Dagplejere se her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.955 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. september 2008

twinboys

Jeg kunne godt bruge lidt nye idéer til, hvad dagplejebørnene kunne lave i julegave til mor og far i år...

Har været ansat i snart 10år og det er altid dejligt med nye idéer, som ikke er blevet afprøvet hos mig...

Så frem med jeres idéer...

Majbritt(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2008

Christinahr

Må man svare hvis man ikke er dagpleje, men fik en rigtig god julegave med hjem fra dagplejen sidst (?)

Jeg gør det bare alligevel :P

Hmm, hvis jeg da kan forklare det. Men etporcelænsfad, firkantet ca 12*12 cm, som hun selv havde malet på. Så have hun sat et lys på fadet - det skiner såflot når lyset er tændt.

Det var noget jeg ikke havde gættet.

Anmeld

23. september 2008

twinboys

Christinahr skriver:

Må man svare hvis man ikke er dagpleje, men fik en rigtig god julegave med hjem fra dagplejen sidst (?)

Jeg gør det bare alligevel :P

Hmm, hvis jeg da kan forklare det. Men etporcelænsfad, firkantet ca 12*12 cm, som hun selv havde malet på. Så have hun sat et lys på fadet - det skiner såflot når lyset er tændt.

Det var noget jeg ikke havde gættet.

Selvfølgelig må du svare...Ja det lavede børnene også her for 2 år siden... Så den kan ikke genbruges i år... Men til næste år...

Kom endelig med flere idéer... Også jer som ikke er dagplejere...

Majbritt(H)

Anmeld

23. september 2008

Mette+Mathias

Svarer også lige med noget vi fik....

Børnene havde tegnet på "krympe-papir", som der så var lavet hul i, og det var krympet, og så kunne det bruges som vedhæng i en nøglering.

Andre gode ting har været dækkeservietter der var malet på eller lavet håndaftryk på.

Hvis du har haft nogle gode ting, kan du jo også gentage dem, - det er jo ikke de samme børn ;)

Anmeld

23. september 2008

twinboys

Mette+Mathias skriver:

Svarer også lige med noget vi fik....

Børnene havde tegnet på "krympe-papir", som der så var lavet hul i, og det var krympet, og så kunne det bruges som vedhæng i en nøglering.

Andre gode ting har været dækkeservietter der var malet på eller lavet håndaftryk på.

Hvis du har haft nogle gode ting, kan du jo også gentage dem, - det er jo ikke de samme børn ;)

Thi hi det lavede vi sidste år... Krympe papiret var deres lille hånd som de malede på... Som så blev lille og brugt som nøglering...

Dækkeservietter lavede vi i påsken...

Men tak for tip og idéer alligevel:)

Majbritt

Anmeld

23. september 2008

Nemesis

fik en genial ting sidste år...godt nok fra vuggeren :-)

Men på de mindste lærreder havde man tegnet håndaftryk fra barnet..smurt det med lim, og ungerne sag så og dryssede sand, glimmer osv ned i limen. Resultatet er blevet et meget anderledes men utroligt flot billede af barnets hånd.

Selv har vi lavet:
Fingermaling malerier og alm på lærred
vinduesdekorationer til at hænge
Sæbe
tændstiksæsker
Æsker med mosaik
Male på glasplader til at hænge i vinduer
fyrfadsstager malet med vinduesmaling
Krus malet med porcelænsmaling
Hånd- og fod aftryk i gips
Vinglas malet
dekoreret lys med voks ting man kan sætte på og flydene stearin (sådan noget på tube som altså ikke er varmt)

T-shirts, forklæder og små tasker i bomuld blev malet..var lige ved at købe silkemaling i stedet og silketørklæder
Bolcher i glas.

Så kan jeg ikke huske mere...
Måske vi i år skal dekorere julekugler....jeg ved det ikke endnu.

:-) Sisse som også har svaret selvom hun ikke er dp´er

Anmeld

23. september 2008

Loggidut

hvad med at lave noget i den her stil...bare med billeder af børnene, måske mindre, og så lade dem tegne noget med sort tusch?
¨
det er enkelt nemt, billigt, og en gave jeg ville elske at få!

Anmeld

23. september 2008

A.

Loggidut skriver:

hvad med at lave noget i den her stil...bare med billeder af børnene, måske mindre, og så lade dem tegne noget med sort tusch?
¨

Sikke et flot gave elsker sådan personlig gave

Anmeld

23. september 2008

Loggidut

agnieszka skriver:

Loggidut skriver:

¨

Sikke et flot gave elsker sådan personlig gave

vi lavede det i stedet for en gæstebog...sådan en glor vi alligevel aldrig i:D

Anmeld

23. september 2008

MorCamilla

Vi fik sidste år af Mikkel (og dagplejen) en tegning. Først var der malet med vandfarve på et stykke papir. og oven på var hans fingere aftryk med sort vandfarve.. det var så sat på et stykke kartong og i en ramme. Dejlig gave..

Forrig år fik vi tallerkner Mikkel havde malet på med noget speciel tush som ikke går af når det bliver vasket...

Det var bare lige det vi har fået, måske du kunne bruge det..

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.