Skod system!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

birthee

Er så blevet kaldt til samtale på jobcentret, til opfølgning... Det er bare flot, når jeg er sygemeldt og går på barsel den 10.marts!!!!

Nå, bare et surt opstød herfra!!!

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

TTM

Kontakt dit jobcenter, det er ikke sikkert de ved du er sygemeldt... Det er nemlig kommunen man skal til samtale med når man er sygemeldt... (Fik jeg afvide)

Anmeld

2. februar 2011

KarinaIda

birthee skriver:

Er så blevet kaldt til samtale på jobcentret, til opfølgning... Det er bare flot, når jeg er sygemeldt og går på barsel den 10.marts!!!!

Nå, bare et surt opstød herfra!!!

knus

Hah, det er jeg også... Men da jeg sagde til hende i tlf at jeg altså gik sygemeldt og ikke kom tilbage mere inden jeg gik på barsel, sagde hun bare.. nårh.... Jamen så kan jeg jo ikke gøre noget for dig med den samtale!!! Og har fortalt dem jeg ikek kommer tilbage mere inden jeg går på barsel....

Anmeld

2. februar 2011

ekzunz

Det er jo bare en formalitet. De ved jo du skal på barsel, men der er jo nogle regler og retningslinier de skal overholde.

Det er hurtigt overstået - og ellers kan du jo prøve at ringe til dem og forklare din situation, så kan de være de lader dig slippe. 

Anmeld

2. februar 2011

titte

Hvis du har sygemeldt dig på til a-kasse og jobcenter plejer de ikke at indkalde til samtaler.

Og er det i forbindelse med at tale om hvornår du bliver rask igen kan det oftest tages over tlf. Når det er pga. af barsel ;O)  Ring til dem....

Anmeld

2. februar 2011

birthee

TykkeTrunteMor skriver:

Kontakt dit jobcenter, det er ikke sikkert de ved du er sygemeldt... Det er nemlig kommunen man skal til samtale med når man er sygemeldt... (Fik jeg afvide)

Det er min vejleder i jobcentret der ringede og kaldte mig til samtale - og hun fik at vide og noterede i slutningen af december måned at jeg var sygemeldt, det har jeg været siden den 11. november pga. bækkensmerter...

Anmeld

2. februar 2011

Kildebakken

birthee skriver:

Det er min vejleder i jobcentret der ringede og kaldte mig til samtale - og hun fik at vide og noterede i slutningen af december måned at jeg var sygemeldt, det har jeg været siden den 11. november pga. bækkensmerter...

Jeg ringede bare og fik mødet unduleret over telefonen, de ku jo også godt se det var åndsvagt:-)

KH

Anmeld

2. februar 2011

birthee

Znuzke skriver:

Det er jo bare en formalitet. De ved jo du skal på barsel, men der er jo nogle regler og retningslinier de skal overholde.

Det er hurtigt overstået - og ellers kan du jo prøve at ringe til dem og forklare din situation, så kan de være de lader dig slippe. 

Jeg ved godt det er en formalitet - men synes bare det er rimelig træls at skal køre 25 km. hver vej, for at få at vide, ligesom jeg gjorde dengang jeg ventede min søn, at: nå, jeg kan se du går på barsel om 4 uger - det må være en fejl du er indkaldt...

Min vejleder snakkede om at det var et spørgsmål om at de ikke fik nogle penge, hvis de ikke kaldte mig til den samtale - flot, siger jeg så - skidegodt man skal køre så langt for at være der 10 minutter, og få at vide det er en fejl man er indkaldt...

Anmeld

2. februar 2011

TTM

Men ja, vores system er mega åndsvagt skruet sammen...

Var indkaldt til "motiverings kursus" i min fagforening, 16 dage inden min barsel starter op... Plus jeg samtidig skal gå på et "Ungdoms vejlednings kursus med henblik på Job"

- Tykke her kan jo heeeeeelt sikkert få job som højgravid.. NOT

Anmeld

2. februar 2011

ekzunz

birthee skriver:

Jeg ved godt det er en formalitet - men synes bare det er rimelig træls at skal køre 25 km. hver vej, for at få at vide, ligesom jeg gjorde dengang jeg ventede min søn, at: nå, jeg kan se du går på barsel om 4 uger - det må være en fejl du er indkaldt...

Min vejleder snakkede om at det var et spørgsmål om at de ikke fik nogle penge, hvis de ikke kaldte mig til den samtale - flot, siger jeg så - skidegodt man skal køre så langt for at være der 10 minutter, og få at vide det er en fejl man er indkaldt...

Så prøv at ringe til dem.

Jeg skulle have min første jobsamtale med jobcenteret i sidste uge, og havde fået et fint brev med at alt det jeg skulle forberede - og jeg ville rent faktisk rigtigt gerne tale med dem, for jeg overvejer enten at tage en uddannelse eller at skifte "spor". Men nej - jeg skulle ringe til én som tjekkede at de havde min mail og mit mobil nr. og fik besked på at ringe hvis jeg ville noget. Det tog max 3 min. - hun havde slet ikke tid til mig.

Så jeg tror at de også gerne vil slippe let engang imellem, så  prøv at ringe til dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.