Jeg vil gerne prøve at lave en flot kage, men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

Mi

Valkyrien skriver:

Lyder som en god idé

En 30 cm x 30 cm giver godt 35 portioner. Så det er vist lidt for meget

Og hvis du pakker fondanten godt sammen hver gang du har brugt det, kan det holde i meget lang tid.

Er det meget nemmere at arbejde med fondant, mmf eller marcipan?  Elsker nemlig marcipan og har 500g liggende, som jeg måske godt kunne betrække med. Farven er bare så kedelig og ville jo gerne have en flot farvet kage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Manakauapo

MarianneSonne skriver:

Er det meget nemmere at arbejde med fondant, mmf eller marcipan?  Elsker nemlig marcipan og har 500g liggende, som jeg måske godt kunne betrække med. Farven er bare så kedelig og ville jo gerne have en flot farvet kage.

Altså jeg kan bare ikke arbejde med marcipan. Det er alt for blødt, og klistrer alt for meget. Men hvis du gerne vil have det på, kan du jo farve det ind med nogle pastafarver

Jeg ville til enhver tid bruge fondant.

Anmeld

30. januar 2011

Mi

Valkyrien skriver:

Altså jeg kan bare ikke arbejde med marcipan. Det er alt for blødt, og klistrer alt for meget. Men hvis du gerne vil have det på, kan du jo farve det ind med nogle pastafarver

Jeg ville til enhver tid bruge fondant.

Jeg har prøvet at arbejde med fondant en enkel gang på arbejde. Der lavede vi flere tusinde blomster til en mange meter lang kage, og børnene kom i gunnies rekordbog med kagen . Det var faktisk rigtig godt at arbejde med, syntes bare at det smagte lidt kunstigt. Jeg vil lige kigge efter noget pastafarve og se hvad det koster.

Hvor meget fondant skal man bruge til sådan en kage på 20-25cm i diameter.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. januar 2011

Manakauapo

MarianneSonne skriver:

Jeg har prøvet at arbejde med fondant en enkel gang på arbejde. Der lavede vi flere tusinde blomster til en mange meter lang kage, og børnene kom i gunnies rekordbog med kagen . Det var faktisk rigtig godt at arbejde med, syntes bare at det smagte lidt kunstigt. Jeg vil lige kigge efter noget pastafarve og se hvad det koster.

Hvor meget fondant skal man bruge til sådan en kage på 20-25cm i diameter.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg ville sige en 800 gram. Og så er der vist også til lidt pynt

Anmeld

30. januar 2011

Mi

Valkyrien skriver:

Jeg ville sige en 800 gram. Og så er der vist også til lidt pynt

Tak for det. Det vil jeg da ligge snuse lidt rundt og kigge efter på nettet og også få lidt inspiration i jeres fantastiske kager

Anmeld

30. januar 2011

Manakauapo

MarianneSonne skriver:

Tak for det. Det vil jeg da ligge snuse lidt rundt og kigge efter på nettet og også få lidt inspiration i jeres fantastiske kager

Jeg glæder mig til at se resultatet

Anmeld

30. januar 2011

tahj69

Hej. Jeg er også ny kagebager - har lavet 4 kager indtil videre, og er vild med det ! Jeg har kun prøvet at lave mit eget MMF - d.v.s. smeltede marshmellows rørt med florsukker, og jeg er imponeret over hvor utroligt simpelt det er at lave , og arbejde med. Jeg har ikke prøvet det færdigkøbte Fondant, men du kan roligt kaste dig over MMF, det kræver intet ! :-) Vi glæder os til at se dine kager. held og lykke.

Anmeld

30. januar 2011

Mi

tahj69 skriver:

Hej. Jeg er også ny kagebager - har lavet 4 kager indtil videre, og er vild med det ! Jeg har kun prøvet at lave mit eget MMF - d.v.s. smeltede marshmellows rørt med florsukker, og jeg er imponeret over hvor utroligt simpelt det er at lave , og arbejde med. Jeg har ikke prøvet det færdigkøbte Fondant, men du kan roligt kaste dig over MMF, det kræver intet ! :-) Vi glæder os til at se dine kager. held og lykke.

Er det dyrt at lave? Jeg er jo hjemmegående uden indtægt, så prisen er jo også afgørende, desværre

Anmeld

30. januar 2011

SD21

MarianneSonne skriver:

Er det dyrt at lave? Jeg er jo hjemmegående uden indtægt, så prisen er jo også afgørende, desværre

Det er billigere at lave MMF end at købe færdig fondant !

Anmeld

30. januar 2011

Mi

SD21 skriver:

Det er billigere at lave MMF end at købe færdig fondant !

Så tror jeg at jeg prøver det inden jeg laver den endelige kage. Sidder og tjekker opskrifter og det skal da lige prøves

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.