Han ændre sig??? (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg har brug for nogle råd af jer dejlige kvinder. Jeg er højgravid og skal føde snart. Men her den sidste måneds tid har min kæreste ændret sig meget. Jeg har altid været meget jaloux og nervøs for og miste ham. Vi har alt den tid vi har været sammen fundet ud af det så jeg ikke havde noget og være nervøs for, altså han tager aldrig i byen uden mig og det har altid fungeret og han ville have mig med til alt. Men her den sidste måneds tid er han begyndt og sige at han har brug for og komme ud og lave noget for sig selv med vennerne osv. I december havde vi en aftale med min familie som vi havde sagt ja til selvom der også var en fødselsdag i hans familie samme dag, men han ville gøre det for min skyld. En dag inden begynder han og snakke om at han har tænkt sig og tage med sin familie og så kunne jeg tage med min, for han havde brug for og være lidt selv med sin familie, det skuffede mig meget fordi jeg havde en forventning om han endelig gjorde noget for mig uden nogen grund. Det er første gang vi har gjort sådan noget hver for sig. Derefter har han stadig snakket meget om at han har brug for det og det, så jeg har arrangeret alt muligt som vi ikke plejer i håb om det kunne gøre ham glad. Da det er sjældent vi spiser hos hans familie sørgede jeg for vi kom det, vi tog en tur i svømmehalen som han elsker selvom det er meget mod min vilje nu hvor jeg er så stor og han har holdt fest og det ene og det andet. Men det er stadig ikke nok. Han har brug for og komme ud og være 'drengerøv' med vennerne uden mig. Jeg er ikke glad for og skal lade ham gøre det, da de venner han vil være sammen med er den slags fyre der tager i byen for og score og lave ballade og er min kæreste fuld nok er jeg bange for hvad de kan få ham til. Men jeg har så snakket med ham om det og han begyndte så og snakke om at han ikke behøvede hvis han fik lov og holde en fest med sine venner hos os. Det er jeg så gået med til for og undgå han tager i byen. Jeg forstår ikke hvorfor alt dette pludselig er sådan en stor trang for ham og især nu hvor han står og skal være far og have ansvar??? Hvad så når babyen er kommet, hvad vil han så ikke forlange for og 'komme væk'??? Nogen råd eller kloge ord??? Det skal lige siges at graviditeten er planlagt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

lisesp83

Det jeg siger nu, er af min bedste mening.

Jeg tror simpelthen du låser ham for meget fast til dig. Man har virkelig brug for tid hver for sig engang imellem, også selvom man har barn eller snart får barn sammen.

Vi har en datter på 9 mdr herhjemme, men vi sørger for, at vi af og til lige får et pusterum, både sammen og hver for sig.

Pas på du ikke kommer til at skubbe ham fra dig. .. Jeg tror ikke du skal lægge noget i din jalousi. Hvis han har brug for at være sammen med hans familie lidt alene, så lad ham.

Anmeld

29. januar 2011

Fru'Rugaard

Måske prøver han dig af? - Fordi når babyen kommer kan i jo ikke gøre alt sammen? - F.eks. at handle, eller hvis i skal til fødselsdag og baby måske er syg, jamen så kunne en af jer bare tage afsted.
Men, tillid er jo meget vigtigt i et forhold.
Har han gjort noget, der gør at du er jaloux?

Rikke - Mor til Maja på 10 mdr.

Anmeld

29. januar 2011

TinaPina

Tror du ikke han bare lige skal have lidt luft, så han bedre har overskud til at være der når den lille kommer?

Han har vel lige noget drengerøv han skal have vinket farvel til inden han bliver far. Ikke, at man ikke kan være drengerøv OG far, men det der far kommer jo i første række. Jeg ville ikke tage det særlig tungt.

Jeg synes dog at du skal give slip på ham. Jeg ville føle mig kvalt i et forhold hvor jeg ikke kunne gøre som jeg ville uden at "spørge om lov". Og det ville ikke holde i længden. Det er jo dig der har et jalousiproblem, ikke ham. Derfor må du arbejde med det.

Anmeld

29. januar 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg har brug for nogle råd af jer dejlige kvinder. Jeg er højgravid og skal føde snart. Men her den sidste måneds tid har min kæreste ændret sig meget. Jeg har altid været meget jaloux og nervøs for og miste ham. Vi har alt den tid vi har været sammen fundet ud af det så jeg ikke havde noget og være nervøs for, altså han tager aldrig i byen uden mig og det har altid fungeret og han ville have mig med til alt. Men her den sidste måneds tid er han begyndt og sige at han har brug for og komme ud og lave noget for sig selv med vennerne osv. I december havde vi en aftale med min familie som vi havde sagt ja til selvom der også var en fødselsdag i hans familie samme dag, men han ville gøre det for min skyld. En dag inden begynder han og snakke om at han har tænkt sig og tage med sin familie og så kunne jeg tage med min, for han havde brug for og være lidt selv med sin familie, det skuffede mig meget fordi jeg havde en forventning om han endelig gjorde noget for mig uden nogen grund. Det er første gang vi har gjort sådan noget hver for sig. Derefter har han stadig snakket meget om at han har brug for det og det, så jeg har arrangeret alt muligt som vi ikke plejer i håb om det kunne gøre ham glad. Da det er sjældent vi spiser hos hans familie sørgede jeg for vi kom det, vi tog en tur i svømmehalen som han elsker selvom det er meget mod min vilje nu hvor jeg er så stor og han har holdt fest og det ene og det andet. Men det er stadig ikke nok. Han har brug for og komme ud og være 'drengerøv' med vennerne uden mig. Jeg er ikke glad for og skal lade ham gøre det, da de venner han vil være sammen med er den slags fyre der tager i byen for og score og lave ballade og er min kæreste fuld nok er jeg bange for hvad de kan få ham til. Men jeg har så snakket med ham om det og han begyndte så og snakke om at han ikke behøvede hvis han fik lov og holde en fest med sine venner hos os. Det er jeg så gået med til for og undgå han tager i byen. Jeg forstår ikke hvorfor alt dette pludselig er sådan en stor trang for ham og især nu hvor han står og skal være far og have ansvar??? Hvad så når babyen er kommet, hvad vil han så ikke forlange for og 'komme væk'??? Nogen råd eller kloge ord??? Det skal lige siges at graviditeten er planlagt.

Kære trådstarter,

Jeg siger ikke det her for at gøre dig ked af det, men jeg forstår godt din mand. Jeg kender, om nogen, til at kæmpe med en ekstrem jalousi, men jeg har også lært nu, at det ikke er vejen frem, men at jeg skal stole på min kæreste.

Det er helt naturligt at have brug for luft. Hvis han ikke har måtte tage i byen uden dig, hvis du har været der til hver evig eneste ting, så forstår jeg godt, at han har luft nu. Du siger du er højgravid. I får snart en lille: Så har han endnu mindre luft til lige at være sig selv, og hvis han har været bundet af dig hele tiden, så tror jeg da nok han er ved at blive lidt småskør Sådan ville jeg også have det.

"If you love someone, set them free, if they come back they're yours, if they don't, they never were".

Min kæreste og jeg har gået hjemme i et par mdr., fordi vi har haft ferie, og vi har da begge haft brug for alenetid! Så tog jeg hjem til min mor et par dage, så han kunne få lov at være mand og lave, hvad der passede ham. Han har været taget hjem til sine forældre, så jeg kunne have en alene tøseaften med eneret over fjerneren. Han har været i byen uden mig. Og det er fint. For det er NATURLIGT at have brug for at ånde og være sig selv!

Du må ikke klistre dig op af ham, for din egen skyld. Jeg har gjort det mange gange i mit liv, før jeg mødte min nuværende kæreste, og jeg har skræmt hver og én af dem væk. Jeg siger det ikke for at gøre dig bange, men for at få dig til at forstå alvoren i, at vi alle har brug for luft. Jeg kan ikke se, at det er så frygteligt, at han tager til sin egen familie i stedet for med ud til din. Og jeg synes, at det er rigtig synd, at han ikke må tage ud med vennerne, men er nødt til at holde fest hjemme for at gøre dig glad. Hvis du tænker meget over det, kan du så ikke selv se det? Jeg kan godt følge dig i, at du er gravid og gerne vil have, at det holder, men hvis du låser ham fast, ikke lader ham være sig selv, og konstant viser ham, at du ikke stoler på ham, så er der først dér risiko for at skubbe ham væk. Ikke at det nødvendigvis sker, men risikoen er der.

Giv ham luft! Vis ham tillid! Hvis han knuser din tillid, var han jo alligevel ikke det værd til at starte med, vel?

Anmeld

29. januar 2011

christinak

Man kan jo sagtens lave ting hver for sig både med familien og venner. Vi tager da også afsted sammen til forskellige ting men hvis min kæreste melder ud at han har brug for at tage afsted selv eller at han gerne vil melde pas til feks familie fødselsdag er det helt okay med mig, man skal huske på at man har forskellige behov og det skal man respekterer i et forhold.

Du siger du ikke vil lade ham tage i byen uden dig, da du er bange for hvad han vil lave hvis han er fuld, har han givet dig anledning til at tro at han kunne finde på at lave noget da?

Har du fortalt ham, at du synes han har ændret sig?

hilsen christina

Anmeld

29. januar 2011

Sof

lisesp83 skriver:

Det jeg siger nu, er af min bedste mening.

Jeg tror simpelthen du låser ham for meget fast til dig. Man har virkelig brug for tid hver for sig engang imellem, også selvom man har barn eller snart får barn sammen.

Vi har en datter på 9 mdr herhjemme, men vi sørger for, at vi af og til lige får et pusterum, både sammen og hver for sig.

Pas på du ikke kommer til at skubbe ham fra dig. .. Jeg tror ikke du skal lægge noget i din jalousi. Hvis han har brug for at være sammen med hans familie lidt alene, så lad ham.

Helt enig i det fremhævede og kunne ikke have sagt det bedre selv.

Du er simpelthen nødt til at gemme dine jalousi væk og lade ham få lov til at være drengerøv og stole på at når nu han har valgt dig som mor til sit barn, så er det dig han vil have og ingen andre.

Alle har brug for at lave noget hver for sig, ellers kører man træt og sur i forholdet. Tro mig, jeg har selv prøvet det, det var bare ham der var jaloux

Du er nødt til at give ham lidt fri rum, specielt inden han skal være far og ikke har mulighed for det uden dårlig samvittighed

Anmeld

29. januar 2011

SD21

Jeg synes desværre også godt det kunne lyde som om han føler sig låst fast. Måske skal du lade ham udleve de ting han gerne vil, inden du skal føde - det er måske fordi han panikker lidt, fordi han godt ved at der bliver meget mindre af det når i får barn sammen. Det er måske en måde lige at få løbet de sidste horn af sig.

Jeg kender godt følelsen af at være rigtig jaloux og at være bange for at miste dem, men han har jo valgt at det er dig han vil have et barn med, og det må jo siges at være en kæmpestor kærlighedserklæring ! Jeg tror ikk du skal være så nervøs !

KÆMPE

Anmeld

29. januar 2011

Kb

Uha jalousi er bare rigtig noget møg og det kan være svært for den som er jaloux at se ud over den.

I det her tilfælde tror jeg jalousien gør dig blind, for ud fra det du skiver lyder det som om du har en mand som ofre meget for din skyld, det har du bare svært ved selv at se. Man kan ikke bygge et forhold på at den ene skal ofre en masse for at den anden føler sig tilfreds, det skal være ligeværdigt og begge parter skal ofre sig. 

Når man så har ofret sig tilpas meget i længere tid bliver det altså til sidst nok og jeg tror det er der din mand er nu. 

Du bliver NØDT TIL at give ham lidt frihed og luft til at gøre hvad han ønsker og især nu inden babyen kommer og du skal vise forståelse for de ønsker han har - nu er det måske din tur til at ofre lidt

Anmeld

29. januar 2011

BinaMor

måske er det hans underbevidsthed der ved at når baby er født har han et andet ansvar end nu og så vil han lige "lege" den sidste tid han har inden det går løs med baby halløj?

uanset havd så har du intet valg end at snakke med ham om det og selv være fair (og det sys jeg også du har været) men mænd er nogle tumper på nogle områder og så må man prøve at gå på nogle kompromier.

jeg ved ikke om du er meget omklamrende? det kan også være svaret..

men i vores (nu på 7. år) forhold gør vi heller ikke ting hver for sig hvis det kan undgås. men det er fordi vi gerne vil være sammen så meget som muligt (udover veninde besøg osv self)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.