Dna!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

Anonym trådstarter

en blodprøve og en DNA-analyse kan afgøre barnets køn? nogle der har erfaringer omkring dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Tanja1234

Blodprøve og DNA fra hvem? For hvis det er fra fosteret, så kan disse prøver vel ikke laves mens den ligger i maven?

Til gengæld kan man få barnets køn at vide efter en modekagebiopsi. Det fik vi selv..

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

en blodprøve og en DNA-analyse kan afgøre barnets køn? nogle der har erfaringer omkring dette?

Du kan få prøver af det hele mens barnet ligger i livmoderen, men det kræver en vægtig grund, da der altid vil være en risiko for at fremprovokere en abort.
Hvis det drejer sig om faderskab, så venter man til barnet er kommet ud.
Men da man kan kønsbestemme barnet ved hjælp af moderkagebiopsi og fostervandsprøve, kan man ved samme lejlighed også dna-bestemme, hvis der fx skulle være fare for arvelige defekter.
Man kan endda også operere fosteret medens det ligger i livmoderen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

tinasmor

Hvis du mener DNA/blodprøve for at bestemme kønnet. Så har jeg set nogle hvor man sender prøven til USA. men de var vist ret dyre (mellem 1300 til 2000 kr) så vidt jeg husker. Så hvis det bare er fordi du er nysgerrig kan det nok betale sig at vente Hvis det er andre og vigtige ting, så kan du snakke med din læge. (hvis det er pga arveligt ting eller lign) Hvis du ikke er sikker på faren, så laver de det først efter fødsel

Anmeld

3. februar 2011

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Blodprøve og DNA fra hvem? For hvis det er fra fosteret, så kan disse prøver vel ikke laves mens den ligger i maven?

Til gengæld kan man få barnets køn at vide efter en modekagebiopsi. Det fik vi selv..

Det er en blodprøve fra moderens blod. Hvor man åbenbart kan gå ind og finde enten et kromosom for dreng eller kromosom for pige. Modekagebiopsi? er det ikke chance for at tabe barnet?? og kan ALLE få lavet sådan en?

Anmeld

3. februar 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Hvis du mener DNA/blodprøve for at bestemme kønnet. Så har jeg set nogle hvor man sender prøven til USA. men de var vist ret dyre (mellem 1300 til 2000 kr) så vidt jeg husker. Så hvis det bare er fordi du er nysgerrig kan det nok betale sig at vente Hvis det er andre og vigtige ting, så kan du snakke med din læge. (hvis det er pga arveligt ting eller lign) Hvis du ikke er sikker på faren, så laver de det først efter fødsel

Hej, og tak for svaret

det er REN nysgerrighed.. faldt lige over tanken da DNA måske er noget mere sikkert end en kønsscanning måske. MEN! synes prisen er hen i vejret og så prøvnerne sker i udlandet. Havde nu mere forstillet mig en klinik et sted.

Anmeld

3. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Hej, og tak for svaret

det er REN nysgerrighed.. faldt lige over tanken da DNA måske er noget mere sikkert end en kønsscanning måske. MEN! synes prisen er hen i vejret og så prøvnerne sker i udlandet. Havde nu mere forstillet mig en klinik et sted.

Den kønscanningklinik jeg var hos (16 +) sagde at de ville garantere for kønnet. Dvs at hvis det viste sig de havde taget fejl. Dækkede de alle de omkostninge rman ville have haft ved f.eks køb i #forkert# farve eller dokoration af hjem osv. Men når man er så langt henne så tror jeg faktisk det er sjælend de tager fejl. Man høre jo altid om en eller anden der kender en eller anden der har fået det forkerte af vide. Men måske har det så været på en MD scanning hvor de jo af gode grunde kigger efter defekter hos børnene og ikke bruger specielt meget tid for at se efter køn.

Anmeld

3. februar 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Hej, og tak for svaret

Den kønscanningklinik jeg var hos (16 +) sagde at de ville garantere for kønnet. Dvs at hvis det viste sig de havde taget fejl. Dækkede de alle de omkostninge rman ville have haft ved f.eks køb i #forkert# farve eller dokoration af hjem osv. Men når man er så langt henne så tror jeg faktisk det er sjælend de tager fejl. Man høre jo altid om en eller anden der kender en eller anden der har fået det forkerte af vide. Men måske har det så været på en MD scanning hvor de jo af gode grunde kigger efter defekter hos børnene og ikke bruger specielt meget tid for at se efter køn.

Anmeld

3. februar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Du kan få prøver af det hele mens barnet ligger i livmoderen, men det kræver en vægtig grund, da der altid vil være en risiko for at fremprovokere en abort.
Hvis det drejer sig om faderskab, så venter man til barnet er kommet ud.
Men da man kan kønsbestemme barnet ved hjælp af moderkagebiopsi og fostervandsprøve, kan man ved samme lejlighed også dna-bestemme, hvis der fx skulle være fare for arvelige defekter.
Man kan endda også operere fosteret medens det ligger i livmoderen.

Kærligst
Sussie

Hej, mange tak for svaret

Det er kun for min ultålmodie nysgerrighed at jeg tænkte på DNA, da det måske også giver et mere og sikkert svar. En scanning gør mig ikke spor. Men faldt lige over tanken da fandt noget om det på siden. Så kunne det vel være der lå en klinik der tog disse prøver Uden nogle årsager. Men det er utroligt hvad man kan idag under sådan et fantastisk udvikling af såden et vidunder

Anmeld

3. februar 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

hold da op .. hvor ligger denne klinik i landet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.