Fordele ved IKKE at få kønnet at vide?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.186 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

Suzie-Q

Vi har besluttet os for ikke at få kønnet at vide, vi er lidt "gammeldagse", vi vil gerne ha' den der "det er en piiige/dreeeng" af JM, når barnet fødes

Men hvad ser I af fordele ved ikke at få kønnet at vide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi valgte begge gange heller ikke, at få kønnet afvide. Det er blevet så moderne, at man skal vide det og kan købe lyserødt eller lyseblåt

Umiddelbart var der for os ingen fordel ved ikke, at vide kønnet (især 2. gang)

Anmeld

30. januar 2011

Suzie-Q

MoarHvidovre skriver:

Vi valgte begge gange heller ikke, at få kønnet afvide. Det er blevet så moderne, at man skal vide det og kan købe lyserødt eller lyseblåt

Okay, hvad er så grunden til, at I ikke fik det at vide, hvis ikke I kunne se nogle fordele ved det?

Anmeld

30. januar 2011

Hasselnødden

MoarHvidovre skriver:

Vi fik det at vide af ren og skær nysgerrighed (som små børn juleaftensdag) og havde absolut ingen tanker om hverken lyserødt eller lyseblåt  Vi elsker regnbuens farver, så det havde vores barn fået uanset  

Anmeld

30. januar 2011

LinLin

Ser ingen fordele ved det

Jeg tror da man bliver lige overrasket/glad uanset om man får det at vide under graviditeten eller ved fødslen!

Anmeld

30. januar 2011

B&J

vi valgte ikke af få kønnet afvide fordi, bare det var et sundt og rask barn så er jeg lige glad med kønnet og vi købte en masse lækkert tøj der ikke var blå eller lyserrød

og har aldrig oplevet noget mere fantastisk føde sit barn og vente på de 2sek følels som 2år af få afvide hvad kønnet var det var så spænde og stort

Anmeld

30. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Suzie-Q skriver:

Okay, hvad er så grunden til, at I ikke fik det at vide, hvis ikke I kunne se nogle fordele ved det?

Vi valgte ikke, at få det afvide da vi godt kunne vente 9 mdr. på, at finde ud af hvad vi fik  Synes det er en del af det, at være gravid, at gå og være spændt.

Vi synes det er fantastisk alle de ting man kan se ved nf og md, men for os var det vigtigst, at vi skulle have et rask barn og ikke hvad køn det var

Anmeld

30. januar 2011

ESV

Suzie-Q skriver:

Vi har besluttet os for ikke at få kønnet at vide, vi er lidt "gammeldagse", vi vil gerne ha' den der "det er en piiige/dreeeng" af JM, når barnet fødes

Men hvad ser I af fordele ved ikke at få kønnet at vide?

Vi fik heller ikke kønnet af vide, det skulle være en overraskelse!! Det var så fedt at få sit ny fødte barn op på maven og selv se hvad det var for en der havde tumlet rundt i maven i 9 måneder.

Det havde så absolut også en økonomisk fordel. Der er en MEGET begrænset mængde kønsneutralt tøj på marked så jeg købte ikke ret meget mens jeg var gravid!! Og med alt det vi fik efter fødslen er jeg glad for at have sparet de penge (selv om man jo ikke kan regne emd at få det store, jeg var MEGET overvældet over hvor meget vi fik..)

Anmeld

30. januar 2011

Suzie-Q

B&J skriver:

vi valgte ikke af få kønnet afvide fordi, bare det var et sundt og rask barn så er jeg lige glad med kønnet og vi købte en masse lækkert tøj der ikke var blå eller lyserrød

og har aldrig oplevet noget mere fantastisk føde sit barn og vente på de 2sek følels som 2år af få afvide hvad kønnet var det var så spænde og stort

Ja, det er da også lidt det, jeg tænker, en ekstra spænding ved at føde, at man samtidig finder ud af om man får en lille dreng eller en lille pige.. Tror ihvertfald at det for mig vil gøre oplevelsen mere intens.

Anmeld

30. januar 2011

B&J

Suzie-Q skriver:

Ja, det er da også lidt det, jeg tænker, en ekstra spænding ved at føde, at man samtidig finder ud af om man får en lille dreng eller en lille pige.. Tror ihvertfald at det for mig vil gøre oplevelsen mere intens.

nemlig.... tænk af gå i hele 9mdr uden af vide kønnet men opbygge så stor en kærlighed til sit barn uden af vide hvad det er syntes det er helt fantastisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.