Man får ikke 5 år for vold i dk, medmindre det er meget alvorligt.
Man kan ikke få 5 år jvf. Paragraf 244 (maks 3 år) hvorfornhanner straffet efter den grove 245, som giver op til 6 år!
Han kan nærmest ikke straffes længere!
Mht behandling, kan man ikke tvinge nogen, medmindre de seæv tilstår og blir en del af "aftalen" eller de frivilligt går med til det. Men tvabgsmedicinere i ordets forstand (pille i hals, sprøjte) må
Man under ingen omstændigheder i dk!
Jeg syns det lyder som en hård straf!
- straf gir ikke bedre mennesker..... Og skal vi ha sandundsborgere ud på den anden side skal man ikke bure folk inde så
Længe de er institutionaliserede når de kommer ud! (men det er jo en helt anden diskussion)
Retsfølelsen kan diskuteres, for det virker som om det er den de fleste føler sig krænket på. Og det bil man næsten altid være når det gælder børn. Ingen straf kan næsten blive streng nok når det gælder børn!
- sæt den klamme stodder på gaden med et skilt hvorpå der står, "jeg slår børn" eller hva vedkommende nu har gjort. Så er der bogen der mener vi kan tale om balance i regnskabet....
Personligt er jeg stor tilhænger af de danske retssystem, og har derfor også stor tillid til det. (ikke at jeg er enig i alt hva de gør, men vi har det godt i dk, forurettede som tiltalte!!)
Knus Jo
Anmeld