Fordele ved IKKE at få kønnet at vide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

A&F

Suzie-Q skriver:

Vi har besluttet os for ikke at få kønnet at vide, vi er lidt "gammeldagse", vi vil gerne ha' den der "det er en piiige/dreeeng" af JM, når barnet fødes

Men hvad ser I af fordele ved ikke at få kønnet at vide?

Tillykke med jeres kommende barn.

Min mand og jeg vil heller ikke vide det. Det er nok mere min mand, der helst ikke vil vide det, hvorimod jeg godt kunne tænke mig at vide om der gemmer sig en dreng eller pige, så vi kan købe blåt eller lyserødt.  Men der er jo så få overraskelser i livet, derfor vil vi gerne overraskes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Livsmor

Begge gange har vi ventet med spænding :O) Det eneste minus ved ikke at vide kønnet, er at man næsten ikke kan få noget neutralt tøj. Men det kan jo også være en fordel, så spare man sikkert en masse penge.......................

Anmeld

31. januar 2011

Tkcuf

Vi tænkte slet ikke på at spørge- vi ville bare hører om de var sunde og raske Og det var de heldigvis begge to <3

Jeg synes det er mest spændene ikke at vide det, jeg vil jo heller ikke vide hvad min fødselsdagsgave er før jeg får den vel

Anmeld

31. januar 2011

oo

altså...vi valgte ikke at få det at vide og det vil vi heller ikke vide i fremtiden.uanset hvem der kommer ELSKER vi dem, og vi har ikke på den måde behov for at gå og vende os til "en dreng" eller "en pige". når det handler om indkøb til baby, så gør det absolut ingen forskel for os, da vi slet ikke operere med pigeting/drengeting herhjemme

så jeg kan ikke se fordelen ved at få det at vide!

det eneste vi har brug for at vide mens baby ligger i maven er, at det er et sundt og raskt barn der udvikler sig som det skal

Anmeld

31. januar 2011

Hansen97

Ved den første valgte vi ikke at få det at vide men vente til fødselen.. 2. gang ville vi have det at vide.. man kan sige at det er forventningens glæde begge ting. Når man ikke ved hvad det bliver spekulerer man og gætter på hvad det bliver. Når man ved hvad det bliver begynder man at tænke over hvordan h*n ser ud..

Jeg syntes helt ærligt at man skal prøve begge dele ;-)

Anmeld

31. januar 2011

Nadia&Daniel

Fordelen hos os var: at overraske familien når man havde født. Så folk virkelig var nysgerrige når man ringede

Vi var glade for at vi ikke vidste det, for det endte med planlagt kejsersnit for os, og vist vi havde kendt kønnet, havde vi kendt: kønnet, dato og næsten tidspunket. Ergo næsten INGEN overraskel overhovedet for nogen.

Og det var virkelig en overraskel, for næsten alle sagde at jeg havde en drengemave, og jeg IKKE ville få en pige. Og hvad fik vi: en PIGE

Anmeld

31. januar 2011

<3

Jeg synes tit man hører om at folk har fået et køn afvide og så ender det med det andet.

Jeg personligt kender to par der har oplevet det.

Derfor mere end noget andet bør man vente

Anmeld

31. januar 2011

tinasmor

af fordele vil jeg sige at det skulle være den overraskelse som er en af de få ting i livet som virkelig ville være kæmpe store.

Vi har dog valgt at få det af vide begge gange. Jeg er for nysgerrig og personligt føler jeg bedre, at jeg kan bonde med barnet i maven og f.eks kalde det hende istedet for baby eller den. Vi har begge gange fundet navnet når vi fandt ud af om det er en dreng eller pige og så konsekvens kaldt den det når vi snakkede om det. Så føler jeg det allerede er vores "barn" mere end bare noget der flyder rundt i mavsen

Anmeld

31. januar 2011

esrt

fordelen ved ikke at få kønnet afvide, ja der er jo nok kun en. Oplevelsen!

selvføleglig er det dejligt at gå og gøre klar, når man ved hvad det er, men bliver det ikke meget mere spændende når man ikke ved det? bare gå og købe småligt ind i neutrale farver.

Og når så endelig dagen kommer, hvor veerne starter, og man går i fødsel. så ligger man der, og presser og bare glæder sig til at finde ud af, hvad det er for et lile væsen der kommer til en Dreng eller pige.

Jeg synes i hvert fald det var fantastisk og vil heller ikke få kønnet af vide næste gang. For den oplevelse er helt ubeskriveligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.