Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Man kan ikke betale når der er ikke er dækning på, så der er ingen andre muligheder end: Lave overtræk ved at hæve i en anden bank, låne pengene et andet sted, eller ringe til dem hvortil regningen skal betales og få den udsat eller få lavet en afdragsordning.

Minus er en meget ond cirkel for hvis han trækker over med 2000 kr i denne mdr så vil han jo  mangle dem i næste mdr osv.

Tusind tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

henh01

Hvis han skal trække over med 5000 kr, hvad vil han så leve af resten af mdr? Er ret sikker på at banken vil spærre hans kort med så stort et underskud?

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hvis han skal trække over med 5000 kr, hvad vil han så leve af resten af mdr? Er ret sikker på at banken vil spærre hans kort med så stort et underskud?

Så har vi mine penge? Man må jo hjælpe hinanden.

Anmeld

2. februar 2011

Peanut

Anonym skriver:

Hvis/når han betaler regningen, vil kontoen være -5000 kr.

Så det er jo ikke det "store" selvom det er skidt at have minus..

Men ja, vi må prøve at se hvad der sker  Tusind tak for din hjælp 

Nå jeg synes da at minus 5000 er mange penge.. 

Men det er måske bare mig..

Det er forskelligt fra konto til konto om man må lave overtræk. Det kommer an på jeres aftale..

Men jeg er også enig i, at det er en ond cirkel at komme ind i, at lave overtræk - I betaler jo gebyr for det..

Men held og lykke med det. 

Anmeld

2. februar 2011

henh01

Anonym skriver:

Så har vi mine penge? Man må jo hjælpe hinanden.

Han kan jo prøve at ringe til banken og høre om de vil lave et bevilliget overtræk til ham, så kan kan for denne ene gang få lov til at trække over med de 5000 kr uden at hans kort bliver spærret.

Synes det virker som en meget dum idé bare at trække sit kort over med sååå mange penge. Er sikker på at min rådgiver ville kalde mig til møde og snuppe mit DK hvis jeg gjorde det.

Anmeld

2. februar 2011

Ni-ko-li-ne

ikke det store?????

ring da til jeres rådgiver og få et bevilliget overtræk

Anmeld

2. februar 2011

slettet_7530

Anonym skriver:

Må indrømme jeg er lidt forbavset over din udtalelse, - 5000,00 det er jo ikke det store.

Det er stadig ikke jeres penge og man må ringe til banken og hører om de kan give et beviliget overtræk i stedetfor bare at gøre det, som en skrev hvis du går i Netto og handler og har varer for 500,00 men kun har 100,00 med må du også lade nogle af tingene blive der.

En mulighed kunne jo også være at sætte 5000,00 af dine ind så kontoen står i plus

Anmeld

2. februar 2011

Muffinmus

hvis i alligevel vil leve lidt af dine penge, burde du så ikke låne ham lidt i stedet for så han ikke skal betale renter for alt for højt ????

Men alt andet lige, kan han så ikke få kassekredit, det kan de fleste alm betalere, altså dem der IKKE har konstant rod i økonomien???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.