Jeg vil gerne prøve at lave en flot kage, men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.605 visninger
25 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

Mi

i må altså lige hjælpe mig lidt

Jeg vil jo betrække den med fondant, men har ikke råd til at betale en formue for det. Jeg har set denne hollanske hjemmeside herinde, men der er jo flere forskellige slags fondant at vælge imellem. Ved i hvilket der er bedst og har i bestilt fra hjemmesiden før?

Hvor meget fondant skal man bruge til at overtrække en firkantet kage til ca 15 personer. Regner med at den skal være ca 30*30 cm. Måske lidt større?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/index.php?cPath=53_55

Håber der sidder nogle friske kagepiger bag tastaturet

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Manakauapo

Jeg har brugt købe-MMF’en i lang tid. Den er super lækker at arbejde med. Så den vil jeg klart anbefale. Jeg vil glæde mig til at se kager fra dig

Anmeld

30. januar 2011

Mi

Valkyrien skriver:

Jeg har brugt købe-MMF’en i lang tid. Den er super lækker at arbejde med. Så den vil jeg klart anbefale. Jeg vil glæde mig til at se kager fra dig

Hvor køber du det?

Jeg skal have tøsefrokost sidst i feb og vil jo gerne servere sådan en flot kage  Tænkte at jeg ville starte med at pynte den med blomster eller ligne udstikkere eller hjerter. Hvor meget skal man bruge og hvad er forskellen på fondant og mmf?

Anmeld

30. januar 2011

JustinsMoar

Jeg køber fondant i Kagebutikken.dk , og det fortsætter jeg med fordi de formår at få deres fondant til at smage fantastisk!

Kan ikke huske prisen. Køber altid en 5 kg. spand.

Anmeld

30. januar 2011

Mi

JustinsMor skriver:

Jeg køber fondant i Kagebutikken.dk , og det fortsætter jeg med fordi de formår at få deres fondant til at smage fantastisk!

Kan ikke huske prisen. Køber altid en 5 kg. spand.

Hvor meget bruger man så til en kage?

Anmeld

30. januar 2011

Manakauapo

MarianneSonne skriver:

Hvor køber du det?

Jeg skal have tøsefrokost sidst i feb og vil jo gerne servere sådan en flot kage  Tænkte at jeg ville starte med at pynte den med blomster eller ligne udstikkere eller hjerter. Hvor meget skal man bruge og hvad er forskellen på fondant og mmf?

Køber det ved De Leukste Taarten Shop i Holland. De er meget billigt, og de er hurtige. Kan klart anbefale dem.
Mange herinde betegner fondant, som den masse man køber, mens MMF er en masse man selv laver af skumfiduser, flormelis, olie og vand.

Jeg vil anbefale dig at købe overtrækket færdigt første gang, så du kan få lidt føling med det.

Og så lyder din plan, som en super god plan! Blomster er ikke sådan at kimse af

Hvor stor vil du lave din kage? Så skal jeg give dig et bud på hvor meget du skal bruge.

Anmeld

30. januar 2011

Mi

Valkyrien skriver:

Køber det ved De Leukste Taarten Shop i Holland. De er meget billigt, og de er hurtige. Kan klart anbefale dem.
Mange herinde betegner fondant, som den masse man køber, mens MMF er en masse man selv laver af skumfiduser, flormelis, olie og vand.

Jeg vil anbefale dig at købe overtrækket færdigt første gang, så du kan få lidt føling med det.

Og så lyder din plan, som en super god plan! Blomster er ikke sådan at kimse af

Hvor stor vil du lave din kage? Så skal jeg give dig et bud på hvor meget du skal bruge.

Det er også det sted jeg har kigget, for det er billigere end kagebutikken og koster ikke ret meget mere i porto.

Jeg skal bage til ca 10-12 personer og regnede med en kage på ca 30*30cm eller måske lidt større. De spiser nok en del, og jeg vil hellere have for meget end for lidt.

Hvor lang tid kan fondanten holde sig, åbnet og uåbnet

Anmeld

30. januar 2011

Manakauapo

Det er også det sted jeg har kigget, for det er billigere end kagebutikken og koster ikke ret meget mere i porto.

Jeg skal bage til ca 10-12 personer og regnede med en kage på ca 30*30cm eller måske lidt større. De spiser nok en del, og jeg vil hellere have for meget end for lidt.

Hvor lang tid kan fondanten holde sig, åbnet og uåbnet

Det er ALT ALT for meget kage!  Ihvertfald hvis det er en 10 cm høj lagkage. En 20 cm x 20 cm ville være alt rigelig, selv hvis de spiser meget kage

Anmeld

30. januar 2011

Mi

Det er ALT ALT for meget kage!  Ihvertfald hvis det er en 10 cm høj lagkage. En 20 cm x 20 cm ville være alt rigelig, selv hvis de spiser meget kage

Nå for søren. Jamen så skal jeg måske alligevel bare lave en rund kage  De er også så flotte.

Anmeld

30. januar 2011

Manakauapo

MarianneSonne skriver:

Nå for søren. Jamen så skal jeg måske alligevel bare lave en rund kage  De er også så flotte.

Lyder som en god idé

En 30 cm x 30 cm giver godt 35 portioner. Så det er vist lidt for meget

Og hvis du pakker fondanten godt sammen hver gang du har brugt det, kan det holde i meget lang tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.