Barsel når man ik har noget arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

FruEllingsen

lulleh skriver:

jeg har dog arbejde. men er lige kommet på barseldagpenge og får ikke mere end 4700kr. fordi jeg er gift..

Hold da op det var ikke meget!!!! hvilken a-kasse har du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

FruEllingsen

lotchen skriver:

- eller ny-udlært-sats Ved ikke om det hedder det alle steder eller om det bare er vores a-kasse, der bruger det ord. Men det er den sum penge, du kan få når du lige er færdig, det er som regel færre penge end normalt, fordi du jo ikke har været i arbejde. Men fordi du har betalt til a-kassen, så kan du få dagpenge, bare en lavere sats. Prøv og hør dem ad, jeg ved slet ikke om din a-kasse bruger det

Mange tak for svar.

Anmeld

30. januar 2011

lulleh

Drømmer skriver:

Hold da op det var ikke meget!!!! hvilken a-kasse har du?

det faglig hus. men så længe jeg har arbejde er det arbejdet og kommunen der skal afgøre hvor meget jeg skal have..

Anmeld

30. januar 2011

FruEllingsen

lulleh skriver:

det faglig hus. men så længe jeg har arbejde er det arbejdet og kommunen der skal afgøre hvor meget jeg skal have..

Det var godt nok ikke mange penge de synes du skulle have

Anmeld

30. januar 2011

lulleh

Drømmer skriver:

Det var godt nok ikke mange penge de synes du skulle have

nej det synes jeg heller ikke. men håber godt nok det er en fejl. har flere gange ringet til kommunen og lagt flere beskeder. mangler næsten 10.000kr

Anmeld

30. januar 2011

FruEllingsen

lulleh skriver:

nej det synes jeg heller ikke. men håber godt nok det er en fejl. har flere gange ringet til kommunen og lagt flere beskeder. mangler næsten 10.000kr

Håber da godt nok det viser sig at være en fejl, og at du snart får fat i dem

Anmeld

30. januar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg er arbejdsløs dimittend og på barsel. Reglerne er:

Når du som nyuddannet er medlem af a-kassen og dermed har ret til dagpenge i en eller anden form, så har du også ret til barselsdagpenge. Barselsdagpenge vil være det samme beløb som du har ret til i almindelige dagpenge: jeg får som dimittend 82 % af den højeste sats, og det får jeg også i barselsdagpenge, selvom jeg er gift med en, der tjener ok. Dagpenge er ikke afhængig af ægteskabelig status - det er kun kontanthjælp.

Jeg fik i 2010 3085 kr. før skat om ugen - den er en anelse højere i 2011, men kan ikke huske hvor meget.

Du har ret til barselsdagpenge 4 uger før termin og 14 uger efter samt de 32 uger, man kan dele med sin mand.

Hvad du som elev har ret til i dagpenge, kan jeg ikke svare dig på, men det kan din a-kasse med garanti. Tror dog næppe det er mindre, end hvad jeg får. Håber det var svar, ellers spørg gerne.

Anmeld

31. januar 2011

FruEllingsen

cmks2007 skriver:

Jeg er arbejdsløs dimittend og på barsel. Reglerne er:

Når du som nyuddannet er medlem af a-kassen og dermed har ret til dagpenge i en eller anden form, så har du også ret til barselsdagpenge. Barselsdagpenge vil være det samme beløb som du har ret til i almindelige dagpenge: jeg får som dimittend 82 % af den højeste sats, og det får jeg også i barselsdagpenge, selvom jeg er gift med en, der tjener ok. Dagpenge er ikke afhængig af ægteskabelig status - det er kun kontanthjælp.

Jeg fik i 2010 3085 kr. før skat om ugen - den er en anelse højere i 2011, men kan ikke huske hvor meget.

Du har ret til barselsdagpenge 4 uger før termin og 14 uger efter samt de 32 uger, man kan dele med sin mand.

Hvad du som elev har ret til i dagpenge, kan jeg ikke svare dig på, men det kan din a-kasse med garanti. Tror dog næppe det er mindre, end hvad jeg får. Håber det var svar, ellers spørg gerne.

1000 tak for det gode svar

Det kunne helt sikkert bruges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.