Barsel når man ik har noget arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.234 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

FruEllingsen

Manden og jeg har snakket lidt fremtidsplaner her i weekenden

Og i den forbindelse har vi snakket om hvornår Marcus skal være storebror.

Jeg er færdig udd. kontor assistent i juni 2012, og som tingene ser ud nu vil det blive ret svært at få et arbejde.

Først var planen at vi først skulle have nr. 2 når jeg har fået fast arbejde. men nu har vi snakket om at få nr 2 når jeg er færdig i stedet.

Men hvordan er det egentlig med barsel når man ikke har noget arbejde? hvor meget får man, og hvad bliver det regnet ud fra?

Jeg er medlem af en akasse, ved ikke om det gør nogen forskel.

Så alle jer der har været på barsel, uden at have arbejde eller studie, fortæl gerne om jeres erfaring????!!!

Vil det være dumt af os at få bebs når jeg er færdig udlært??? vil det være bedre at vente til jeg har fast arbejde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Fines mor

Drømmer skriver:

Jeg er færdig udd. kontor assistent i juni 2012, og som tingene ser ud nu vil det blive ret svært at få et arbejde.

Først var planen at vi først skulle have nr. 2 når jeg har fået fast arbejde. men nu har vi snakket om at få nr 2 når jeg er færdig i stedet.

Men hvordan er det egentlig med barsel når man ikke har noget arbejde? hvor meget får man, og hvad bliver det regnet ud fra?

Så alle jer der har været på barsel, uden at have arbejde eller studie, fortæl gerne om jeres erfaring????!!!

Vil det være dumt af os at få bebs når jeg er færdig udlært??? vil det være bedre at vente til jeg har fast arbejde

Du kan få Barselsdagpenge, så der vil de gå ind og lave en beregning på hvormeget du kan få. Det skal jeg ikke gøre mig klog på hvormeget er.

Men det kan jo være, at jobmarked ser anderledes ud i 2012.

Anmeld

30. januar 2011

FamilienSørensen

Drømmer skriver:

Hejsa du kan jo få dagpenge fra A-kasse når du er færdig uddannet. Jeg ved desværre ikke hvordan det er.

Jeg er selv på kontanthjælp og efter 12. svangerskabsuge får man 10044 kr man går på barsel i en måned før termin og får når man skal på barsel 13640. Man har på kontanhjælp den måned før terminen, 14 uger også de 32 fælles uger.

Håber det kan hjælpe lidt kram

Anmeld

30. januar 2011

klmf

Jeg ville da ringe til a-kassen og få satserne og vilkårene der, du må da være berettiget til barselsdagpenge. Måske på dimittendsats?

Anmeld

30. januar 2011

Lone Jakobsen

kan desværre ikke hjælpe dig med et svar.... men synes tanken om en mini Marcus er super dejlig

Anmeld

30. januar 2011

FruEllingsen

Jacob&Kusuma skriver:

Hejsa du kan jo få dagpenge fra A-kasse når du er færdig uddannet. Jeg ved desværre ikke hvordan det er.

Jeg er selv på kontanthjælp og efter 12. svangerskabsuge får man 10044 kr man går på barsel i en måned før termin og får når man skal på barsel 13640. Man har på kontanhjælp den måned før terminen, 14 uger også de 32 fælles uger.

Håber det kan hjælpe lidt kram

1000 tak for svar

Anmeld

30. januar 2011

FruEllingsen

lotchen skriver:

Jeg ville da ringe til a-kassen og få satserne og vilkårene der, du må da være berettiget til barselsdagpenge. Måske på dimittendsats?

hvad er dimittendsats?

Anmeld

30. januar 2011

FruEllingsen

nutche skriver:

kan desværre ikke hjælpe dig med et svar.... men synes tanken om en mini Marcus er super dejlig

Hvor er du sød Lone

Anmeld

30. januar 2011

klmf

- eller ny-udlært-sats Ved ikke om det hedder det alle steder eller om det bare er vores a-kasse, der bruger det ord. Men det er den sum penge, du kan få når du lige er færdig, det er som regel færre penge end normalt, fordi du jo ikke har været i arbejde. Men fordi du har betalt til a-kassen, så kan du få dagpenge, bare en lavere sats. Prøv og hør dem ad, jeg ved slet ikke om din a-kasse bruger det

Drømmer skriver:

hvad er dimittendsats?

Anmeld

30. januar 2011

lulleh

jeg har dog arbejde. men er lige kommet på barseldagpenge og får ikke mere end 4700kr. fordi jeg er gift..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.