Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.280 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Anonym trådstarter

Hvor jeg dog hader økonomi... 

Har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med..

Min kæreste har haft minus på kontoen i Januar måned, men nu efter han har fået løn, er den kommet i plus igen.

Han står og skal betale en regning som er på et højere beløb end der står på hans konto - mit spørgsmål er så: Kan han det?

Kan han godt betale over netbank, når alle pengene ikke "står der" hvis i forstår?..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Shoppingmor

Normalt vil en sådan betaling ikke blive gennemført - han kan jo heller ikke gå i Netto og så kun betale for de af varerne, han har penge til, men alligevel få dem alle med hjem, vel?

Håber dog at I finder pengene et sted

Anmeld

2. februar 2011

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Hvor jeg dog hader økonomi... 

Har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med..

Min kæreste har haft minus på kontoen i Januar måned, men nu efter han har fået løn, er den kommet i plus igen.

Han står og skal betale en regning som er på et højere beløb end der står på hans konto - mit spørgsmål er så: Kan han det?

Kan han godt betale over netbank, når alle pengene ikke "står der" hvis i forstår?..

Bedste råd: PRØV

Men umiddelbart nej, jeg prøvede engang og det kunne jeg ikke, men kørte den over PBS - så ville den kunne trækkes om der er nok eller ej (taler af erfaring)
Og og og, har han kassekredit (bevilliget overtræk) så kan han også godt, selvfølgelig alt efter om regningen overstiger det bevilligede overtræk!

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

Shoppingmor skriver:

Normalt vil en sådan betaling ikke blive gennemført - han kan jo heller ikke gå i Netto og så kun betale for de af varerne, han har penge til, men alligevel få dem alle med hjem, vel?

Håber dog at I finder pengene et sted

Nej, det er selvfølgelig rigtigt nok - med mindre man laver overtræk 

Jamen, hvis det andet ikke er muligt, må han jo bare hæve pengene i en automat, og så tage på posthuset og betale regningen - selvom det er skidt..

Anmeld

2. februar 2011

Steph_Laurits

Anonym skriver:

Nej, det er selvfølgelig rigtigt nok - med mindre man laver overtræk 

Jamen, hvis det andet ikke er muligt, må han jo bare hæve pengene i en automat, og så tage på posthuset og betale regningen - selvom det er skidt..

Han kan hæve penge til at kunne betale hele regningen, men ikke betale den på nettet?

Anmeld

2. februar 2011

henh01

Man kan ikke betale når der er ikke er dækning på, så der er ingen andre muligheder end: Lave overtræk ved at hæve i en anden bank, låne pengene et andet sted, eller ringe til dem hvortil regningen skal betales og få den udsat eller få lavet en afdragsordning.

Minus er en meget ond cirkel for hvis han trækker over med 2000 kr i denne mdr så vil han jo  mangle dem i næste mdr osv.

Anmeld

2. februar 2011

SD21

StephanieJ skriver:

Han kan hæve penge til at kunne betale hele regningen, men ikke betale den på nettet?

Man kan vidst ikke trække i minus, når det foregår via netbank, men man kan godt hæve på en tank eller lign. - man kan heller ikke overtrække i en automat.

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

StephanieJ skriver:

Bedste råd: PRØV

Men umiddelbart nej, jeg prøvede engang og det kunne jeg ikke, men kørte den over PBS - så ville den kunne trækkes om der er nok eller ej (taler af erfaring)
Og og og, har han kassekredit (bevilliget overtræk) så kan han også godt, selvfølgelig alt efter om regningen overstiger det bevilligede overtræk!

Hvis/når han betaler regningen, vil kontoen være -5000 kr.

Så det er jo ikke det "store" selvom det er skidt at have minus..

Men ja, vi må prøve at se hvad der sker  Tusind tak for din hjælp 

Anmeld

2. februar 2011

henh01

StephanieJ skriver:

Hvis man har DK kan man hæve pengene i en anden automat end den hvor man har bank og dermed lave et overtræk. Men man kan ikke i sin egen bank hæve 500 kr hvis der kun står 200

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

StephanieJ skriver:

Ja, han har dankort? Der kan man godt lave overtræk..

Jeg ved ikke om han kan betale den via netbank - det er jo derfor jeg spørge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.