Hvor er jeg dog åndsvag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

TbCp

Ni-ko-li-ne skriver:

du er bare menneskelig Tina!!

man vil sit barn det bedste og så tror man at det at være bedst til alt, er det bedste...

Nikoline har ikke engang gjort antræk til at ville nærme sig en potte eller et toilet...  vi tænker på det til sommer, så er det lettere at rende i barn numse nemli... eller måske ikke lettere men så forhåbentligt varmere

Jamen jeg ved da ikke hvad det er for en åndsvag tanke at ens barn SKAL være som de andre

Hun er jo skøn og dejlig som den hun er og det hun kan!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

TbCp

JustAnotherName skriver:

Altså hvis det kan være til nogen trøst, at spejle Liva lidt i Bianca,
så kan jeg da fortælle, at Bianca HELLER IKKE er helt blefri endnu.

Og Bianca kan SLET IKKE lave puslespil af den størrelse og sværhed.

Så Liva er foran på nogle punkter ift. Bianca.
Og ellers meget lige i udvikling, tror jeg. Og de er jo jævnaldrene!

Bianca KAN ikke en masse ting, som jeg kan "blære mig med".
Hun er ikke specielt fremmelig af sin alder.
Men hun er bare pisse sød og dejlig!!!! ...Og jeg er MEGET STOLT af hende.

Og det er jo det man skal holde fast i...

men så kommer der bare alligevel ind imellem sådan en snigende! Måske også fordi rigtig mnge folk er begyndt og spørge os om Liva er blevet ble-fri.... for det bliver de jo når de er 3!

Anmeld

30. januar 2011

TbCp

Munder skriver:

Er lige på en smugkigger udefra, men ville bare sige, at jeg sagtens kunne have skrevet dette indlæg!!!

Min datter var  også over 3 år, da hun lagde bleen, men er ekstremt finmotorisk god. Mit råd til dig er: Lad være med at sætte alder på, hvornår hun kan specifikke ting, men glæd dig over, at du har en skøn datter, der trives og har det godt.

Ved du hvad, hun skal nok i løbet af den kommende tid, lære det med renlighed.

Min datter er 4½ år og kan ikke cykle endnu, men kan tegne som et barn på 6.

Det skal nok komme. Mit indlæg er noget rod, men er skrevet i den bedste mening for at vise dig, at ingen unger er ens, og vi som mødre skal prøve at lade være med at sammenligne alt for meget!

Dorte - hønemor til Andrea på 4½ år

Jeg tror også det skylde at så mange mennesker den seneste tid er begyndt at spørge om hun er kommet af med bleen og så kører det bare rundt i hovedet på mig...

Jeg skal bare lære at lukke ørerne og så kigge på min fantastiske datter

Anmeld

30. januar 2011

Ni-ko-li-ne

TbCp skriver:

Jamen jeg ved da ikke hvad det er for en åndsvag tanke at ens barn SKAL være som de andre

Hun er jo skøn og dejlig som den hun er og det hun kan!

nemli! Liva er en fantastisk dejlig og dygtig lille pige

Anmeld

30. januar 2011

JustAnotherName

Jeg forstår godt hvad du mener....

Da vi forsøgte at gøre det endeligt, at Bianca skulle være renlig, der virkede hun også bare klar. Hun havde enkelte (men ikke så mange) succeser på wcét, og havde ALDRIG uheld i bukserne. Hun kan nemlig godt sige til INDEN hun skal....
Problemet var så bare, at hun lærte at holde sig i viiildt mange timer, hvilket jo heller ikke er sundt. Hun vidste at hun ville få ble på til middag i børnehaven (når hun fik hvil eller skulle på legepladsen), og igen inden sengetid herhjemme. Og så tissede hun i samme sekundt, at hun fik ble på .....Lille stakkel, at have været SÅ trængene, men bare ikke kunnet give slip på toilettet. Alle succeser som der startede med at være, holdte helt op - faktisk fik vi pludselig modstand på, at skulle på toilet.

Hun er stædig.
Og vi besluttede derfor, at gøre det OK at bede om at få en ble på.
For det virkede pludselig til at hun skammede sig over at hun havde brugt sin ble, og at hun BAD OM LOV til at måtte tisse eller lave stort. Så vi opgav at "presse på", for det giver bare bagslag. Og hun skal ihvertfald ikke have en følelse af, at være forkert! Så nu er vi på et stadie, hvor hun kan gå i timer uden ble på, og selv kan sige til, når hun gerne vil have en ble på (og hun når det altid før det går galt), og endda SELV hente en ble og tage på, når det er bukse-bleer vi har.

Men hun er IKKE renlig endnu. Hun bruger stadig ble!
Og det er meget muligt at de fleste andre børn brugte potte fra de var knap 1½-2 år og blev renlige, da de var 2½-3 år. Men det er desværre ikke tilfældet med Bianca. Jeg TROEDE nok, at det ville blive sådan, og gå meget hurtigere og nemmere, end det har gjort. Men samtidig, så er det jo ikke vigtigt - for det skal NOK komme!!

Hvad der ER vigtigt ér, at hun trives og er glad, og har det godt!

Anmeld

30. januar 2011

TbCp

JustAnotherName skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener....

Da vi forsøgte at gøre det endeligt, at Bianca skulle være renlig, der virkede hun også bare klar. Hun havde enkelte (men ikke så mange) succeser på wcét, og havde ALDRIG uheld i bukserne. Hun kan nemlig godt sige til INDEN hun skal....
Problemet var så bare, at hun lærte at holde sig i viiildt mange timer, hvilket jo heller ikke er sundt. Hun vidste at hun ville få ble på til middag i børnehaven (når hun fik hvil eller skulle på legepladsen), og igen inden sengetid herhjemme. Og så tissede hun i samme sekundt, at hun fik ble på .....Lille stakkel, at have været SÅ trængene, men bare ikke kunnet give slip på toilettet. Alle succeser som der startede med at være, holdte helt op - faktisk fik vi pludselig modstand på, at skulle på toilet.

Hun er stædig.
Og vi besluttede derfor, at gøre det OK at bede om at få en ble på.
For det virkede pludselig til at hun skammede sig over at hun havde brugt sin ble, og at hun BAD OM LOV til at måtte tisse eller lave stort. Så vi opgav at "presse på", for det giver bare bagslag. Og hun skal ihvertfald ikke have en følelse af, at være forkert! Så nu er vi på et stadie, hvor hun kan gå i timer uden ble på, og selv kan sige til, når hun gerne vil have en ble på (og hun når det altid før det går galt), og endda SELV hente en ble og tage på, når det er bukse-bleer vi har.

Men hun er IKKE renlig endnu. Hun bruger stadig ble!
Og det er meget muligt at de fleste andre børn brugte potte fra de var knap 1½-2 år og blev renlige, da de var 2½-3 år. Men det er desværre ikke tilfældet med Bianca. Jeg TROEDE nok, at det ville blive sådan, og gå meget hurtigere og nemmere, end det har gjort. Men samtidig, så er det jo ikke vigtigt - for det skal NOK komme!!

Hvad der ER vigtigt ér, at hun trives og er glad, og har det godt!

Jeg tror ikke Liva kan holde sig, det virker som om at når det er nu så er det NU! og jeg ville heller aldrig presse hende til at komme af med bleen, for tror ikke at det er godt for noget.

Tror måske bare jeg skal gemme det lidt væk og ikke tænke så meget over det og så i stedet glædes over alle de andre ting hun kan og den udvikling hun er igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.