Kartoffelsuppe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Koen.

JustMe skriver:

Det er det nemlig  Det kan man vist også se på vores køleskab, hvor der pt. står 12 flasker cremefine, fordi de var på tilbud til 5 kr, haha

Svigermor sværger til ægte piskefløde, men jeg synes det smager lige så godt med cremefine 7% ...så slipper man også for 4 gange så mange kalorier og meget mere mættet fedt

hihih Man kan jo lige så godt købe det når det er på tilbud Det smager præcis af det samme synes jeg så det er lige meget om det er det ene eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Maja88

hos os er 8kartofler. 3porre... grøntsagsboul.. koge koge koge...

si vandet fra i en seperat skål...

stavblend fyld.. spæd op med vand eller mælk til ønskede konsistens.  smages til med salt. peber og muskat.

Anmeld

3. februar 2011

Koen.

Maja88 skriver:

hos os er 8kartofler. 3porre... grøntsagsboul.. koge koge koge...

si vandet fra i en seperat skål...

stavblend fyld.. spæd op med vand eller mælk til ønskede konsistens.  smages til med salt. peber og muskat.

uh hvor jeg glæder mig til at lave det i morgen

tak for svar

Anmeld

3. februar 2011

*Sofie*

Hmm....kan suppen fryses ned?

Anmeld

4. februar 2011

Maja88

*Sofie* skriver:

Hmm....kan suppen fryses ned?

ja det kan den godt, men så skal du ikke lave den med fløde...

Anmeld

4. februar 2011

Pikku Myy

Vi er rigtig glade for den her opskrift:

http://arla.dk/opskrifter/Kartoffelsuppe1/

med stegt bacon og brød til.

Anmeld

4. februar 2011

Mi

Jeg laver en kartoffelsuppe med karry. Den er god.

Jeg svitser nogle løg og lidt karry. Boullionvand i, kartoffler og porre i og kog det hele. Så blender du det og så er det færdig.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

4. februar 2011

*Sofie*

Maja88 skriver:

ja det kan den godt, men så skal du ikke lave den med fløde...

Hvis man laver den på mælk eller vand ka man godt fryse den ned så...?

Anmeld

4. februar 2011

louise8723

jeg plejer at lave kartoffel porrer suppe med fløde og ingefær. og så ristet bacon strøes på

Anmeld

4. februar 2011

AnneBJ

Jeg plejer at koge

1 stort løg

3 store gulerødder

3 store gulerødder

1 stor porre

Hvidløg

Grøntsagerne dækker jeg med vand, og putter en bouillonterning i pr. liter vand. Når jeg laver store portioner bruger jeg som regel 3/4 grøntsagsbouillong og 1/4 okse/kylling/svin (afhængig af hvad jeg har hjemme.

Lader det hele koge en halv times tid. Hælder så det meste af vandet fra, gemmer det, og blender hele balladen. Tilsætter derefter 1 creme fine 7% (til ovenstående mængde) og putter derfor bouillonvandet i, til jeg synes konsistensen er god. Krydrer med salt, peber, knust chili og hvad jeg ellers føler for.

Skal det være sundt putter jeg ristede rugbrødstern på, mindre sundt, ristede bacontern Derudover klipper jeg som regel purløg henover.

Hvis jeg laver store portioner fryser jeg som regel uden fløde, det skiller sådan når det skal genvarmes synes jeg

Denne kan Lærke helt sikkert også spise, self. skal du tænke over hvor stærkt du laver det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.