hurtig hjælp - kan jeg undgå karantæne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2011

Anonym trådstarter

Niloda skriver:

Hejsa.

Har lige meldt mig ind her, for at kunne kommentere denne tråd...

Jeg har selv været i samme situation som dig efter jeg skulle tilbage fra barsel. En fra min mg sagde at hun selv var sluppet for karantæne og jeg kontaktede min fagforening for at høre om mit tilfælde.

Jeg ved ikke om det har været en engangsforseelse, men de spurgte ikke en eneste gang til min kæreste, som i teorien godt kunne hente. ??

Jeg vil ikke komme ind på de nærmere omstændigheder, men jeg skulle bare ud af det arbejdsforhold og fandt så en løsning der...

Jeg fik min arbejdsgiver til at skrive under på at han ikke ville ændre/rykke mine tider samt fik en udskrift fra kommunen på pasningstiderne i kommunen og sendte så begge dele til min fagforening og slap derfor for karantæne

Jeg ved sgu ikke om jeg bare har været heldig, eller om det kommer an på fagforening og kommune??

Min fagforening har hele tiden lagt vægt på at det var mit barn der kom i første række og at det vigtigste var at kunne få det til at passe sammen med pasningen. Samtidig ved jeg så ikke hvorfor de ikke spurgte til min kæreste.

Er i tvivl om en af dem måske kort spurgte, hvor jeg bare svarede at han ikke kunne nå det, og det var så okay...

Håber svaret kan bruges til noget..

Perfekt - kunne jo håbe at jeg er lige så heldig

Det papir din arbejdsgiver skrev under på (at han ikke kunne ændre/rykke arbejdstiderne) hvor fik du den fra??

1000 tak for dit svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Niloda

Så vidt jeg husker var det bare en seddel han selv skrev. Og så selvfølgelig med navn, titel og underskrift.

Det var i en ungdomsklub så han skrev noget i stil med at grundet det pædagogiske aspekt i jobbet var det desværre ikke muligt at ændre på mine arbejdstider da det netop var en stor del af jobbet at kunne være der samtidig med børnene.

Nemt og enkelt. Men jeg husker også at jeg havde en masse snakke frem og tilbage med min fagforening.

Men under alle omstændigheder, hvis du alligevel er indstillet på at tage en eventuel karantæne (det er jo ikke altid man har noget valg...) så har du jo intet at miste og kan ligeså godt prøve at slippe for karantænen...

Held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.