Jeg der fødte børn uden hår - hvornår kom det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår fik dit barn rigtigt hår?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

23.509 visninger
29 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Rosa

Jonte havde jo kun et meget meget tyndt lag helt lyse dun på hovedet da han kom, og nu, 9 måneder senere  er der stadig ikke sket det vilde med hårpragten... Han har fået en anelse tykkere hår i en "krave" rundt i nakken og en lille smule længere hår på toppen også, men slet ikke nok til at man rigtigt ser det, det er stadig helt lyst.

Jer hvis børn IKKE HAVDE HÅR FRA FØDSLEN, hvornår begyndte de at få "rigtigt" hår som blev tykt og langt (ikke bare det dun de slider af igen)?

Kh

Rosa (som elsker små drenge med langt hår og glæææder sig til lille Jonatan skal rende rundt og ryste håret væk fra øjnene) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

sbs78

bare rolig det skal nok komme Mine to store piger har først fået hår efter de er blevet 1 år. Når jeg kigger på billeder af dem, fra da de var 1 år har de heller ikke meget hår. Men jeg havde heler ikke selv meget hår på hovedet før jeg var 2 år.

Anmeld

31. januar 2011

isimaven

ååå jeg elsker også små langhårede drenge og kan så godt forstå du venter spændt på at håret begynder at vokse...

Julius var ikke ligefrem tykhåret indtil etårsalderen men så kom det også bare vedhæfter lige billeder (og jeg har stemt 12-15 mdr.)

på det første billede er han 7 mdr

nr. 2, 1 år

nr.3, 1 år og 7 mdr.

det sidste er taget i går julius er nu 3 1/2

mvh

Rakel

Anmeld

31. januar 2011

SussieThyssen

Rosa skriver:

Jonte havde jo kun et meget meget tyndt lag helt lyse dun på hovedet da han kom, og nu, 9 måneder senere  er der stadig ikke sket det vilde med hårpragten... Han har fået en anelse tykkere hår i en "krave" rundt i nakken og en lille smule længere hår på toppen også, men slet ikke nok til at man rigtigt ser det, det er stadig helt lyst.

Jer hvis børn IKKE HAVDE HÅR FRA FØDSLEN, hvornår begyndte de at få "rigtigt" hår som blev tykt og langt (ikke bare det dun de slider af igen)?

Kh

Rosa (som elsker små drenge med langt hår og glæææder sig til lille Jonatan skal rende rundt og ryste håret væk fra øjnene) 

Jeg har valgt 12-15 mdr.
De havde alle sammen lyse dun, da de blev født.
Den store fik først hår i 2 års alderen og hun var 5 før hun begyndte at få pandehår...der måtte jeg lave hentehår bagfra.
Nr 2 og 3 begyndte at få rigtigt hår netop i omkring 1 års alderen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. januar 2011

AnneBJ

Jeg har ikke stemt, men mener også jeg var omkring et år. Har engang passet en lille pige, som var tæt på skaldet indtil hun fyldte 2,5 faktisk..

Er sikker på Jonathan nok skal få hår at charmere pigerne med

Anmeld

31. januar 2011

Pikku Myy

Jeg har svaret 18-24 mdr. Har lige siddet og kigget billeder igennem (iøvrigt mange tak for det ), og omkring 17 mdr begynder der at komme lidt længde (specielt på toppen), men det er stadig meget fladt/tyndt. Jeg tror faktisk først det er omkring de 2 år at jeg synes det begyndte at være rigtig tæt. Som hans hår er nu (27 mdr) vil jeg efterhånden tro at det vil være muligt med en langhårsfrille...

Anmeld

31. januar 2011

Rosa

Tusind tak for svarene, tøser. Ihh, det ser da ud til at der er lange udsigter til børnemanke  Jeg glæææder mig bare sådan til at lade fingrene glide gennem lækkert baby/børnehår... Har spurgt svigermor og hun siger at Jonathans Pappa først fik hår da han var 2-3 år gammel, så jeg må væbne mig med tålmodighed, ser det ud til... 

Kh

Rosa

PS. Bliv endelig ved med at svare 

Anmeld

31. januar 2011

klmf

Nu kom Oliver jo godt nok ud med masser af hår, men vi gik i mødregruppe med en lækker lille troldepige, der blev født med små dun. Så dem lige den anden dag og det er ikke blevet meget bedre... Storesøsteren var vist 2½-3 inden hun fik rigtigt hår. Spøjst at der er så stor forskel egentlig

Så forstår du mig nok slet ikke, når jeg siger at jeg synes Oliver snart skal klippes Med lidt god vilje kunne man godt lave en lille bitte hestehale....

Anmeld

31. januar 2011

Vial

Rosa skriver:

Tusind tak for svarene, tøser. Ihh, det ser da ud til at der er lange udsigter til børnemanke  Jeg glæææder mig bare sådan til at lade fingrene glide gennem lækkert baby/børnehår... Har spurgt svigermor og hun siger at Jonathans Pappa først fik hår da han var 2-3 år gammel, så jeg må væbne mig med tålmodighed, ser det ud til... 

Kh

Rosa

PS. Bliv endelig ved med at svare 

Ih, sådan noget skal man undersøge INDEN man begynder at date!!

Alvin har også munkekrans. Viola derimod skyder som åd hun gødning. Min nevø blev født med langt hår og måtte føntørres fra han var helt spæd.

Så blev ærlig talt lidt skuffet (det må man bare ikke skrive..hehehe).

Prøv lige at se - ligner næsten en paryk.

Synes dog at sønnen din sagens kan bære looket. Han er da skøn. Tænk på at det mos du ikke skal vaske ud af garnet, lus osv.

Anmeld

31. januar 2011

Lise

Hmm, omkring 15 mdr vil jeg tro..

Vedhæfter lige nogle billeder. Der var næsten intet hår til hans første fødselsdag, men nu har han et lækkert kraftigt hår. Dog er det helt kort.

På billederne er han hhv 9 mdr, 12 mdr, 15 mdr og 3 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.