SpunkenJo skriver:
Jeg forstår fuldstændig at retsfølelsen er krænket, og også at man af den årsag føler at øje og tand er den bedste løsning!! Meeeen, rent samfudamæssigt er det ikke en særlig go måde at indrette vores retssystem.
Men jeg tror vi skal værne om det fine rettsystem vi har fået indrettet os med her i dk 
Det tror jeg du har helt ret i! Vi har et af de bedste retssystemer i verden, selvom man godt sommetider kan undre sig over at dødsstraf= 16 år bag tremmer.
Jeg snakkede den anden dag med min mand om hvad vi ville gøre hvis en eller anden forgreb sig på vores barn. Min mand svarede prompte at han ville tage loven i egne hænder og "slå det svin ihjel". Jeg prøvede at argumentere for at så ville han jo ikke være bedre end "det svin", og han ville ydermere fratage hans børn og sig selv muligheden for at lære hinanden at kende 16 år frem.
Men det er ens umiddelbare reaktion: Sådan et svin skal lide som han har fået vores barn til at lide. Sådan tror jeg langt de fleste tænker som den allerførste tanke. Og jeg tror det er fuldstændig naturligt.
Anmeld