Dna!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Tanja1234

Anonym skriver:

Det er en blodprøve fra moderens blod. Hvor man åbenbart kan gå ind og finde enten et kromosom for dreng eller kromosom for pige. Modekagebiopsi? er det ikke chance for at tabe barnet?? og kan ALLE få lavet sådan en?

Jo der er op til 1% risiko for abort og vi fik den lavet pga. dårlige tal til NF-scanningen men det kan også være pga. specielle arvelige kromosomfejl. Vil da bestemt ikke anbefale nogen at få det gjort "for sjov" selvom det var muligt. Synes det var en skrækkelig oplevelse. Altså ikke så meget selve prøven, men ømheden og smerterne bagefter og så den forfærdelige ventetid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

JustMe

Anonym skriver:

Det er en blodprøve fra moderens blod. Hvor man åbenbart kan gå ind og finde enten et kromosom for dreng eller kromosom for pige. Modekagebiopsi? er det ikke chance for at tabe barnet?? og kan ALLE få lavet sådan en?

Så vidt jeg ved, kommer barnets blod under normale omstændigheder da ikke over i moderens blod før evt. ved fødslen? Ellers er da da i hvert fald noget, jeg har misforstået

Anmeld

3. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

hold da op .. hvor ligger denne klinik i landet?

Det er i KBH

Anmeld

3. februar 2011

CiSo

tinasmor skriver:

Den kønscanningklinik jeg var hos (16 +) sagde at de ville garantere for kønnet. Dvs at hvis det viste sig de havde taget fejl. Dækkede de alle de omkostninge rman ville have haft ved f.eks køb i #forkert# farve eller dokoration af hjem osv. Men når man er så langt henne så tror jeg faktisk det er sjælend de tager fejl. Man høre jo altid om en eller anden der kender en eller anden der har fået det forkerte af vide. Men måske har det så været på en MD scanning hvor de jo af gode grunde kigger efter defekter hos børnene og ikke bruger specielt meget tid for at se efter køn.

Da jeg ventede min søn, så de forkert på kønnet.. Jeg troede det var en lille pige jeg skulle have, indtil uge 31 hvor jeg var til en 3d/4d scanning, og den viste tydeligt at det var en dreng der gemte sig derinde..

Det var til en MD scanning, hvor de skød kønnet til at være en pige! Og ja de kiggede da efter om han var sund og rask og voksede som han skulle, men de bruge da også meget af tiden på og scanne efter kønnet, da jeg meget gerne ville vide det.

Anmeld

3. februar 2011

Anonym trådstarter

JustMe skriver:

Så vidt jeg ved, kommer barnets blod under normale omstændigheder da ikke over i moderens blod før evt. ved fødslen? Ellers er da da i hvert fald noget, jeg har misforstået

jeg aner det ikke noter bare hvad der er fundet over DNA'en omkring køn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.