Han ændre sig??? (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2011

tioyv

puha har selv været der, bare at det var min ex der var sådan, og det endte med at jeg gik fra ham fordi jeg følte mig fanget og havde brug for luft.

engang imellem tror jeg bare at man skal ha lidt luft for sig selv, ellers køre det bare i sur det hele.

gi ham lidt luft og lad ham være en drengerøv engang imellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

Mette 28

I de 9 år min mand og jeg har været sammen tror jeg vi max har været afsted i byen sammen en ja 10-15 gange, kan virkelig ikke se hvorfor man altid skal hænge op og ned af hinanden, det kvæler bare ens forhold.. jeg er selv jaloux men omvendt så gad jeg heller ikke at han krævede at være med mig overalt, og så ville mine veninder da bliver mega træt af at jeg slæbte ham med rundt, og det ville hans venner da helt sikkert også.. 

Tror ikke du skal tvivle på hans kærlighed til dig, selvom han siger fra nu, det er kun sundt at man er lidt væk fra hinanden, efter min mening som virkelig ikke er for at såre dig, så er du meget forkert på den når du låser ham så meget fast som du gør, og jeg kan godt forstår han trækker sig lidt væk. Når jeres barn kommer så kan i jo heller ikke bare tage afsted i byen sammen eller holde en masse fester hos jer, så er der jo lige en mere at tage hensyn til, her har vi en på 3½ og en mere på vej til April og vi har altid kunne gøre så vi kom afsted selv engang imellem. Nu hvor jeg venter mig igen så har min mand da også været i byen, skal så også siges han er DJ i weekenderne, men han har da været afsted med hans venner... Synes du skal give lidt slip og ja du vil nok hade det i starten, men fortæl ham hvordan du har det, men giv stadigt lidt slip...

Håber i finder ud af det 

Anmeld

29. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan godt se hvordan det burde være. Men jeg er så ræd for hvad der kan ske ved og lade ham gøre hvad han vil. For nogle år siden havde hans søster holdt en fest som han tog til alene, til festen var der et par af hans eks kærester da hans søster er venner med dem. Jeg hørte stort set ikke fra ham hele aften og han havde fortalt mig de ikke var der, så jeg tænkte bare at det var godt nok han kom lidt afsted selv og hyggede sig med sin familie og venner. Vi havde lavet en aftale om han skulle komme hjem og sove. Men han kom ikke hjem. Jeg kunne ikke få fat i ham. Så jeg ringede til hans fars telefon og kom til og snakke med min kæreste, han var MEGET fuld og ikke til og snakke med, i baggrunden hørte jeg en pige og spurgte ad hvem det var, jamen det var bare hans søster. Han kom så først hjem om aften. En uges tid senere fortalte han mig så at hans eks kæreste var der og han havde været i seng med hende. Så han slog op, en måneds tid efter fortalte han mig så at han ikke havde været mig utro men at det var den grund han og hans familie fandt på og fortælle mig for og slå op. Jeg er ikke ligefrem elsket i hans familie og han fortalte at grunden til han slog op var fordi hans familie havde overtalt ham til det, men han savnede mig og var ligeglad med deres mening nu. Senere har jeg hørt vidt forskellige ting fra hans familie og venner, nogen holder stadig fast i han gjorde det andre siger det var noget de fandt på. Jeg var meget splittet i lang tid men det er stort set lagt bag os, og det er kun et problem nu når han beder om og få lov til ting selv hvor jeg ikke må komme med.

Anmeld

29. januar 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg kan godt se hvordan det burde være. Men jeg er så ræd for hvad der kan ske ved og lade ham gøre hvad han vil. For nogle år siden havde hans søster holdt en fest som han tog til alene, til festen var der et par af hans eks kærester da hans søster er venner med dem. Jeg hørte stort set ikke fra ham hele aften og han havde fortalt mig de ikke var der, så jeg tænkte bare at det var godt nok han kom lidt afsted selv og hyggede sig med sin familie og venner. Vi havde lavet en aftale om han skulle komme hjem og sove. Men han kom ikke hjem. Jeg kunne ikke få fat i ham. Så jeg ringede til hans fars telefon og kom til og snakke med min kæreste, han var MEGET fuld og ikke til og snakke med, i baggrunden hørte jeg en pige og spurgte ad hvem det var, jamen det var bare hans søster. Han kom så først hjem om aften. En uges tid senere fortalte han mig så at hans eks kæreste var der og han havde været i seng med hende. Så han slog op, en måneds tid efter fortalte han mig så at han ikke havde været mig utro men at det var den grund han og hans familie fandt på og fortælle mig for og slå op. Jeg er ikke ligefrem elsket i hans familie og han fortalte at grunden til han slog op var fordi hans familie havde overtalt ham til det, men han savnede mig og var ligeglad med deres mening nu. Senere har jeg hørt vidt forskellige ting fra hans familie og venner, nogen holder stadig fast i han gjorde det andre siger det var noget de fandt på. Jeg var meget splittet i lang tid men det er stort set lagt bag os, og det er kun et problem nu når han beder om og få lov til ting selv hvor jeg ikke må komme med.

Sådan som jeg ser det:

1. Du bærer nag, lader være at tilgive ham, og lader det langsomt ødelægge jeres forhold.
2. Du tager en lang snak med ham om fortiden, vælger at lægge det bag dig, forny din tillid og kom videre. Du har jo ingen beviser for, at han har gjort det.
3. Du slår fast, at du ikke kan lægge fortiden bag dig, at du ikke kan tilgive ham, og at det altid vil være en hæmsko i jeres forhold, og så går du fra ham.

Så må du vælge en! Hvis han har været et svin og været utro tidligere, så må du enten tilgive og komme videre, eller lade det æde dig op - Og det er du ikke tjent med. Så må du gå fra ham.

At du holder ham fast i et jerngreb og gør, at han ikke kan trække vejret gør jo kun, at han higer mere og mere efter at gøre hvad der passer ham. Jeg har stået i samme situation med en x, og han sagde at han elskede mig, men at jo mere jeg kvalte ham, jo mere havde han behov for at føle sig fri og gøre hvad der passede ham. Og det er jo ikke det du ønsker, vel?

Din svigerfamilie er åbenbart ikke ret søde, men igen må du gøre op med dig selv, hvad du vil gøre. Du kan bede din kæreste sige til dem, at de bare har at lukke røven og acceptere dig (groft sagt), eller finde en anden løsning. At låse ham fast i et mega hårdt jerngreb er IKKE løsningen! 

Anmeld

29. januar 2011

bonanza

Min mening er at hvis han vil bolle uden om så gør han det! Lige meget hvor meget du "låser" ham inde/fast så hjælper det ikk, hvis det er det han vil, tro mig! Jeg taler af erfaring, og jo mere du holder på ham jo mere kan det være han får lyst til det, stol på ham og la ham gå i byen osv, med tiden vil du blive glad for det, hvordan ville du ha det hvis det var ham der holdt sådan på dig? Personligt ville jeg blive sindsyg. Pøj pøj med det

Anmeld

29. januar 2011

mor-til-vanessa

Secrets skriver:

Kære trådstarter,

Jeg siger ikke det her for at gøre dig ked af det, men jeg forstår godt din mand. Jeg kender, om nogen, til at kæmpe med en ekstrem jalousi, men jeg har også lært nu, at det ikke er vejen frem, men at jeg skal stole på min kæreste.

Det er helt naturligt at have brug for luft. Hvis han ikke har måtte tage i byen uden dig, hvis du har været der til hver evig eneste ting, så forstår jeg godt, at han har luft nu. Du siger du er højgravid. I får snart en lille: Så har han endnu mindre luft til lige at være sig selv, og hvis han har været bundet af dig hele tiden, så tror jeg da nok han er ved at blive lidt småskør Sådan ville jeg også have det.

"If you love someone, set them free, if they come back they're yours, if they don't, they never were".

Min kæreste og jeg har gået hjemme i et par mdr., fordi vi har haft ferie, og vi har da begge haft brug for alenetid! Så tog jeg hjem til min mor et par dage, så han kunne få lov at være mand og lave, hvad der passede ham. Han har været taget hjem til sine forældre, så jeg kunne have en alene tøseaften med eneret over fjerneren. Han har været i byen uden mig. Og det er fint. For det er NATURLIGT at have brug for at ånde og være sig selv!

Du må ikke klistre dig op af ham, for din egen skyld. Jeg har gjort det mange gange i mit liv, før jeg mødte min nuværende kæreste, og jeg har skræmt hver og én af dem væk. Jeg siger det ikke for at gøre dig bange, men for at få dig til at forstå alvoren i, at vi alle har brug for luft. Jeg kan ikke se, at det er så frygteligt, at han tager til sin egen familie i stedet for med ud til din. Og jeg synes, at det er rigtig synd, at han ikke må tage ud med vennerne, men er nødt til at holde fest hjemme for at gøre dig glad. Hvis du tænker meget over det, kan du så ikke selv se det? Jeg kan godt følge dig i, at du er gravid og gerne vil have, at det holder, men hvis du låser ham fast, ikke lader ham være sig selv, og konstant viser ham, at du ikke stoler på ham, så er der først dér risiko for at skubbe ham væk. Ikke at det nødvendigvis sker, men risikoen er der.

Giv ham luft! Vis ham tillid! Hvis han knuser din tillid, var han jo alligevel ikke det værd til at starte med, vel?

var lige ved at skrive det samme

til ts: synes om de andre også siger, at du skal give ham noget luft. hvis jeg havde en kæreste om hele tiden ville lave noget med mig, jeg aldrig fik lov at være alene og med mine veninder, gå i byen engang imellem og te mig ondsvagt, ja så ville jeg blive virkelig skør.

vi har alle brug for alene tid, eller tid uden kæresten. det får du også selv brug for når den lille kommer

Anmeld

30. januar 2011

Pige2009

Jeg tror ganske enkelt, han lige skal ud og have den sidste luft inden det for alvor går løs med babyen, for så vil det hele dreje sig om den. Jeg tror, det er en ganske naturlig reaktion og har oplevet flere mænd gøre det samme

Giv det tid indtil du har født og se, hvad der derefter sker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.