Tandtråd ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2011

Lærke90

Cris skriver:

Tandtråd? Vi er glade, at vi kan børste hans tænder overhovedet... Begge mine børn har (den store har haft) en børste-allergi  og så snart den kommer alt for tæt på deres mund skriger de   I den alder har vi det svært. Jeg holder ham fast så han kan ikke bevæger armene og holder også hans hovedet fast, for han ikke vil børstes. Og så skriger han. Men jeg vil hellere at han skriger, for så åbner han munden jo   Nogle gange lukker han munden, og det er næsten umuligt at komme ind. Men vi går ikke på kompromis i den område, så han/de bliver tvunget. Og så vokser de fra det. Den store er glad nu for at blive børstet og så skal han selv gør det, og det må han gerne   Men tandtråd? Nej tak, det er en alt for store kamp og vores børns tænderne er ikke tætte, der er rimelig plads mellem tænder til at kunne komme med tandbørsten.... 

Vores datter er heller ikke glad for tandbørsten, og var også derfor jeg spurgte lidt til råds i håb om at flest sagde at det skulle man ikke før de blev ældre.. Kampen er stor nok i forvejen, så vil helst ikke gøre det værre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

Bondepigen

Lærke90 skriver:

Hvordan pokker bruger i tandtråd på jeres små poder. Min datter er 13 måneder og har efterhånden fået 6 tænder. Pludselig slog det mig at hun jo nok også skal bruge tandtråd og har forsøgt nogle gange, men den er hun altså ikke helt med på..

Hun bryder sig ikke om at få børstet tænder, så er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg får brugt tandtråden, uden at det gør ondt på hende Synes det er så svært med så små tænder at få tråden derned, hvor jeg er sikker på at det ikke gør ondt på hende..

bruger i det på jeres børn hver dag?

Jeg har af min egen tandlæge fået af vide, at det er vigtigt som VOKSEN at bruge tandtråd, da voksne i modsætning til børn som regel får hullerne MELLEM tænderne. Børn der imod, får huller på fladerne... Så tandtråd er vist bare spild af gode kræfter på de små...

Anmeld

5. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har aldrig hørt om nogen der bruger tandtråd på så små børn.

Da Luka var mindre var tandbørsten ikke hans bedste ven - han skreg så snart han skulle have børstet tænder. Det hjalp rigtig meget, da han fik en elektrisk tandbørste. Men det er bare en periode som så meget andet.

Lina får bare børstet tænder og hun siger som regel aldrig så meget til det - måske fordi hun kigger på storebror som bare er blevet så god til det med tandbørstningen

Anmeld

5. februar 2011

Pige2009

Lærke90 skriver:

Hvordan pokker bruger i tandtråd på jeres små poder. Min datter er 13 måneder og har efterhånden fået 6 tænder. Pludselig slog det mig at hun jo nok også skal bruge tandtråd og har forsøgt nogle gange, men den er hun altså ikke helt med på..

Hun bryder sig ikke om at få børstet tænder, så er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg får brugt tandtråden, uden at det gør ondt på hende Synes det er så svært med så små tænder at få tråden derned, hvor jeg er sikker på at det ikke gør ondt på hende..

bruger i det på jeres børn hver dag?

Jeg tror slet ikke du skal begynde på tandtråd til så lille et barn. Hvor i alverden har du fået den idé?  Tandbørsten er da rigelig fin

Anmeld

7. februar 2011

Lærke90

Baagøe skriver:

Jeg tror slet ikke du skal begynde på tandtråd til så lille et barn. Hvor i alverden har du fået den idé?  Tandbørsten er da rigelig fin

Altså jeg havde jo kun prøvet det en gang, fordi jeg tænkte at siden vi børn/voksne skulle bruge det kunne det også være det små skulle .. men var jo derfor jeg spurgte inden at jeg begav mig ud i noget  

Anmeld

7. februar 2011

Pige2009

Lærke90 skriver:

Altså jeg havde jo kun prøvet det en gang, fordi jeg tænkte at siden vi børn/voksne skulle bruge det kunne det også være det små skulle .. men var jo derfor jeg spurgte inden at jeg begav mig ud i noget  

Hvor er du sød Bare i gang med børstningen af bisserne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.