5 års fængsel.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Faith

Mumto3 skriver:

Nej nej, jeg tror du misforstår mig!!! Jeg er lige så ryste og chokeret som alle andre!!!

-men jeg er generelt træt af den der holdning med at man som udenforstående, hvor vi VITTERLIG ikke har andre kilder end en avis der er berygtet for at omgås sandheden for at kunne skrive en historie der er så spændende, skræmmende og nervepirende at det tæller højere end sandheden, så synes jeg lige man skal være lidt tilbageholdende med at mene, 'det er for grovt han kun får 5 års fængsel, han burde få livstid'

Nåh på den måde.... Jamen så er vi helt enige

Frygteligt at sådan noget finder sted, men som du skriver så er det svært at sige hvad der er en hård nok straf når man kun lige læser en overskrift på en avis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Gaia

aAlt for mild straf! han burde jo i forvaring på ubestemt tid!

Anmeld

1. februar 2011

SpunkenJo

Man får ikke 5 år for vold i dk, medmindre det er meget alvorligt.

Man kan ikke få 5 år jvf. Paragraf 244 (maks 3 år) hvorfornhanner straffet efter den grove 245, som giver op til 6 år!

Han kan nærmest ikke straffes længere!

Mht behandling, kan man ikke tvinge nogen, medmindre de seæv tilstår og blir en del af "aftalen" eller de frivilligt går med til det. Men tvabgsmedicinere i ordets forstand (pille i hals, sprøjte) må
Man under ingen omstændigheder i dk!

Jeg syns det lyder som en hård straf!
- straf gir ikke bedre mennesker..... Og skal vi ha sandundsborgere ud på den anden side skal man ikke bure folk inde så
Længe de er institutionaliserede når de kommer ud! (men det er jo en helt anden diskussion)

Retsfølelsen kan diskuteres, for det virker som om det er den de fleste føler sig krænket på. Og det bil man næsten altid være når det gælder børn. Ingen straf kan næsten blive streng nok når det gælder børn!
- sæt den klamme stodder på gaden med et skilt hvorpå der står, "jeg slår børn" eller hva vedkommende nu har gjort. Så er der bogen der mener vi kan tale om balance i regnskabet....

Personligt er jeg stor tilhænger af de danske retssystem, og har derfor også stor tillid til det. (ikke at jeg er enig i alt hva de gør, men vi har det godt i dk, forurettede som tiltalte!!)

Knus Jo

Anmeld

1. februar 2011

eElak

Mumto3 skriver:

Det er jo fuldstændig umuligt at have en saglig holdning til. Reelt set kender vi ikke de nærmere omstændigheder, men kun en sentationsavis formidling af en sag!

Det hjælper lige lidt om man smider idioten i 2, 5 eller 20 år i fængsel.. Det hjælper for det første ikke barnet..

Der skal noget behandling til af en eller anden art, for fængsel alene.. det tvivler jeg på virker..

Anmeld

1. februar 2011

eElak

SpunkenJo skriver:

Man kan ikke få 5 år jvf. Paragraf 244 (maks 3 år) hvorfornhanner straffet efter den grove 245, som giver op til 6 år!

Mht behandling, kan man ikke tvinge nogen, medmindre de seæv tilstår og blir en del af "aftalen" eller de frivilligt går med til det. Men tvabgsmedicinere i ordets forstand (pille i hals, sprøjte) må

- straf gir ikke bedre mennesker..... Og skal vi ha sandundsborgere ud på den anden side skal man ikke bure folk inde så
Længe de er institutionaliserede når de kommer ud! (men det er jo en helt anden diskussion)

Retsfølelsen kan diskuteres, for det virker som om det er den de fleste føler sig krænket på. Og det bil man næsten altid være når det gælder børn. Ingen straf kan næsten blive streng nok når det gælder børn!
- sæt den klamme stodder på gaden med et skilt hvorpå der står, "jeg slår børn" eller hva vedkommende nu har gjort. Så er der bogen der mener vi kan tale om balance i regnskabet....

Personligt er jeg stor tilhænger af de danske retssystem, og har derfor også stor tillid til det. (ikke at jeg er enig i alt hva de gør, men vi har det godt i dk, forurettede som tiltalte!!)

Knus Jo

og det der understøtter min pointe med det jeg skrev.. ;-)

Anmeld

1. februar 2011

Hansen97

SpunkenJo skriver:

Knus Jo

Du har fuldstændig ret!! At holde folk for længe i fængsel gavner ingen overhovedet!

Anmeld

1. februar 2011

Dinna88

smillaluna skriver:

For vold mod baby.....

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36992479:fem-års-fængsel-for-vold-mod-baby.html?forside

Er det en hård nok straf? Hvad synes i?

Jeg vil mene at hvis babyen dør af det, eller konsekvenserne er et frygteligt/svær liv grundet hjerneskade så skal man udsættes for det samme:

Han skal smides i fængsel på livstid. Han skal også fratages retten til et "normalt" liv.

Anmeld

1. februar 2011

Sommerfugl86

SELVFØLGELIG er straffen ikke god nok, men hvilken straf er det??

Hvilken straf kan man give til SÅ afstumpet en person, som vi vil syns er passende??!INGEN i min verden! .

JEG syns faktisk at 5 år er en "god" straf set i forhold til a DK er et meget blødt land, hva angår straffe!

Anmeld

1. februar 2011

SpunkenJo

112233 skriver:

Du har fuldstændig ret!! At holde folk for længe i fængsel gavner ingen overhovedet!

Og gør vi det, vil folk også gå til yderlighedere for at undgå at komme i fængsel. Man vil i værste fald få Amerikanske tilstande, som betyder fængsler der er overbookede og et sted for småkriminellle vil blive meget kriminelle. Et politi på gaden som konstant skal frygte de ikke kommet hjem til fyraften, fordi gerningsmænd vil gribe til yderligheder forbat undgå fængsel.

Hvis jeg vil bo i sådan et samfund, flytter jeg til USA, men nej tak! Jeg er meget glad for vores retssystem.

Og uden at kende sagen, er der ingen tvivl om at han har været grov i sine handlinger, for den straf er temmelig streng jvf. Det danske retssystem.

Det er ærgelig at så få har tillid til et så velfungerende og retfærdigt retssystem!

Anmeld

1. februar 2011

SpunkenJo

Dinna88 skriver:

Jeg vil mene at hvis babyen dør af det, eller konsekvenserne er et frygteligt/svær liv grundet hjerneskade så skal man udsættes for det samme:

Han skal smides i fængsel på livstid. Han skal også fratages retten til et "normalt" liv.

Det er en meget afstumpet holdning, men også meet menneskelig. Men sådan kan vi ikke skrue et samfund sammen, hvis vi gerne vil leve som vi gør nu.
- den måde at leve på som du beskriver, øje for øje, tand for tand, er bla. Amerikansk.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.