Er der nogen der kan hjælpe mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.950 visninger
34 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

TbCp

Jeg vil gerne finde en liste over bivirkninger på flg. lægemiddel

Methyldopa Stada (Aldomet)

Indlægssedlen i pakken er på tysk, og jeg er bare ikke god nok til tysk til at kunne forstå hvad der står

Og jeg kan kun finde sider på engelsk hvor der står noget om produktet, men ville rigtig gerne have en side på dansk så jeg var sikker på at få det hele med.

Mon der er nogen der kan hjælpe med at finde sådan en side?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

AWO

Desværre ikke - men hvis du skriver ned, hvad bivirkningerne er, kan jeg oversætte dem for dig.

KH Anke

Anmeld

31. januar 2011

otlitrom

Indholdsstoffet, det må stå på æsken, hvad hedder det?

Anmeld

31. januar 2011

Trine89

Det var det eneste jeg lige kunne finde, der står lidt om det : 

http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?page=976#toplink608814 

Du skal lidt ned på siden før du kommer til det du skal bruge.. 

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

kitty skriver:

Indholdsstoffet, det må stå på æsken, hvad hedder det?

Der står "wirkstoff: methyldopa 1,5 H2O" det må være det ikke?

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

Anke skriver:

Desværre ikke - men hvis du skriver ned, hvad bivirkningerne er, kan jeg oversætte dem for dig.

KH Anke

Jeg ser lige om andre skulle være heldige at finde noget, så slipper jeg for at skrive af

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

Trine89 skriver:

Det var det eneste jeg lige kunne finde, der står lidt om det : 

http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?page=976#toplink608814 

Du skal lidt ned på siden før du kommer til det du skal bruge.. 

Synes bare ikke der står ret meget lige om methyldopa

Anmeld

31. januar 2011

TbCp skriver:

Indlægssedlen i pakken er på tysk, og jeg er bare ikke god nok til tysk til at kunne forstå hvad der står

Og jeg kan kun finde sider på engelsk hvor der står noget om produktet, men ville rigtig gerne have en side på dansk så jeg var sikker på at få det hele med.

På forhånd tak

Hvad med det her!? Jeg har brugt Google translate, så det er ik helt sikkert det giver mening, nogle steder!?

Stine og Lisa.

Methyldopa sænker blodtrykket ved at nedsætte niveauet af visse kemikalier i blodet. Dette giver dine blodkar (vener og arterier) til at slappe af (udvide) og dit hjerte til at slå langsommere og nemt.

Methyldopa bruges til behandling af hypertension (højt blodtryk).

Methyldopa kan også anvendes til andre formål end de i denne medicin guide.

Må ikke stoppe med at tage methyldopa pludseligt. Dette kan medføre alvorlig højt blodtryk, nervøsitet og angst. Vær forsigtig ved kørsel, betjening af maskiner, eller udføre andre farlige aktiviteter. Methyldopa kan forårsage svimmelhed eller døsighed. Hvis du oplever svimmelhed eller døsighed, undgå disse aktiviteter.

Vær forsigtig, når stigende fra en siddende eller liggende stilling, især første ting om morgenen. Du kan blive svimmel, mens De tager methyldopa, og du kan falde og komme til skade dig selv, hvis du får hurtigt op.

Du kan ikke tage methyldopa, hvis du har nogen form for leversygdom.

Tag ikke methyldopa, hvis du tager en MAO-hæmmer (MAO), eller hvis du har taget en i de seneste 14 dage. MAO, der anvendes til behandling af depression, omfatter isocarboxazid (Marplan), phenelzin (Nardil), og tranylcypromin (Parnate).

Før du tager denne medicin, fortælle Deres læge, hvis du

• har nogen form for hjertesygdom,

• har haft et hjerteanfald eller et slagtilfælde, eller

• har en nyresygdom.

Du kan have en lavere dosis eller speciel overvågning under behandling med methyldopa, hvis du har nogen af ovennævnte betingelser.

Methyldopa er i FDA graviditeten kategori B. Det betyder, at det ikke er sandsynligt, at skade et ufødt barn. Tag ikke methyldopa uden først at tale med din læge, hvis du er gravid. Methyldopa udskilles i modermælken. Det vides ikke, om methyldopa vil skade en ammende spædbarn. Tag ikke denne medicin uden først at tale med din læge, hvis du ammer et spædbarn. Hvis du er over 60 år, kan du blive mere tilbøjelige til at opleve bivirkninger fra methyldopa terapi. Du kan kræve en lavere dosis.

Anmeld

31. januar 2011

Lou87

TbCp skriver:

På forhånd tak

Hejsa..

Kender desværre ingen side hvor man li kan finde det..
Kan blot sige jeg har taget disse piller og har ingen bivirkninger mærket

Anmeld

31. januar 2011

TbCp

Tilmeldt skriver:

Hvad med det her!? Jeg har brugt Google translate, så det er ik helt sikkert det giver mening, nogle steder!?

Stine og Lisa.

Methyldopa sænker blodtrykket ved at nedsætte niveauet af visse kemikalier i blodet. Dette giver dine blodkar (vener og arterier) til at slappe af (udvide) og dit hjerte til at slå langsommere og nemt.

Methyldopa bruges til behandling af hypertension (højt blodtryk).

Methyldopa kan også anvendes til andre formål end de i denne medicin guide.

Må ikke stoppe med at tage methyldopa pludseligt. Dette kan medføre alvorlig højt blodtryk, nervøsitet og angst. Vær forsigtig ved kørsel, betjening af maskiner, eller udføre andre farlige aktiviteter. Methyldopa kan forårsage svimmelhed eller døsighed. Hvis du oplever svimmelhed eller døsighed, undgå disse aktiviteter.

Vær forsigtig, når stigende fra en siddende eller liggende stilling, især første ting om morgenen. Du kan blive svimmel, mens De tager methyldopa, og du kan falde og komme til skade dig selv, hvis du får hurtigt op.

Du kan ikke tage methyldopa, hvis du har nogen form for leversygdom.

Tag ikke methyldopa, hvis du tager en MAO-hæmmer (MAO), eller hvis du har taget en i de seneste 14 dage. MAO, der anvendes til behandling af depression, omfatter isocarboxazid (Marplan), phenelzin (Nardil), og tranylcypromin (Parnate).

Før du tager denne medicin, fortælle Deres læge, hvis du

• har nogen form for hjertesygdom,

• har haft et hjerteanfald eller et slagtilfælde, eller

• har en nyresygdom.

Du kan have en lavere dosis eller speciel overvågning under behandling med methyldopa, hvis du har nogen af ovennævnte betingelser.

Methyldopa er i FDA graviditeten kategori B. Det betyder, at det ikke er sandsynligt, at skade et ufødt barn. Tag ikke methyldopa uden først at tale med din læge, hvis du er gravid. Methyldopa udskilles i modermælken. Det vides ikke, om methyldopa vil skade en ammende spædbarn. Tag ikke denne medicin uden først at tale med din læge, hvis du ammer et spædbarn. Hvis du er over 60 år, kan du blive mere tilbøjelige til at opleve bivirkninger fra methyldopa terapi. Du kan kræve en lavere dosis.

Hvor fandt du det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.