Tandtråd ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.431 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Lærke90

Hvordan pokker bruger i tandtråd på jeres små poder. Min datter er 13 måneder og har efterhånden fået 6 tænder. Pludselig slog det mig at hun jo nok også skal bruge tandtråd og har forsøgt nogle gange, men den er hun altså ikke helt med på..

Hun bryder sig ikke om at få børstet tænder, så er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg får brugt tandtråden, uden at det gør ondt på hende Synes det er så svært med så små tænder at få tråden derned, hvor jeg er sikker på at det ikke gør ondt på hende..

bruger i det på jeres børn hver dag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

L.J.L

øhh har aldrig hørt om nogle der bruger tandtråd til de helt små, men det er måske bare mig?!

Jeg bruger kun børsten på Lauritz, hvis jeg forsøgte med tråd ville han enten æde det eller flippe skråt..

Anmeld

31. januar 2011

Lærke90

linselouise skriver:

øhh har aldrig hørt om nogle der bruger tandtråd til de helt små, men det er måske bare mig?!

Jeg bruger kun børsten på Lauritz, hvis jeg forsøgte med tråd ville han enten æde det eller flippe skråt..

Det var egentlig også først noget som slog mig forleden, men det er da heller ikke sikkert at man behøver at gøre det ? tænkte bare at det måske var ligesom med os voksne.. Men tak for svar

Anmeld

31. januar 2011

Valle81

Hvordan pokker bruger i tandtråd på jeres små poder. Min datter er 13 måneder og har efterhånden fået 6 tænder. Pludselig slog det mig at hun jo nok også skal bruge tandtråd og har forsøgt nogle gange, men den er hun altså ikke helt med på..

Hun bryder sig ikke om at få børstet tænder, så er der nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg får brugt tandtråden, uden at det gør ondt på hende Synes det er så svært med så små tænder at få tråden derned, hvor jeg er sikker på at det ikke gør ondt på hende..

Hejsa.

Nej ville aldrig bruge tandtråd til de små.

Asta har for to års tid siden fået hendes 6 års tænder, og davi var til kontrol med dette begyndte tandlægen at sige at vi nu så småt kunne begynde at introducere tandtråd for hende. Der var hun lige lidt over 5 år:0)

Anmeld

31. januar 2011

EmOssA

Hej

hvilke slags tandtråd bruger du?
det vil være nemt for dig at bruge den man kan købe på apoteket tror det hedder glitter eller lign. prøv at gøre det til en leg for hende når hun skal få børstet og plejet.

Anmeld

4. februar 2011

Lærke90

Valle81 skriver:

Hejsa.

Nej ville aldrig bruge tandtråd til de små.

Asta har for to års tid siden fået hendes 6 års tænder, og davi var til kontrol med dette begyndte tandlægen at sige at vi nu så småt kunne begynde at introducere tandtråd for hende. Der var hun lige lidt over 5 år:0)

Hold da op, ja så er der da nogle år endnu.. Men sidder maden bare ikke fast mellemtænderne når de er så små ?

Anmeld

4. februar 2011

Lærke90

EmOssA skriver:

Hej

hvilke slags tandtråd bruger du?
det vil være nemt for dig at bruge den man kan købe på apoteket tror det hedder glitter eller lign. prøv at gøre det til en leg for hende når hun skal få børstet og plejet.

okay dem har jeg ikke hørt om, dem vil jeg da lige kigge på en dag. Men det lyder ikke til at så små børn bruger tandtråd

Anmeld

4. februar 2011

Cris

Tandtråd? Vi er glade, at vi kan børste hans tænder overhovedet... Begge mine børn har (den store har haft) en børste-allergi  og så snart den kommer alt for tæt på deres mund skriger de   I den alder har vi det svært. Jeg holder ham fast så han kan ikke bevæger armene og holder også hans hovedet fast, for han ikke vil børstes. Og så skriger han. Men jeg vil hellere at han skriger, for så åbner han munden jo   Nogle gange lukker han munden, og det er næsten umuligt at komme ind. Men vi går ikke på kompromis i den område, så han/de bliver tvunget. Og så vokser de fra det. Den store er glad nu for at blive børstet og så skal han selv gør det, og det må han gerne   Men tandtråd? Nej tak, det er en alt for store kamp og vores børns tænderne er ikke tætte, der er rimelig plads mellem tænder til at kunne komme med tandbørsten.... 

Anmeld

5. februar 2011

EmOssA

Lærke90 skriver:

okay dem har jeg ikke hørt om, dem vil jeg da lige kigge på en dag. Men det lyder ikke til at så små børn bruger tandtråd

jeg tror alderen starter fra 3 år, men hvis du fra nu af vender dit barn til at bruge tandtråd vil det måske være en lettelse for dig i fremtiden ved brug af det,

Anmeld

5. februar 2011

Lærke90

EmOssA skriver:

jeg tror alderen starter fra 3 år, men hvis du fra nu af vender dit barn til at bruge tandtråd vil det måske være en lettelse for dig i fremtiden ved brug af det,

Det er selvfølgelig rigtig nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.