Forslag til navnegivnings ritualer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

oo

Rosa holdt også en alternativ fest...hun lagde den et sted herinde...måske kan hun finde den frem til jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

thilde-tusindfryd

Tjuhl skriver:

Rosa holdt også en alternativ fest...hun lagde den et sted herinde...måske kan hun finde den frem til jer

Ja. Hvem er Rosa ?

Anmeld

30. januar 2011

oo

thilde-tusindfryd skriver:

Ja. Hvem er Rosa ?

jamen hun hedder bare rosa herinde (det er hende der har Jonathan, hvis det sir dig noget?)....ellers søg på "Rosa"

Anmeld

31. januar 2011

thilde-tusindfryd

Er der ikke flere, der har nogle gode ideer og fortællinger om, hvad de gør ?

Anmeld

31. januar 2011

Siil

Jeg kan fortælle lidt om min datters navngivningsfest. Hun er nu 12 år gammel og det er jo lang tid siden, men jeg har tænkt mig at holde samme slags fest også for min ny lille datter, som runder det første år i majmåned.
Vi holdte fest for min ældste først når hun var 1 år gammel. Jeg er ikke medlem af folkekirke og heller ikke døbt, og min datters far er ikke troende muslim. I hans hjemland er traditionen, at holde et stort 1 års fødselsdag, hvor der er inviteret familie og
venner, og der er selvfølgelig masser af mad og drikkelser. Som forældre, vælger man 1-2 personer af familien eller venner, som bliver barnets "fætre" (lidt ligesom i kirke) og som lover at beskytte og passe på barnet hele dets barndom. Så klippes der en lok af hår fra barnet, og den beholdes af "fætre" som bevis på deres løfte.
Alt det foregik derhjemme, uden præster eller andre lignende personer. Jeg synes selv, at det er dejligt at holde sådan en uformel fest til barnet, men samtidig er der også seriøsitet bag traditionen af løftet.
I min datters tilfælde, så havde hun en "fætter". Hendes onkel fra farmors side, som er beklageligvis død nu. Men indtil han levede, sendte han altid små gaver til hende og var tæt tilknyttet til hende.
Måske er her en lille ide til en ny tradition i jeres familie?!
Pøj-pøj...

Anmeld

31. januar 2011

Pige2009

I kunne synge nogle bestemte sange eller lign.

Anmeld

31. januar 2011

thilde-tusindfryd

Hej

Tak for jeres input. Dejligt at høre lidt forskellige bud....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.