Hvornår kan barnet sove uden tremmer/sengehest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

GryKaa

Men jeg synes at Ikeas sengehest virker så lav. Er den høj nok til at din datter ikke falder ud hvis hun ligger uroligt ? Er der nogen, der kender andre steder, hvor man kan købe sengeheste end Ikea ?

Jeg har en søn på 15 mdr som ikke vil sove i tremmeseng, men jeg er i vildrede omkring hvad jeg ellers skal gøre. Han er så urolig. Vender og drejer sig og slår kolbøtter i søvne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Lillepigen's mor

GryKaa:

Jeg har selv en datter på snart 20 mdr. der lige som din knægt vender og drejer sig i søvne, og i et snuptag kan hun kravle over tremmerne. Jeg har i sinde at pille den ene langside af, og så anskaffe mig sådan en sengehest i stof:

http://www.carenababy.com/CARENA/Denmark/OTHER/Other/Strollers/Products/Bedrail/

Den fåes også i andre mærker, men på det her link kan du finde en forhandler tæt på dig.

Min tanke om Ikea's sengehest er, lige som din, at den er lav, men jeg tænker også at den er hård og med "skarpe" hjørner, hvis min Lillepige får knaldet hovedet ind i den i søvne...

Håber det kan hjælpe dig. 

Anmeld

11. oktober 2011

Camulla

Rikke&Liam skriver:

Ja det er spørgsmålet.

Liam er 18 mdr nu, og sover pt. i en alm. tremmeseng, problemet er bare at han er en lille abekat, så han er begyndt at kravle op og ned af siderne. Og jeg er simpelthen så bange for han skal falde ned en dag med hovedet først.

Vi er så heldige at have arvet en Juno seng, den skal dog lige sættes i stand først. Men den er jo ikke ligeså høj som en alm tremmeseng. Jeg tænker lidt om han kan sove uden tremmesiden på? Er det for tidligt? Hvornår kunne jeres børn sove uden sengehest/tremmer?

Måske man kan lægge en madras på gulvet hvis nu han skulle falde ned. Hvad er erfaringerne?

Er også lidt nervøs for om han ikke er gammel nok, forstået på den måde at han måske kommer til at stå op hele tiden fordi der ikke er noget der holder ham "inde". Han er rigtig god til at lægge sig til at sove på nuværende tidspunkt og sover som regel inden for en halv time.

Sikke en masse spørgsmål, jeg beklager.

Min dreng var 2 år da han kom over i denne seng (billedet). Vi var også rimelig nervøse for hvordan det skulle gå, om han ville kravle ud hele tiden, men det gik ud over al forventning. Tror faktisk kun det var den første eller de to første aftener han kravlede ud og det var ikke særlig mange gange. Så tag chancen og se om det ikke går fint Og held og lykke  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.