hurtig hjælp - kan jeg undgå karantæne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.714 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

Anonym trådstarter

Kan jeg undgå de 4-5 uger karantæne fra dagpenge hvis jeg ikke kan få lov til at gå ned i tid ved min arbejdsgiver så jeg kan hente mit barn i DP og bliver derfor nød til at sige mit job op????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

Hansen97

Anonym skriver:

Kan jeg undgå de 4-5 uger karantæne fra dagpenge hvis jeg ikke kan få lov til at gå ned i tid ved min arbejdsgiver så jeg kan hente mit barn i DP og bliver derfor nød til at sige mit job op????

Det er kun 3 uger i dag.. og du bliver nok nødt til at spørge din fagforening.

Anmeld

28. januar 2011

babyblyp

Du får karantæne i 3 uger hvis du selv er skyld i din ledighed. Du bliver betragtet som selvforskyldt ledig hvis du eksempelvis ophører i et arbejde uden gyldig grund.

Spørgsmålet er så om det, at du ikke kan gå ned i tid, vil blive betragtet som en gyldig grund. Det vil altid være en konkret vurdering! Umiddelbart vil jeg tro, at det vil blive betragtet som selvforskyldt ledighed...men jeg ville også kontakte min fagforening og høre dem ad.

Anmeld

28. januar 2011

betski

Anonym skriver:

Der skal rigtig meget til før de fritager en for karantæne. Jeg skulle flytte til en by langt væk fra hvor jeg boede og måtte naturligvis i den forbindelse opsige mit job (uden at ha fundet et andet) og jeg ansøgte om at blive fritaget for karantæne. Men den gik desværre ikke. Så nej, tror ikke du kan blive fritaget.

Anmeld

28. januar 2011

minbaby

Hvis du er enlig forsørger og kan bevise at du ikke har nogen muligheder for at hente dit barn i åbningstiden kan du godt undgå karantænen. Har du en samlever undgår du ikke krantænen, da det så er husstandens pligt at koordinere hverdagen således at man kan hente og bringe børn.

Anmeld

28. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

3 uger karantæne!

Anmeld

28. januar 2011

Anonym trådstarter

minbaby skriver:

Hvis du er enlig forsørger og kan bevise at du ikke har nogen muligheder for at hente dit barn i åbningstiden kan du godt undgå karantænen. Har du en samlever undgår du ikke krantænen, da det så er husstandens pligt at koordinere hverdagen således at man kan hente og bringe børn.

ØV!! :-(

Har en samlever, men har bare desværre også SKOD arbejdstider, så ingen af os kan hente!!! Men så må jeg jo tage de 3 uger...

Anmeld

28. januar 2011

Anonym trådstarter

Nogen som har prøvet noget lign.???

Anmeld

28. januar 2011

karina1980

Anonym skriver:

Nogen som har prøvet noget lign.???

ved kun som de andre at der skal rigtig meget til at undgå karentæne, har selv haft 3 uger uden dagpenge fordi jeg måtte sige op, da jeg ikke havde mulighed for pasning om morgen.

men altså de fleste arbejdspladser idag, går med til nedsat tid

Anmeld

28. januar 2011

Niloda

Hejsa.

Har lige meldt mig ind her, for at kunne kommentere denne tråd...

Jeg har selv været i samme situation som dig efter jeg skulle tilbage fra barsel. En fra min mg sagde at hun selv var sluppet for karantæne og jeg kontaktede min fagforening for at høre om mit tilfælde.

Jeg ved ikke om det har været en engangsforseelse, men de spurgte ikke en eneste gang til min kæreste, som i teorien godt kunne hente. ??

Jeg vil ikke komme ind på de nærmere omstændigheder, men jeg skulle bare ud af det arbejdsforhold og fandt så en løsning der...

Jeg fik min arbejdsgiver til at skrive under på at han ikke ville ændre/rykke mine tider samt fik en udskrift fra kommunen på pasningstiderne i kommunen og sendte så begge dele til min fagforening og slap derfor for karantæne

Jeg ved sgu ikke om jeg bare har været heldig, eller om det kommer an på fagforening og kommune??

Min fagforening har hele tiden lagt vægt på at det var mit barn der kom i første række og at det vigtigste var at kunne få det til at passe sammen med pasningen. Samtidig ved jeg så ikke hvorfor de ikke spurgte til min kæreste.

Er i tvivl om en af dem måske kort spurgte, hvor jeg bare svarede at han ikke kunne nå det, og det var så okay...

Håber svaret kan bruges til noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.