Røgfrie boligblokke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

132319

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36998667:rygeforbud-rykker-ind-i-privaten.html

Hvad mener I om det?

Jeg er lidt splittet. Egentlig synres jeg at folk skal kunne vælge om de vil ryge i eget hjem eller ej men omvendt så bliver der flere og flere ikke-rygere i Danmark så et eller andet sted synes jeg faktisk at det er fint nok.

Jeg ville faktisk elske at her var røgfrit hvor jeg bor! Mit badeværelse STINKER af røg, hvis jeg ikke har stoppet udsugningen til. Alle i bebyggelsen deler udsugning og blandt andet min underbo ryger helt vildt meget. Jeg har stoppet den til og tager chancen og håber at der ikke opstår svamp. Det er simpelthen for ulækkert at der stinker og flyver røgpartiker rundt på mit badeværelse 

Min opgang stinker også virkelig fælt!

Jeg er som sagt meget splittet, dels skal min underbo som har boet her i 30 år, have lov til at nyde sine smøger men omvendt er det ikke ok at det er på bekostning af mig og andre beboer 

Hvis jeg kunne vælge fra start, ville jeg vælge en røgfrit bebyggelse 

Hold venligst debatten i en sober tone, dette indlæg er IKKE lavet for at hakke på rygere, der har der vist været nok af herinde på det sidste 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Aves.

Tutten skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36998667:rygeforbud-rykker-ind-i-privaten.html

Hvad mener I om det?

Jeg er lidt splittet. Egentlig synres jeg at folk skal kunne vælge om de vil ryge i eget hjem eller ej men omvendt så bliver der flere og flere ikke-rygere i Danmark så et eller andet sted synes jeg faktisk at det er fint nok.

Jeg ville faktisk elske at her var røgfrit hvor jeg bor! Mit badeværelse STINKER af røg, hvis jeg ikke har stoppet udsugningen til. Alle i bebyggelsen deler udsugning og blandt andet min nabo ryger helt vildt meget. Jeg har stoppet den til og tager chancen og håber at der ikke opstår svamp. Det er simpelthen for ulækkert at der stinker og flyver røgpartiker rundt på mit badeværelse 

Min opgang stinker også virkelig fælt!

Jeg er som sagt meget splittet, dels skal min underbo som har boet her i 30 år, have lov til at nyde sine smøger men omvendt er det ikke ok at det er på bekostning af mig og andre beboer 

Hvis jeg kunne vælge fra start, ville jeg vælge en røgfrit bebyggelse 

Det er da en super idé og da sikkert også en fordel for dem der udlejer at der aldrig ryges...billigere i vedligeholdelse og nemmere at udleje...og så synes jeg ikke det er værre end de steder hvor man ikke ønsker der holdes dyr i lejlighederne...det er jo ikke alle lejligheder, det er bare visse steder hvor os der ikke ønsker røg kan sikre os dette og det synes jeg da er mere end fair.

Jeg er lykkelig for jer bor i hus og slipper for den risiko der er for at mine naboer forpester mit indeklima..

Anmeld

1. februar 2011

eElak

Det er vel på niveau med at der er lejligheder som er dyre-frie..

Altså sat lidt op i en spids..

HVis det er noget som skal gennemføres, så kræver det noget ad en implementeringsproces, for man kan ikke smide folk ud, som ryger og har boet der i mange år, bare fordi...

Anmeld

1. februar 2011

Ni-ko-li-ne

jeg synes egentlig det er fornuftigt nok! med den viden man har idag, om at de skadelige stoffer trækker ind i byggematerialerne osv...

Anmeld

1. februar 2011

Plysbjørnen

Altså personligt synes jeg det er fuldstændig dybt go'nat. Netop pga privatlivetsfred.

Synes det er helt fair at der er offentlige steder man ikke må ryge, men INGEN skal bestemme hvad der sker inde for mine fire vægge.

Anmeld

1. februar 2011

Aves.

BBK skriver:

Altså personligt synes jeg det er fuldstændig dybt go'nat. Netop pga privatlivetsfred.

Synes det er helt fair at der er offentlige steder man ikke må ryge, men INGEN skal bestemme hvad der sker inde for mine fire vægge.

Men så kan du vel bare lade være med at leje bolig et sted der ikke må ryges præcis som man ikke vælger at have heste i en lejlighed....altså privatlivetsfred handler vel ikke kun om hvad man vil men også hvad der er muligt..

Kan forstå hvis det var alle steder, men at der er steder hvor os der ikke ryger kan slippe for at blive udsat for andres røg, det er vel det mindste man kan ønske og forlange, eller..?

Anmeld

1. februar 2011

Plysbjørnen

Eva. skriver:

Men så kan du vel bare lade være med at leje bolig et sted der ikke må ryges præcis som man ikke vælger at have heste i en lejlighed....altså privatlivetsfred handler vel ikke kun om hvad man vil men også hvad der er muligt..

Kan forstå hvis det var alle steder, men at der er steder hvor os der ikke ryger kan slippe for at blive udsat for andres røg, det er vel det mindste man kan ønske og forlange, eller..?

Det kan jeg faktisk ikke se det er rimeligt. Hvorfor skal rygere diskrimineres bare fordi de ryger. 

Så kan de lige så godt forbyde alkohol i samme åndedrag, for det er jo lige så skadeligt. 

Anmeld

1. februar 2011

SD21

Jeg er selv ryger/ikke-ryger, dvs. jeg forsøger at stoppe !

Jeg synes faktisk det er okay at der er boligblokke hvor rygning er forbudt, da folk jo selv bestemmer om de har lyst til at bo der. Ellers kan man jo bare finde et andet sted at bo, end lige der hvor rygning er forbudt

Desuden er der jo faktisk mange, som kun ryger udenfor, da røgen jo ellers hænger i alt og det kan ses på vægge, gardiner osv

Anmeld

1. februar 2011

millesofie

så fed en ide

Anmeld

1. februar 2011

Jibbe

Jeg synes det er en god ide så man har et tilbud til allergikere lige så vel som til ældre og unge. Så vidt jeg har forstået er det kun nybygninger som bliver røgfrie i nogle tilfælde og man bliver jo ikke underlagt rygeforbud i allerede beboede lejligheder!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.