Er der nogen der kan hjælpe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

TbCp

kitty skriver:

Ja, det tror jeg nærmest. Men det gør det jo ikke meget nemmere for sig at finde eksempelvis bivirkninger!

Føler du at du har bivirkninger, siden du spørger??

Og så fandt jeg forøvrigt også denne side, selvom jeg ikke helt forstår alle ordene under bivirkninger
Man skal jo dælme arbejde indenfor sygehusvæsenet for at forstå det her nogen gange

http://www.patofa.com/danish/66/methyldopa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

otlitrom

TbCp skriver:

Og så fandt jeg forøvrigt også denne side, selvom jeg ikke helt forstår alle ordene under bivirkninger
Man skal jo dælme arbejde indenfor sygehusvæsenet for at forstå det her nogen gange

http://www.patofa.com/danish/66/methyldopa

Dette link tror jeg godt du kan gå efter... Det er ret medicinsk skrevet, men du kan skrive de ord du ikke lige forstår (hvis der er nogen) så kan jeg se, om jeg kan hjælpe.

Der står også "Dopamet" i den øverste tekstboks, og det var det der stod på din æske ikke?

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

kitty skriver:

Dette link tror jeg godt du kan gå efter... Det er ret medicinsk skrevet, men du kan skrive de ord du ikke lige forstår (hvis der er nogen) så kan jeg se, om jeg kan hjælpe.

Der står også "Dopamet" i den øverste tekstboks, og det var det der stod på din æske ikke?

Nej altså pillerne kaldes vist Aldomet, mener jeg lægen sagde...

Der står Methyldopa STADA, men ved ikke om det der STADA har noget med medicinen at gøre, eller om det er producenten eller hvad...

Altså alt det medicin jeg skal tage, bliver forvirret over det, og vil jo egentlig bare gerne vide hvad jeg propper i mig

Det er de her ord jeg ikke rigtig fatter noget af:

Gastro-intestinale forstyrrelser
Forværring af angina
Ortostatisk hypotension (postural hypotension)
Sedation
Pancreatitis
Hæmolytisk anæmi
hyperprolactinaemia og amenorré

Seriøst det lyder voldsomt noget af det!

Anmeld

31. januar 2011

otlitrom

TbCp skriver:

Nej altså pillerne kaldes vist Aldomet, mener jeg lægen sagde...

Der står Methyldopa STADA, men ved ikke om det der STADA har noget med medicinen at gøre, eller om det er producenten eller hvad...

Altså alt det medicin jeg skal tage, bliver forvirret over det, og vil jo egentlig bare gerne vide hvad jeg propper i mig

Det er de her ord jeg ikke rigtig fatter noget af:

Gastro-intestinale forstyrrelser - forstyrrelser i mave/tarm
Forværring af angina - angina pectoris er hjertekramper, jeg antager det er det de mener
Ortostatisk hypotension (postural hypotension) - http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=27335
Sedation - træthed/bedøvelse/sløvende effekt
Pancreatitis - betændelse i bugspytkirtlen
Hæmolytisk anæmi - blodmangel grundet nedbrydning af røde blodlegemer
hyperprolactinaemia og amenorré - sekret fra brystet og udebleven menstruation..

Seriøst det lyder voldsomt noget af det!

Har skrevet i kursiv efter ordene, hvad mine bud er.. Er der en læge tilstede, så må det gerne rettes

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

kitty skriver:

Har skrevet i kursiv efter ordene, hvad mine bud er.. Er der en læge tilstede, så må det gerne rettes

1000 tak for det!!!!

Anmeld

31. januar 2011

otlitrom

TbCp skriver:

1000 tak for det!!!!

Så lidt!

Anmeld

31. januar 2011

Lou87

TbCp skriver:

Dejligt at høre

Hehe ja det altid meget rart og vide ikk
Jeg tog dem i forbindelse med jeg var gravid og mit blodtryk pludseligt bare steg og steg...

Fik nogle som hed transdate eller lign efter jeg havde født..
Da de andre vidst var mildere under graviditet eller sådan noget.

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

Lou87 skriver:

Hehe ja det altid meget rart og vide ikk
Jeg tog dem i forbindelse med jeg var gravid og mit blodtryk pludseligt bare steg og steg...

Fik nogle som hed transdate eller lign efter jeg havde født..
Da de andre vidst var mildere under graviditet eller sådan noget.

Jeg får to andre slags normalt, men fordi vi engang i nærmeste fremtid gerne vil igang med barn nr 2, så skulle jeg ogsåå over på disse, da dem jeg normalt får, under ingen omstændigheder må bruges når man er gravid.

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

Ranarupta skriver:

Måske her? :

http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?page=976#toplink608814

Jadet link var der også en anden der smed, synes desværre bare ikke der står så meget om lige netop dem jeg tager. Men har vist fundet de oplysninger jeg søgte nu.

Men tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.