Synes ikke min læge rigtig vil høre på mig. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.519 visninger
12 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Mira0911

Jeg skulle ringe til lægen idag og fortælle om hvordan det var gået med de piller jeg har fået... 

Fortalte ham at det virkede ikke på mig, og jeg prøvede også at tage de antal piller han sagde jeg skulle hvis det ikke virkede bare med 1 pr gang. Efter at have sat dem op til 2 stk pr gang, virkede det heller ikke...  Øv bøv... 

Så siger lægen, jamen så kan jeg ikke komme på flere idéer til hvad vi kan gøre... 

Så sagde jeg til ham, at han sagde vi kunne prøve med akupunktur, ved ham skal jeg give 100,- pr gang.. 

Han vil gerne have der bliver lavet sådan at jeg kan være afsted et par timer om dagen i aktiveringen, forklarede ham at det er jeg slet ikke i stand til.. Jeg er ikke i stand til at stå op og gøre Julie klar til dagpleje...  Sagde jeg også til ham... Han sagde at der skulle laves en tilknytning til aktiveringen, for det her kunne ikke blive ved... 

Jeg kan så få akupunktur gratis på sygehuset/Jordemoder centret.. 

Spørgsmålet er så, kan jeg tillade mig at ringe til det afsnit der står for akupunktur - Når jeg hverken har fået tildelt en JM endnu eller at lægen slet ikke nævnede at jeg kunne få det, det sted også? 

Jeg ringede og snakkede med min jobkonsulent.. Hun er virkelig sød og forstående... Hvad jeg kunne forstå på hende, vil hun ringe til min læge, og bede om en sygemelding... 

Men men, det sted jeg snakker om er dette her: 

Kan jeg nu også tillade mig og ringe dertil, uden henvisning? 

http://www.regionshospitalet-silkeborg.dk/afdelinger/gyn%C3%A6kologisk-obstetrisk/f%C3%B8de-+og+barselsafsnit/graviditet/akupunkturklinik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

2babygirls

MoarJ skriver:

Jeg skulle ringe til lægen idag og fortælle om hvordan det var gået med de piller jeg har fået... 

Fortalte ham at det virkede ikke på mig, og jeg prøvede også at tage de antal piller han sagde jeg skulle hvis det ikke virkede bare med 1 pr gang. Efter at have sat dem op til 2 stk pr gang, virkede det heller ikke...  Øv bøv... 

Så siger lægen, jamen så kan jeg ikke komme på flere idéer til hvad vi kan gøre... 

Så sagde jeg til ham, at han sagde vi kunne prøve med akupunktur, ved ham skal jeg give 100,- pr gang.. 

Jeg kan så få akupunktur gratis på sygehuset/Jordemoder centret.. 

Spørgsmålet er så, kan jeg tillade mig at ringe til det afsnit der står for akupunktur - Når jeg hverken har fået tildelt en JM endnu eller at lægen slet ikke nævnede at jeg kunne få det, det sted også? 

Jeg ringede og snakkede med min jobkonsulent.. Hun er virkelig sød og forstående... Hvad jeg kunne forstå på hende, vil hun ringe til min læge, og bede om en sygemelding... 

Men men, det sted jeg snakker om er dette her: 

Kan jeg nu også tillade mig og ringe dertil, uden henvisning? 

http://www.regionshospitalet-silkeborg.dk/afdelinger/gyn%C3%A6kologisk-obstetrisk/f%C3%B8de-+og+barselsafsnit/graviditet/akupunkturklinik

Prøv.. du kan kun blive mindre klog på tingene

Anmeld

31. januar 2011

Nemesis

Er det odansetron du har prøvet??

For ellers så bed om det.

:-) Sisse

Anmeld

31. januar 2011

Mira0911

ladydan1 skriver:

Er det odansetron du har prøvet??

For ellers så bed om det.

:-) Sisse

Jeg har prøvet Emperal det er det eneste han vil give mig. Nævnte dette for ham også, det kom slet ikke på tale... 

Anmeld

31. januar 2011

AnneBJ

Når jeg bliver gravid igen ringer jeg til svangregangen hvis jeg har ligeså meget kvalme som denne gang. Også selvom jeg ikke har fået tildelt en JM endnu - det værste der kan ske er, at de siger de ikke vil hjælpe mig

Anmeld

31. januar 2011

Nemesis

MoarJ skriver:

Jeg har prøvet Emperal det er det eneste han vil give mig. Nævnte dette for ham også, det kom slet ikke på tale... 

tsk tsk Han er da irriterende!

Har hørt rigtig godt om netop Odansetron til virkelig slem graviditetskvalme hvor akupunktur heller ikke har hjulpet.

Ellers må du virkelig presse din læge og evt. bede om at blive henvist til sygehuset.

Øv øv.

Held og lykke
Sisse

Anmeld

31. januar 2011

birthee

Jeg har fået en henvisning til akupunktur, pga. bækkensmerter. Der stod højt og tydeligt at den henvisning skulle komme gennem jordemoder eller egen læge... Men jeg tænker om du ikke kan ringe og snakke med en jordemoder i den konsultation du skal tilknyttes??? Det ville da være en mulighed...

Knus

Anmeld

31. januar 2011

SaNiNa

Jeg har lige fået sådan nogle i stik pille form kan ikke huske hvad de hedder men skal nok lige tjekke.

Forstår slet ikke din læge jeg fik en lægeerklæring med det samme for som min læge sagde så kom Nicklas før arbejde og det overskud jeg hvade efter at have kastet op skulle jeg bruge på ham.

syntes du skulle kontakte din jordmoder i morgen og få en tid.

Anmeld

31. januar 2011

JustMe

Jeg ringede bare op til graviditetsgangen og gørte dem ad. På daværende tidspunkt var jeg hverken blevet tildelt jordemoder, havde fået henvisning til akupunktur eller andet. Så ring du da bare derop.

Ondansetron (F.eks. dem med navnet Zofran), Tropisetron, Granisetron m.fl. frarådes gravide og ammende grundet utilstrækkelige data, så lægen har nok bare ikke villet stå for den beslutning. Hvilket jeg egentlig synes er fornuftigt nok  

Domperidon frarådes kun ved graviditet, men ikke ved amning.

Metoclopramid (Findes i mærker såsom Emperal, primperan mv) frarådes ikke gravide og ammende.

Anmeld

31. januar 2011

Mira0911

Sanne og Nicklas skriver:

Jeg har lige fået sådan nogle i stik pille form kan ikke huske hvad de hedder men skal nok lige tjekke.

Forstår slet ikke din læge jeg fik en lægeerklæring med det samme for som min læge sagde så kom Nicklas før arbejde og det overskud jeg hvade efter at have kastet op skulle jeg bruge på ham.

syntes du skulle kontakte din jordmoder i morgen og få en tid.

Jeg er jo ikke blevet tildelt en JM endnu... Der er ikke andet for end at prøve og ringe der op... 

Jeg at Diana har været deroppe - Hun foreslog mig at ringe dertil... Ved bare ikke om hun kom til før hun blev tildelt en JM eller først efter... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.