærlig talt godt forstå du synes resten kan virke lidt uoverskueligt!

Måske du bare skulle købe en vikle nu? Så kunne opvaskebaljen spændes fast deri, g så har du hænderne fri til at riste pølser og lave nescafé, imens du venter

Anmeld

3. februar 2011

ooo

Ni-ko-li-ne skriver:

hold ta ellers op mand!!!!

jo jo det er rart nok at de følger op osv.... men... nåh ja hvis ikke du stadig var på brækvognen havde det ikke værte så slemt.... jeg håber da snart de stopper

Det håber jeg også!

Gider det snart ikke mere. Tror jeg vil give akupunktur en chance, og så er der ellers ikke mere at gøre.

Anmeld

3. februar 2011

Skouboe

Jeg ved præcist hvordan du har det...

Jeg har en hjertefejl og MS (sclerose), hvilket betød at jeg gik til graviditets halløj på Hillerød, JM på Frederikssund, mit hjerte blev tjekket på både Herlev og Riget og min Neurolog var også på Riget - og jeg fik så iøvrigt også graviditets diabetes med Freja...

Jeg brugte TIMER bare på at koordinere de forskellige hospitaler og holde snor i de forskellige undersøgenser, scanninger, blodprøver osv, osv... min vandre journal var et ringbind! Desuden var jeg afsted 2-3 gange i ugen med et eller andet der skulle undersøges, eller nogle nye prøver en eller anden læge var kommet i tanke om...

Når du nu bare giver op og begynder at campere i parkeringskælderen på Hvidovre, så bliv ved med at fortælle dig selv at det er for din baby's skyld og det er bare for at de vil være sikre...

Anmeld

3. februar 2011

ooo

kitty skriver:

Du må endelig sige til, hvis der er noget udstyr du mangler. Bjørnen lever jo af at sælge/pakke/slå op/slå ned/afprøve campingudstyr. Han skal nok være behjælpelig til yderst NS-venlige priser!

Spøg til side! Det lyder noget omstændigt. Den eneste bonus jeg lige hurtigt ser er scaningen. Fedt nok Men jeg kan ærlig talt godt forstå du synes resten kan virke lidt uoverskueligt!

Måske du bare skulle købe en vikle nu? Så kunne opvaskebaljen spændes fast deri, g så har du hænderne fri til at riste pølser og lave nescafé, imens du venter

Behøver ikke et nyt telt. Har lånt et der har været brugt de sidste tre år på Roskilde, så tror det er super fint...eller...

Det er egentlig to ekstra scanninger jeg får, da jeg både for en ekstra for det med diætist delen, og det med depri delen. Så fire scanninger i alt. Det er sgu okay.

Jeg har faktisk allerede en vikle, men tror at jeg vil benytte mig af gaffatape til opvaskebaljen. Det virker jo på alt. Så eksempelvis en bil i dag, der var sat sammen med gaffatape. Kvali.

Anmeld

4. februar 2011

otlitrom

Metchen skriver:

Behøver ikke et nyt telt. Har lånt et der har været brugt de sidste tre år på Roskilde, så tror det er super fint...eller...

Det er egentlig to ekstra scanninger jeg får, da jeg både for en ekstra for det med diætist delen, og det med depri delen. Så fire scanninger i alt. Det er sgu okay.

Jeg har faktisk allerede en vikle, men tror at jeg vil benytte mig af gaffatape til opvaskebaljen. Det virker jo på alt. Så eksempelvis en bil i dag, der var sat sammen med gaffatape. Kvali.

2 ekstra scanninger er bare dobbelt så godt!

Jeg kan virkelig godt forstå, hvis du synes det virker lidt uoverskueligt, og som om dus kal flytte derude. Jeg kender heldigvis ikke noget til det, men jeg ved det ville stresse mig af pommern til. Jeg kan allerede gå i baglås over glucosebelastningen.. Det er 1. april... Jeg kan vist godt pakke det sammen!

Undskyld mit indlæg blev det rene vrøvl igår. Det var ikke for at "overse" dine tanker.. Jeg var vist bare grebet af en stemning..

Anmeld

4. februar 2011

TbCp

Det er da godt nok også rigtig meget!!!

Altså jeg gik til ekstra scanninger og samtaler pga. depression/medicin men det var da til at holde ud og de ekstra scanninger var jo en dejlig bonus

Men ja det er da altid noget du ikke har et fuldtidsjob der skal passes, gad vide hvordan man får det til at hænge sammen?!

Har Niller mulighed for fri hver gang?

Har du prøvet de der piller mod kvalme? Ja det har du sikkert allerede, eller måske det slet ikke er til at tage piller når du kaster op hele tiden

Anmeld

4. februar 2011

Karo

Mette hvis du bliver træt af teltet er du velkommen til at komme og sov hos os

Dengang jeg var til nf med Ida fik vi et tal på 132 hvilket gjorde at jeg fik taget en moderkagebiopsi får at få svar på om hun havde en kromosom fejl. Derudover var selve nakkefolden også for stor. Nogen gange er en for stor nakkefold udtryk for en hjertefejl så derfor fik jeg også ekstra scanninger. 4 scanninger fik jeg i det hele og Ida bestod med glans hver gang

Anmeld

4. februar 2011

ooo

TbCp skriver:

Det er da godt nok også rigtig meget!!!

Altså jeg gik til ekstra scanninger og samtaler pga. depression/medicin men det var da til at holde ud og de ekstra scanninger var jo en dejlig bonus

Men ja det er da altid noget du ikke har et fuldtidsjob der skal passes, gad vide hvordan man får det til at hænge sammen?!

Har Niller mulighed for fri hver gang?

Har du prøvet de der piller mod kvalme? Ja det har du sikkert allerede, eller måske det slet ikke er til at tage piller når du kaster op hele tiden

Det er jo egentlig ret fint at de holder så meget øje med os depri børger. Det er bare sammenlagt med de andre ting, at jeg synes det er lige lidt i overkanten...men sådan er det nu.

Jeg har prøvet lidt forskellige piller mod kvalme, men intet har virket endnu. Nu er der kun tilbage at prøve akupunktur, og så har jeg vist opbrugt mine muligheder, så vidt jeg kan forstå.

Niller kan desværre ikke få fri til alle tingene, så jeg har allieret mig med veninder, der kan transportere mig til hospitalet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.