18 mdr og meget tryghedssøgende, men kun derhjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

Mumto3

Jeg synes det lyder som en sund og naturlig reaktion fra Liams side. Han er i en dp han er glad for og trives der, men han er stadig væk lille, og trænger til sin mor. Det er selvfølgelig ikke nemt for dig, fordi du ikke har tid til at sidde på gulvet og lege med ham indtil han skal spise.

jeg ser to løsninger: inddrag ham i madlavning og tøjvask, sådan at I laver noget SAMMEN! for små børn betyder det mindre om I leger eller 'arbejder', -og som bonus får du en dreng der er vænne til at hjælpe til derhjemme. Ligenu vil det være besværligt og al ting vil tage længere tid, men på lang sigt er det en kæmpe fordel at have en barn der deltager aktivt i det huslige.

Den anden løsning er en slynge, op på ryggen med ham og så har du hænderne frie, og han får sit morbehov dækket. Når han er fyldt op med mor, så beder han om at komme ned, og kan så lege selv igen (for nu savner han dig ikke mere).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Lone Jakobsen

her er Rasmus lige kommet over den "periode"

han er nu begyndt at lege selv igen. han hygger sig fint alene, og har ikke det samme behov for kontakt som han havde tidliger.

så mit råd må være at acceptere at han har mere behov for dig lige nu. tag ham med i det du laver og vis ham at det er okay at han vil være ved dig. det skal nok falde til ro. han slipper dig så snart han har mod på det igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.