Hvornår kan barnet sove uden tremmer/sengehest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.280 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Rikke, Liam & Linus

Ja det er spørgsmålet.

Liam er 18 mdr nu, og sover pt. i en alm. tremmeseng, problemet er bare at han er en lille abekat, så han er begyndt at kravle op og ned af siderne. Og jeg er simpelthen så bange for han skal falde ned en dag med hovedet først.

Vi er så heldige at have arvet en Juno seng, den skal dog lige sættes i stand først. Men den er jo ikke ligeså høj som en alm tremmeseng. Jeg tænker lidt om han kan sove uden tremmesiden på? Er det for tidligt? Hvornår kunne jeres børn sove uden sengehest/tremmer?

Måske man kan lægge en madras på gulvet hvis nu han skulle falde ned. Hvad er erfaringerne?

Er også lidt nervøs for om han ikke er gammel nok, forstået på den måde at han måske kommer til at stå op hele tiden fordi der ikke er noget der holder ham "inde". Han er rigtig god til at lægge sig til at sove på nuværende tidspunkt og sover som regel inden for en halv time.

Sikke en masse spørgsmål, jeg beklager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

LISBETH:-)

Rikke&Liam skriver:

Ja det er spørgsmålet.

Liam er 18 mdr nu, og sover pt. i en alm. tremmeseng, problemet er bare at han er en lille abekat, så han er begyndt at kravle op og ned af siderne. Og jeg er simpelthen så bange for han skal falde ned en dag med hovedet først.

Vi er så heldige at have arvet en Juno seng, den skal dog lige sættes i stand først. Men den er jo ikke ligeså høj som en alm tremmeseng. Jeg tænker lidt om han kan sove uden tremmesiden på? Er det for tidligt? Hvornår kunne jeres børn sove uden sengehest/tremmer?

Måske man kan lægge en madras på gulvet hvis nu han skulle falde ned. Hvad er erfaringerne?

Er også lidt nervøs for om han ikke er gammel nok, forstået på den måde at han måske kommer til at stå op hele tiden fordi der ikke er noget der holder ham "inde". Han er rigtig god til at lægge sig til at sove på nuværende tidspunkt og sover som regel inden for en halv time.

Sikke en masse spørgsmål, jeg beklager.

Min datter begyndte da hun var 1,5 år at kravle over tremmerne og hun slog sig når hun faldt på gulvet. En dag jeg kom på arbejde fortalte min kollega at hendes venindes dreng på samme alder havde fået kraniebrud af at kravle ud af tremmesengen.

Så var gode råd dyre - for Amalie skulle bare IKKE kravel over mere. Så min mand savede 2 tremmer ud i den ene ende af sengen og vupti så havde vi en tremmeseng hun ikke kunne falde ud af, og samtidig en seng hun selv kunne kravle ud af.

Sengen bliver genbrugt nu til lillesøster og hullet er bare stillet mod væggen så hun ikke kan komme ud af det, før hun også bliver gammel nok til at kravle ud selv.

Anmeld

1. februar 2011

meem

vores lille pige på nu snart 18 mdr kravler også ud af tremmesengen, hun har fået et ordentlige par buler. Men hendes tremmeseng er lavet sådan at man i den ene side kan sætte tremmerne i to forskellige højder, så vi har den bare i den laveste.

Så kan hun hoppe ud uden at komme til skade...

Anmeld

1. februar 2011

Lise

Vi pillede den ene side af tremmesengen da vores søn var ca 1,5 år. Han sov i en Stokke sleepi, så der var tremmer næsten hele vejen rundt, men et hul på ca 60-70 cm han kunne kravle ud af. Var dødnervøs for at han ville falde ud, så vi lagde en madras på gulvet ved siden af i starten, men han er aldrig faldet ud.

Anmeld

1. februar 2011

Rikke, Liam & Linus

lisbeth2910 skriver:

Min datter begyndte da hun var 1,5 år at kravle over tremmerne og hun slog sig når hun faldt på gulvet. En dag jeg kom på arbejde fortalte min kollega at hendes venindes dreng på samme alder havde fået kraniebrud af at kravle ud af tremmesengen.

Så var gode råd dyre - for Amalie skulle bare IKKE kravel over mere. Så min mand savede 2 tremmer ud i den ene ende af sengen og vupti så havde vi en tremmeseng hun ikke kunne falde ud af, og samtidig en seng hun selv kunne kravle ud af.

Sengen bliver genbrugt nu til lillesøster og hullet er bare stillet mod væggen så hun ikke kan komme ud af det, før hun også bliver gammel nok til at kravle ud selv.

Ok, så hun kunne altså godt styre det der med at sove selvom man selv kan kravle ud af sengen?

Det er nok det der bekymrer mig mest om han kan finde ud af.

Anmeld

1. februar 2011

Rikke, Liam & Linus

Lise skriver:

Vi pillede den ene side af tremmesengen da vores søn var ca 1,5 år. Han sov i en Stokke sleepi, så der var tremmer næsten hele vejen rundt, men et hul på ca 60-70 cm han kunne kravle ud af. Var dødnervøs for at han ville falde ud, så vi lagde en madras på gulvet ved siden af i starten, men han er aldrig faldet ud.

Ok, så kan det godt være vi bare skal tage chancen og se om det kan lade sig gøre uden tremmeside.

Puha, synes pludselig han er blevet en stor dreng, hvis han slet ikke skal sove i tremmeseng mere

Anmeld

1. februar 2011

LISBETH:-)

Rikke&Liam skriver:

Ok, så hun kunne altså godt styre det der med at sove selvom man selv kan kravle ud af sengen?

Det er nok det der bekymrer mig mest om han kan finde ud af.

Det har ikke været noget problem!!! Nærmere tværtimod. Amalie har altid vågnet 117 gange om natten. Men efter hun selv kunne stå op, har hun kun vågnet 1 gang om natten. Jeg tror hun blev mere tryg ved at vide at hun altid kunne komme ind til os, hvis hun vågnede.

Nu har vi så altid siddet hos hende indtil hun er faldet i søvn, så hun har ikke haft mulighed for at stå op, andet end om natten.

Anmeld

1. februar 2011

Mussen2

Jeg følger lige med her. Min datter er snart 20 mdr. og sover stadig med tremmer for.Hun gør ikke an løb til at kravle over, men jeg får da vildt fårlige nerver af at læse om jeres unger. Troede de sov i tremmeseng noget længer og hvordan er det lykkedes jer at få den til at blive i sengen for at sove- i stedet for at stå op og lege med legetøj?

Anmeld

1. februar 2011

Betteisen

Hejsa.

Min datter har sovet i Junoseng (uden tremmer) siden hun var 1½ år. Hun er ikke faldet ud endnu og hun er 2 år og 3 mdr nu.

Jeg frygtede at vi skulle jagte hende hver aften fordi hun hoppede ud af sengen, men det er kun sket et par gange

Anmeld

2. februar 2011

N&J

Jeg har taget den ene af siderne af Nikitas tremmeseng og så har jeg købt en sengehest fra IKEA, så kan hun ligge uden at falde ud og stadig selv kravle ind og ud..  Hun ligger meget uroligt, så det var en nødvendighed med en sengehest.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.