Hjælp til Ret med kylling strimler :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.525 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. januar 2011

bullerbassen

Skiferien står for døren og jeg skal have lavet en ret med kylling strimler

Tænkte på en slags sammenkogt ret, skal kunne fryses ned da det skal laves og fryses ned...

Nogen som har en GOD opskrift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

LLN

Du kan lave det som kylling i karry, men vent med at jævne det til det bliver varmet.

Anmeld

30. januar 2011

bullerbassen

LLN skriver:

Du kan lave det som kylling i karry, men vent med at jævne det til det bliver varmet.

Det plejer jeg at lave når det er kylling men da der også står boller i karry på menuen i ugen - ville jeg gerne lave nået andet

Anmeld

30. januar 2011

loppen82

bullerbassen skriver:

Skiferien står for døren og jeg skal have lavet en ret med kylling strimler

Tænkte på en slags sammenkogt ret, skal kunne fryses ned da det skal laves og fryses ned...

Nogen som har en GOD opskrift

Kylling i Cola... det smager rigtig godt.

Anmeld

30. januar 2011

Noneother

Du kan ta´500g Kylling, 1pk. bacon i tern, 1 løg og hvidløg og rist på en pande.

Derefter tilsætter du en dåse tomatpasta og madlavningsfløde efter behov. S´følig krydderier. Næsten lige inden servering tilsættes nogle frosne ærter.

Serveres med (brune) ris.

Det er bare SÅ lækkert!  -og det mætter for sindsygt.

Anmeld

30. januar 2011

bullerbassen

Noneother skriver:

Du kan ta´500g Kylling, 1pk. bacon i tern, 1 løg og hvidløg og rist på en pande.

Derefter tilsætter du en dåse tomatpasta og madlavningsfløde efter behov. S´følig krydderier. Næsten lige inden servering tilsættes nogle frosne ærter.

Serveres med (brune) ris.

Det er bare SÅ lækkert!  -og det mætter for sindsygt.

mmm det lyder lækkert -

Tomatpasta ?? er det tomat pure eller

Hvilken krydderier bruger du ??

Anmeld

30. januar 2011

Noneother

bullerbassen skriver:

mmm det lyder lækkert -

Tomatpasta ?? er det tomat pure eller

Hvilken krydderier bruger du ??

Det er de der minidåser med meget koncentreret tomat. Det og fløden gør at sovsen blir meget tyk og cremet uden at jævne.

Jeg bruger salt, peper paprika og evt. en smule oregano.

Anmeld

30. januar 2011

bullerbassen

Noneother skriver:

Det er de der minidåser med meget koncentreret tomat. Det og fløden gør at sovsen blir meget tyk og cremet uden at jævne.

Jeg bruger salt, peper paprika og evt. en smule oregano.

Super tak

Anmeld

30. januar 2011

mor_sabina

Må lige tilføje at den opskrift bare er for lækker Ellers har jeg også en lækker opskrift på kylling i kokos.

Brun ca. 400 g kylling (der svarer til to kyllingefilletter) med løg og karry (her kan også tilsættes lidt frisk ingefær), tilsæt grøntsager (jeg bruger grønne bønner, gulerødder og peberfrugt) herefter tilsættes 3/4 dåse kokosmælk og 2 dl hønseboullion. Jævnes efter behov og smages til med salt. Server med ris. Mmm jeg laver altid ekstra stor portion og fryser det ned.

Anmeld

30. januar 2011

bullerbassen

mor_sabina skriver:

Må lige tilføje at den opskrift bare er for lækker Ellers har jeg også en lækker opskrift på kylling i kokos.

Brun ca. 400 g kylling (der svarer til to kyllingefilletter) med løg og karry (her kan også tilsættes lidt frisk ingefær), tilsæt grøntsager (jeg bruger grønne bønner, gulerødder og peberfrugt) herefter tilsættes 3/4 dåse kokosmælk og 2 dl hønseboullion. Jævnes efter behov og smages til med salt. Server med ris. Mmm jeg laver altid ekstra stor portion og fryser det ned.

mmmm det lyder nu også lækker især med grønsager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.