5 års fængsel.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2011

Dinna88

SpunkenJo skriver:

Det er en meget afstumpet holdning, men også meet menneskelig. Men sådan kan vi ikke skrue et samfund sammen, hvis vi gerne vil leve som vi gør nu.
- den måde at leve på som du beskriver, øje for øje, tand for tand, er bla. Amerikansk.....

I det her tilfælde så er det bestemt øje for øje, set med mine øjne. HVIS han fratager barnet livet - også selvom det ikke er bogstaveligt talt, så synes jeg bestemt at det skal have en tilsvarende konsekvens. Men jeg erkender dog at det er lidt sort på hvidt det jeg skrev - sorry

- Behandlingsdom er et meget godt alternativ, men vi er jo ikke informeret om hvorvidt det er aktuelt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

SpunkenJo

Dinna88 skriver:

I det her tilfælde så er det bestemt øje for øje, set med mine øjne. HVIS han fratager barnet livet - også selvom det ikke er bogstaveligt talt, så synes jeg bestemt at det skal have en tilsvarende konsekvens. Men jeg erkender dog at det er lidt sort på hvidt det jeg skrev - sorry

- Behandlingsdom er et meget godt alternativ, men vi er jo ikke informeret om hvorvidt det er aktuelt. 

Jeg forstår fuldstændig at retsfølelsen er krænket, og også at man af den årsag føler at øje og tand er den bedste løsning!! Meeeen, rent samfudamæssigt er det ikke en særlig go måde at indrette vores retssystem.

Men jeg tror vi skal værne om det fine rettsystem vi har fået indrettet os med her i dk

Anmeld

1. februar 2011

Faith

SpunkenJo skriver:

Jeg forstår fuldstændig at retsfølelsen er krænket, og også at man af den årsag føler at øje og tand er den bedste løsning!! Meeeen, rent samfudamæssigt er det ikke en særlig go måde at indrette vores retssystem.

Men jeg tror vi skal værne om det fine rettsystem vi har fået indrettet os med her i dk

Det tror jeg du har helt ret i! Vi har et af de bedste retssystemer i verden, selvom man godt sommetider kan undre sig over at dødsstraf= 16 år bag tremmer.

Jeg snakkede den anden dag med min mand om hvad vi ville gøre hvis en eller anden forgreb sig på vores barn. Min mand svarede prompte at han ville tage loven i egne hænder og "slå det svin ihjel". Jeg prøvede at argumentere for at så ville han jo ikke være bedre end "det svin", og han ville ydermere fratage hans børn og sig selv muligheden for at lære hinanden at kende 16 år frem.

Men det er ens umiddelbare reaktion: Sådan et svin skal lide som han har fået vores barn til at lide. Sådan tror jeg langt de fleste tænker som den allerførste tanke. Og jeg tror det er fuldstændig naturligt.

Anmeld

1. februar 2011

Dinna88

SpunkenJo skriver:

Vi er helt enige!

Jeg synes bare at det er sådan han burde få det - ikke at det er realistisk i vores søde Danmark 

Anmeld

1. februar 2011

Tkcuf

Min personlige mening er, at de skulle ta og bure ham inde indtil det stakkes lille barn kan få et normalt liv.. Sker det aldrig- jamen så afliv faren- hvem gider alligevel savne sådan en idiot der mishandler en lille baby?! Ikke mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.