Secrets skriver:
Kære trådstarter,
Jeg siger ikke det her for at gøre dig ked af det, men jeg forstår godt din mand. Jeg kender, om nogen, til at kæmpe med en ekstrem jalousi, men jeg har også lært nu, at det ikke er vejen frem, men at jeg skal stole på min kæreste.
Det er helt naturligt at have brug for luft. Hvis han ikke har måtte tage i byen uden dig, hvis du har været der til hver evig eneste ting, så forstår jeg godt, at han har luft nu. Du siger du er højgravid. I får snart en lille: Så har han endnu mindre luft til lige at være sig selv, og hvis han har været bundet af dig hele tiden, så tror jeg da nok han er ved at blive lidt småskør
Sådan ville jeg også have det.
"If you love someone, set them free, if they come back they're yours, if they don't, they never were".
Min kæreste og jeg har gået hjemme i et par mdr., fordi vi har haft ferie, og vi har da begge haft brug for alenetid! Så tog jeg hjem til min mor et par dage, så han kunne få lov at være mand og lave, hvad der passede ham. Han har været taget hjem til sine forældre, så jeg kunne have en alene tøseaften med eneret over fjerneren. Han har været i byen uden mig. Og det er fint. For det er NATURLIGT at have brug for at ånde og være sig selv!
Du må ikke klistre dig op af ham, for din egen skyld. Jeg har gjort det mange gange i mit liv, før jeg mødte min nuværende kæreste, og jeg har skræmt hver og én af dem væk. Jeg siger det ikke for at gøre dig bange, men for at få dig til at forstå alvoren i, at vi alle har brug for luft. Jeg kan ikke se, at det er så frygteligt, at han tager til sin egen familie i stedet for med ud til din. Og jeg synes, at det er rigtig synd, at han ikke må tage ud med vennerne, men er nødt til at holde fest hjemme for at gøre dig glad. Hvis du tænker meget over det, kan du så ikke selv se det? Jeg kan godt følge dig i, at du er gravid og gerne vil have, at det holder, men hvis du låser ham fast, ikke lader ham være sig selv, og konstant viser ham, at du ikke stoler på ham, så er der først dér risiko for at skubbe ham væk. Ikke at det nødvendigvis sker, men risikoen er der.
Giv ham luft! Vis ham tillid! Hvis han knuser din tillid, var han jo alligevel ikke det værd til at starte med, vel?

til ts: synes om de andre også siger, at du skal give ham noget luft. hvis jeg havde en kæreste om hele tiden ville lave noget med mig, jeg aldrig fik lov at være alene og med mine veninder, gå i byen engang imellem og te mig ondsvagt, ja så ville jeg blive virkelig skør.
vi har alle brug for alene tid, eller tid uden kæresten. det får du også selv brug for når den lille kommer