Anonym skriver:
jeg er gravid kun i 10 uge, det hele var lykken og jeg var glad.
nu sidder jeg med alle de dårlige tanker tilbage, og har svært ved at sige det til venner, kæreste, og mine forælder.
er så bange for at fejle, og tage for meget på, fødselen, og når den lille ny kommer.
er jeg den eneste der sidder og tænker på sådan nogle ting.
det er første gang jeg er gravid og bange for det går galt, for jeg vil jo gerne være mor, selvom jeg er pisse bange for tanken om at blive mor.
og helt vildt bange for det store ansvar jeg har kastet mig ud i nu.
eller er det helt normalt at blive skræmt ved tanken om alt det nye der sker i kroppen og det helt nye liv man selv er ved og skabe.
jeg kunne godt bruge nogle råd om ja alt.
om gravidelitet, fødselen, og mor første gang
Heei du ! 
Tillykke med graviditetet.. 
Jeg tror bestemt ikke at du er den eneste der har/haft disse tanker..
1: man skal fortælle folk at man er gravid, og man aner ikke hvordan de ville regere, og det er nok der man blir nervøs.. (forstå mig ret) ..
2: det med fødselsen og om hvordan det hele vil komme til at gå med graviditeten og bagefter, den tanke "vokser" man med i løbet af de 9mdr man er gravid ( synes jeg ) ... hvis man er nervøs om nogen ting, kan man jo feks snakke med de dejlige damer herinde på baby.dk eller ens JM .. og tror helt bestemt du ånder mere lettet op når kæresten og din familie får det afvide.. ingen grund til at "gemme" den dejlige nyhed ..
Da jeg lige testet positiv gik der heller ikk mange uger, før jeg os begyndte at blive "bange" og alle de tanker osv osv, men jeg åbnet bare op om dem, og snakket med folk om det som jeg havde tiltro til
- dagen idag elsker jeg at være gravid, elsker følelsen af at jeg skal til at være mor , hele familien glæder sig og ikke mindst den lykkelige farmand
..
fødselsen: den kommer alle igennem på best vist måde, og du kan jo komme til fødselsforberedelse , du kan snakke med din JM om din nervøsistet feks. altså der er mange muligheder..
og kroppen er jo bygget til at få børn.. du klare det ligeså godt som vi andre nok ska gør 
så tag du det heeelt roligt, for mig virker det heelt normalt at have små "nedture" .. husk på der er os en masse homoner der raser rundt i din krop
..
Du skal nok blive en fantastisk mor 
Knus den lykkelige 23+0