Skod system!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

birthee

TykkeTrunteMor skriver:

Men ja, vores system er mega åndsvagt skruet sammen...

Var indkaldt til "motiverings kursus" i min fagforening, 16 dage inden min barsel starter op... Plus jeg samtidig skal gå på et "Ungdoms vejlednings kursus med henblik på Job"

- Tykke her kan jo heeeeeelt sikkert få job som højgravid.. NOT

Hvor er de bare gode!!  Dengang jeg ventede Frederik, blev jeg kaldt til samtale med henblik på aktivering ca. 4 uger før barsel... Det virker jo ikke som spild af ressourcer - hvilket jeg også synes det er den her gang, både mine og deres - men tænk at det er fordi de ikke får nogle penge, hvis de ikke kalder mig til den samtale - der var måske en anden de kunne give den tid - og som måske kunne få et job???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

birthee

Znuzke skriver:

Så prøv at ringe til dem.

Jeg skulle have min første jobsamtale med jobcenteret i sidste uge, og havde fået et fint brev med at alt det jeg skulle forberede - og jeg ville rent faktisk rigtigt gerne tale med dem, for jeg overvejer enten at tage en uddannelse eller at skifte "spor". Men nej - jeg skulle ringe til én som tjekkede at de havde min mail og mit mobil nr. og fik besked på at ringe hvis jeg ville noget. Det tog max 3 min. - hun havde slet ikke tid til mig.

Så jeg tror at de også gerne vil slippe let engang imellem, så  prøv at ringe til dem.

det prøvede jeg også at overbevise min vejleder om - men nej, jeg skulle møde op...

Anmeld

2. februar 2011

TTM

birthee skriver:

Hvor er de bare gode!!  Dengang jeg ventede Frederik, blev jeg kaldt til samtale med henblik på aktivering ca. 4 uger før barsel... Det virker jo ikke som spild af ressourcer - hvilket jeg også synes det er den her gang, både mine og deres - men tænk at det er fordi de ikke får nogle penge, hvis de ikke kalder mig til den samtale - der var måske en anden de kunne give den tid - og som måske kunne få et job???

Nemlig, og som en af dem jeg har afholdt møde med sagde, var jeg jo meget struktureret over hvad jeg vil, hvornår jeg går igang og hvorfor... Har indhentet tilladelse fra kommunen, får svar fra uddannelsen om hvordan jeg skal søge, og ALT er tilrettelagt.. Sikke nogle store øjne de fik da jeg viste min årsplan Så jeg må pænt være på facebook/baby.dk og alle mulig andre gode sider for min fagforening/kommunen's regning..... Så send mig dog hjem...!!!!

Anmeld

2. februar 2011

bagger26

Jeg har fuldtids arbejde, blev dog sygemeldt pga bækkenløsning og fare for fortidlig fødsel. Da jeg havde gået sygemeldt i 8 uger, blev jeg også indkaldt til et møde, hvor vi skulle drøfte muligheden for, at jeg kunne startede mit arbejde op igen evt på deltid..

Mødet skulle jeg til d. 4 feb 2010, samme dag som min officelle barsel startede, og KUN fordi jeg startede min barsel samme dag kunne jeg slippe for mødet.. DET syntes jeg simpelthen er for åndsvagt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.