Så er det sagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

MariaJ

I nat mens vi var vågne i hundrede år, fordi Johanna IGEN ikke ville sove lå jeg og tænkte, at jeg bare trængte sådan til at læsse lidt af et eller andet sted.

Jeg er alene hjemme for tiden fordi manden arbejder i Antarktis og har ansvaret for Johanna og hunden samtidig med at jeg er begyndt på arbejde. Det er jo egentlig ingenting, og jeg ved jo at mange af jer er alene med jeres børn hele tiden, OG arbejder og har en almindelig hverdag, men jeg synes det er SÅ hårdt. Vi har været alene en måned og skal være det en måned mere, og det er trods alt så længe at vi ikke bare kan sætte alt på standby indtil far kommer hjem.

Vi har ikke rigtig noget netværk, og jeg savner bare sådan at få en halv times luft til at ordne et eller andet eller bare slappe lidt af. Vores familier bor jo i Danmark og Tyskland, og selvom de selvfølgelig nok vil lægge øre til lidt brok i telefonen, så har de jo også travlt med deres, og kan jo heller ikke hjælpe på nogen praktisk måde. Mine veninder bor også stort set langt væk, og vi har så sjældent kontakt at det virker mærkeligt at ringe op bare for at beklage sig.

Johanna er sød og glad og fantastisk, men såååå aktiv og fremmelig og nysgerrig, og timerne med hende er fyldt af spilopper og barneglæde, men kræver også opmærksomhed døgnet rundt. Hun undersøger hele huset fra hun står op til hun går i seng, vil have fat i alt, røre ved alt og smage på alt. Hun klynker hvis hun skal være et øjeblik i kravlegården, mens jeg ordner noget, og ikke kan holde øje med hende. Hun vil gå og stå, (og sikkert flyve og hoppe, hvis det stod til hende). Hun vågner kl 6 om morgenen, sover næsten ikke middagslur (en time, hvis det går højt), kommer i seng kl 19 og vågner så hver halvanden time hele aftenen og natten. Jeg er SÅ træt, og er jo nødt til at skaffe mig overskud nok til også at orke dagen. I nat var hun vågen to timer mellem klokken 2 og kl 4, og ja, så er man bare ikke frisk dagen efter.

Hun bliver passet derhjemme i seks timer fire dage om ugen, og indenfor de timer skal jeg når at gå på arbejde på halv tid, gå en tur med hunden og evt ordne andre ærinder som det er mest praktisk ikke at have Johanna med til. Det hjælper så heller ikke at det fryser 20-30 grader her for tiden, og man derfor  ikke rigtig kan have Johanna med ud i ret lang tid ad gangen. 

Jeg synes hele døgnet bare er en uendelig smøre af pligter og forsøg på at få hende til at sove til middag/til nat og alt for lidt sjov og hygge. De dage vi er hjemme sammen er næsten værre end de dage jeg er på arbejde, fordi der slet ikke er nogen pauser, hverken nat eller dag. Det lyder jo helt grusomt, og man skal jo egentlig synes det er en fornøjelse at være sammen med sit barn, men nøj, hvor er det altså bare lidt for meget lige nu.

Nu har jeg lige stjålet en halv times arbejdstid for at skrive det her, men ihh, hvor var det godt at lukke lidt luft ud. Jeg tror ikke hun er værre/vanskeligere end så mange andre børn, og jeg er jo godt klar over at alt er en fase og at det går over, men lige nu trækker det godt nok tænder ud at være alene.

Maria 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

SussieThyssen

Trøsteknus fra mig til dig.
Du er en tapper lille mor, og godt du kan lufte ud herinde.
Men du må alligevel lære din lilletrold, at hun godt kan være alene i kravlegården, så du kan få en halv times fred i ny og næ. Så må du lade hende blive lidt sur..det skal nok gå alligevel.
Det har alle mødre gennem tiden måtte, der er jo bare ting man skal have gjort.
Kan du ikke bruge din barnepige en ekstra time engang imellem, så du lige kan få lidt fred for dig selv, selvom I begge evt. er under samme tag?
Det er jo svært at sætte sig ind i, når I bor som I gør.

Endnu et knus
Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

copt

Hej,

Uh, din stakkel. Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt. Især fordi du jo er vant til at ha en der lige hjælper lidt til en gang imellem. Jeg har selv været alene i nogle uger ad gangen fordi manden skulle på skoleophold. Og så lige kombi med barn, hundeluftning, arbejde, madlavning m.v. ikke sjovt.

Omkring det med at Johanne vågner hver nat så ville jeg nok få det tjekket hos en ørelæge. Jeg havde også Lxxx nætter i flere måneder fordi at min datter vågnede 1 gang i timen - hvorefter det viste sig at hun havde mellemørebetændelse. Der var ikke noget at mærke på hende om dagen hverken på humøret, madindtaget og hun sov i barnevognen om dagen uden problemer. Så se lige at få det tjekket for en sikkerheds skyld. Tænk hvis det kan give dig nattesøvnen tilbage. :-)

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

SussieThyssen skriver:

Trøsteknus fra mig til dig.
Du er en tapper lille mor, og godt du kan lufte ud herinde.
Men du må alligevel lære din lilletrold, at hun godt kan være alene i kravlegården, så du kan få en halv times fred i ny og næ. Så må du lade hende blive lidt sur..det skal nok gå alligevel.
Det har alle mødre gennem tiden måtte, der er jo bare ting man skal have gjort.
Kan du ikke bruge din barnepige en ekstra time engang imellem, så du lige kan få lidt fred for dig selv, selvom I begge evt. er under samme tag?
Det er jo svært at sætte sig ind i, når I bor som I gør.

Endnu et knus
Kærligst
Sussie

Ej tak, hvor er det dejligt at få et trøsteknus selvom det er på nettet og det hele. Men det varmer rigtig meget at få respons.

Ja, hun skal nok bare finde sig i at være i kravlegården engang imellem, og jeg kan også mærke, at jeg nogle gange er så træt, at jeg simpelthen er nødt til at puste lidt ud. Det er så bare ikke særlig afslappende at "puste ud", mens hun står i kravlegården og er helt rød i ansigtet af gråd, fordi hun vil ud og op.

Jeg bruger allerede nogen af barnepigens timer til lige at forsvinde ind i værelset ved siden af og summe lidt for mig selv, og ordne lidt af de ting, som er svært at få gjort, når Johanna er over det hele hele tiden. Uden den "luft" tror jeg geg ville blive gal. Det går over min forstand, hvordan jer der er/har været enlige forældre "for alvor", holder skuden oven vande år efter år. 

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

copt skriver:

Hej,

Uh, din stakkel. Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt. Især fordi du jo er vant til at ha en der lige hjælper lidt til en gang imellem. Jeg har selv været alene i nogle uger ad gangen fordi manden skulle på skoleophold. Og så lige kombi med barn, hundeluftning, arbejde, madlavning m.v. ikke sjovt.

Omkring det med at Johanne vågner hver nat så ville jeg nok få det tjekket hos en ørelæge. Jeg havde også Lxxx nætter i flere måneder fordi at min datter vågnede 1 gang i timen - hvorefter det viste sig at hun havde mellemørebetændelse. Der var ikke noget at mærke på hende om dagen hverken på humøret, madindtaget og hun sov i barnevognen om dagen uden problemer. Så se lige at få det tjekket for en sikkerheds skyld. Tænk hvis det kan give dig nattesøvnen tilbage. :-)

Ja, jeg er faktisk også begyndt at tænke lidt på det med ørene, fordi der så tit er snak om det herinde. Jeg har godt nok ingen grund til at tro hun skulle have ondt i ørene, bortset fra det miserable søvnmønster, men det er jo sikkert et forsøg værd at få det checket.

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

MariaJ skriver:

Ej tak, hvor er det dejligt at få et trøsteknus selvom det er på nettet og det hele. Men det varmer rigtig meget at få respons.

Ja, hun skal nok bare finde sig i at være i kravlegården engang imellem, og jeg kan også mærke, at jeg nogle gange er så træt, at jeg simpelthen er nødt til at puste lidt ud. Det er så bare ikke særlig afslappende at "puste ud", mens hun står i kravlegården og er helt rød i ansigtet af gråd, fordi hun vil ud og op.

Jeg bruger allerede nogen af barnepigens timer til lige at forsvinde ind i værelset ved siden af og summe lidt for mig selv, og ordne lidt af de ting, som er svært at få gjort, når Johanna er over det hele hele tiden. Uden den "luft" tror jeg geg ville blive gal. Det går over min forstand, hvordan jer der er/har været enlige forældre "for alvor", holder skuden oven vande år efter år. 

Man overlever..hehe.
Var alene med min den ældste fra hun var 4 mdr til hun var knapt 2 år..så jow...kender til rumlen
Og når man står midt i det, så er det bare så meget en trædemølle...hmmm..det værste er trætheden.
Men så hjælper det meget at tage et bad, lave sig en god kop stærk te og prøve at få koblet lidt fra.
Min var hyperaktiv..hun sov ikke til middag fra hun var 10 mdr, men jeg var til gengæld heldig at hun så gik ud som et lys kl 7 om aftenen og sov som en sten til næste morgen kl 7, så jeg havde da fred der.
Men det er da godt, at du kan se en ende på det, så farmand snart kommer hjem til jer.
Pludselig bliver man så taknemmelig for at man ikke er sømandsenke, som i gamle dage med 6 unger i 2 værelser og lokum, sådan som min oldemor var

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

SussieThyssen skriver:

Man overlever..hehe.
Var alene med min den ældste fra hun var 4 mdr til hun var knapt 2 år..så jow...kender til rumlen
Og når man står midt i det, så er det bare så meget en trædemølle...hmmm..det værste er trætheden.
Men så hjælper det meget at tage et bad, lave sig en god kop stærk te og prøve at få koblet lidt fra.
Min var hyperaktiv..hun sov ikke til middag fra hun var 10 mdr, men jeg var til gengæld heldig at hun så gik ud som et lys kl 7 om aftenen og sov som en sten til næste morgen kl 7, så jeg havde da fred der.
Men det er da godt, at du kan se en ende på det, så farmand snart kommer hjem til jer.
Pludselig bliver man så taknemmelig for at man ikke er sømandsenke, som i gamle dage med 6 unger i 2 værelser og lokum, sådan som min oldemor var

Ja, tak spids. Man kan godt nok klare mere end man lige umiddelbart tror, når man tænker på, hvordan det har været at være mor for trods alt ikke så forfærdelig længe siden. Så ja, hurra for moderne bekvemmeligheder og for at man i dag kan flyve til Antarktis sådan lige vupti, og komme hjem igen to måneder efter, uden at sidde fast i isen i en to-tre år. 

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

MariaJ skriver:

Ja, tak spids. Man kan godt nok klare mere end man lige umiddelbart tror, når man tænker på, hvordan det har været at være mor for trods alt ikke så forfærdelig længe siden. Så ja, hurra for moderne bekvemmeligheder og for at man i dag kan flyve til Antarktis sådan lige vupti, og komme hjem igen to måneder efter, uden at sidde fast i isen i en to-tre år. 

Ja..men det hjælper også at kunne se lidt humoristisk på det hele

og det fornemmer jeg helt klart at du kan

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

SussieThyssen skriver:

Ja..men det hjælper også at kunne se lidt humoristisk på det hele

og det fornemmer jeg helt klart at du kan

Jo, heldigvis . Omend jeg følte mig ret humorforladt klokken tre i nat . Men jeg har jo trtods alt selv været med til at vælge det - både at blive mor, og at give manden frihed til at rejse. Belønningen bliver jo så, at jeg også selv skal kunne rejse med arbejde engang imellem, når hun bliver lidt ældre, mens han passer fortet herhjemme

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

MariaJ skriver:

Jo, heldigvis . Omend jeg følte mig ret humorforladt klokken tre i nat . Men jeg har jo trtods alt selv været med til at vælge det - både at blive mor, og at give manden frihed til at rejse. Belønningen bliver jo så, at jeg også selv skal kunne rejse med arbejde engang imellem, når hun bliver lidt ældre, mens han passer fortet herhjemme

Se, det er jo bare super godt

Kommer til at tænke på..a prospos (kan kun stave til det hver anden gang) det med træthed.
Engang, da min den ældste vel var omkring 7-8 mdr...der vågnede jeg en sen sommerformiddag (trolden var nede hos sin farmor) og jeg var helt groggy.
Kl var vel halv 11 og jeg skulle have været op på arbejde kl halv 7.
Stor forvirring, vækkeuret var væk..vinduet stod pivåbent ud til haven.
Så kom jeg i tanke om, at jeg havde drømt, at mit ur ringede, men at jeg var så irriteret på det, at jeg smed det ud af vinduet.
Tænk! Så HAVDE jeg virkeligt taget det ur og smidt ud af vinduet, for det lå nede på græsplænen, men jeg havde gjort det i søvne
Det var en MEGET flov Sussie, der måtte ringe til arbejdet og undskylde mange gange.
Min chef var jo noget stram i masken, men da jeg fortalte hende den med uret, brød hun alligevel grinende sammen, og mente at jeg vist da nok trængte til en lille ferie. Så hun forbarmede sig over mig og lod mig holde en uge..og så overlevede jeg alligevel.
Længe leve forstående chefer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.